![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Katalog in naročilnica
|
Namen izjave o poslanstvu
Glavna naloga izjave o poslanstvu je razjasniti, kaj zavod počne, s čim in kako se ukvarja. Z njo torej pojasni svojo temeljno »nalogo«. Izjava o poslanstvu naj bi bila na razpolago vsem deležnikom, zaposlenim, uporabnikom in širši javnosti. Opredelila naj bi posebne značilnosti, ki organizacijo razlikujejo od drugih, ki opravljajo podobne naloge in ustvarila jasno podobo o njenih edinstvenih potezah. Izjava o poslanstvu ne le opredeli namen organizacije, ampak, kot pravi Philip Kotler, igra vlogo »nevidne roke«, ki usmerja njene ljudi tako, da lahko neodvisno delajo in skupaj dosežejo želeno stanje učinkovitosti organizacije. Je nekakšen smerokaz, ki pomaga zaposlenim in vodstvu pri sprejemanju odločitev, ob njeni pomoči vedo, kako ravnati, delati v nejasnih situacijah. Izjava o poslanstvu je tudi komunikacijsko sredstvo, ki odraža mnenje vodstva in zaposlenih o organizaciji, deloma pa tudi že nakazuje, v katero smer naj bi se razvijala v prihodnosti. Nenazadnje je dokument o bistvu (smislu, namenu, ciljih) organizacije, ki zaposlene opominja na bistvo njihovega dela, jim služi kot kažipot za ravnanja, ki so v duhu skupnih vrednot organizacije, ter jih navdihuje in navdušuje pri njihovem uresničevanju. Zato je tudi pomemben motivacijski pripomoček, ki pomaga motivirati zaposlene in usmerjati njihova prizadevanja proti skupni viziji. Izjava o poslanstvu je tudi zelo pomembno orodje trženja organizacije: sedanjim in bodočim zaposlenim, uporabnikom in drugim olajšuje presojo, ali in kako se čutijo del te »podobe« oziroma ali želijo postati njen del. Uporabnikom, predvsem prihodnjim, pojasni, kaj jim ponuja organizacija, in jim pomaga pri odločanju o tem, ali se želijo z njo »povezati«.
Veliko direktorjev, ravnateljev, menedžerjev, strokovnjakov in raziskovalcev soglaša, da je izjava o poslanstvu prvi korak k učinkovitemu strateškemu načrtovanju v organizaciji le z jasno opredeljenim poslanstvom in namenom je organizacija, po njihovem mnenju, sposobna doseči jasne in realne poslovne uspehe in cilje. V njej vidijo ključni dokument, ki določi osnovne cilje in dejavnosti organizacije, nekakšen sporazum med organizacijo in vsemi pomembnimi skupinami, vključno z zaposlenimi, uporabniki in ustanovitelji, ki po eni strani razjasni dolgoročne cilje, hkrati pa določi, kako naj organizacija ravna, da jih bo dosegla. Čeprav strokovnjaki niso povsem soglasni okrog tega, kakšna naj bi bila vsebina učinkovite izjave o poslanstvu, podobno ocenjujejo njene predvidene prednosti: po splošnem prepričanju naj bi izjave o poslanstvu v organizacijah:
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek, 2006, 2013, 2014 IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik s.p., Požarnice 26d, 1351 Brezovica pri Ljubljani, e-pošta: publikacije@ipsos.si |