ENG
 
     
     
     
 

Vodenje v izobraževanju

Organizacijska klima

Splošno o vodenju

Samoevalvacija in zagotavljanje kakovosti

Identiteta vrtca in šole

Vrednote vrtca in šole

Poslanstvo vrtca in šole

Vizija vrtca in šole

Siva knjiga o vzgoji in izobraževanju

Bajke in povesti o devetletki

 
 

 

 

Katalog in naročilnica

 

 

 

Organizacijska klima ni zadovoljstvo z delom - lahko pa pripomore k njemu


Organizacija lahko s strateškim načrtovanjem in spreminjanjem klime močno prispeva k zagotavljanju višjega zadovoljstva med svojimi ljudmi.

Organizacijska klima in zadovoljstvo sta zagotovo medsebojno povezana. Človek, ki zaznava vzpodbudno organizacijsko klimo, je ponavadi tudi bolj zadovoljen (ali vsaj manj nezadovoljen) s svojim delom. Vendar to še ne pomeni, da se oba pojma nanašata na isti pojav – kljub temu pa v mnogih organizacijah in med direktorji, ravnatelji in managerji ni jasnega razlikovanja med obema.
  1. Organizacijska klima je značilnost organizacije, ki se kaže v opisih zaposlenih o stanju, odnosih, postopkih in pravilih, ki vladajo v njej. Klima je zaznava tega okolja in ne vključuje vrednostnih sodb o njem.
  2. Zadovoljstvo z delom je čustveni odziv posameznikov na delovno okolje; izraža se v vrednotenju določenih vidikov dela in organizacije, ki so za posameznika pomembni.

Kljub temu, da sta klima in zadovoljstvo različna pojma, pa se pomembno povezujeta. Zadovoljstvo je povezano s številnimi posameznimi dimenzijami organizacijske klime, kot so:

Pooblastila – kadar zaposleni v organizaciji čutijo, da lahko sodelujejo pri odločanju, to pozitivno vpliva na njihovo zadovoljstvo z delom,

Podpora in druženje – občutenje toplih, prijateljskih odnosov s sodelavci in njihove podpore zmanjšuje negativni stres in izboljša zadovoljstvo z delom,

Profesionalni interes – občutek zaposlenih, da se lahko izobražujejo in medsebojno delijo znanje in izkušnje, pozitivno vpliva njihovo zadovoljstvo,

Skladanje ciljev in ustreznost virov – kadar so cilji in sredstva za njihovo doseganje skladni z možnostmi in željami zaposlenih in organizacije, to pripomore k večjemu zadovoljstvu na delovnem mestu,

Delovni pritiski – doživljanje pritiskov na delovnem mestu se povezuje z doživljanjem stresa in je negativno povezano z zadovoljstvom; več stresa običajno pomeni nižje zadovoljstvo.

Ker te dimenzije organizacijske klime sorazmerno dobro napovedujejo zadovoljstvo z delom pri zaposlenih, lahko organizacija s strateškim načrtovanjem in spreminjanjem klime močno prispeva k zagotavljanju višjega zadovoljstva med svojimi ljudmi. Poleg tega pa je treba upoštevati tudi, da je zadovoljstvo odvisno predvsem od skladnosti med lastnimi potrebami posameznikov in organizacijsko klimo: zato je za visoko zadovoljstvo ključen občutek, da delovno okolje omogoča zadovoljevanje najpomembnejših osebnih potreb (s tega vidika se z zadovoljstvom bolj povezuje psihološka kot organizacijska klima).

     
     
 
Izbrane misli

 
 

 

 
   

Nazaj na vrh

 

   

© dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek, 2006, 2013, 2014

IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik s.p., Požarnice 26d, 1351 Brezovica pri Ljubljani, e-pošta: publikacije@ipsos.si