ENG
 
     
     
     
 

Vodenje v izobraževanju

Organizacijska klima

Splošno o vodenju

Samoevalvacija in zagotavljanje kakovosti

Identiteta vrtca in šole

Vrednote vrtca in šole

Poslanstvo vrtca in šole

Vizija vrtca in šole

Siva knjiga o vzgoji in izobraževanju

Bajke in povesti o devetletki

 
 

 

 

Katalog in naročilnica

 

 

 

Posledice razmišljanja o vrednotah, poslanstvu in viziji

 

Razmišljanje o vrednotah, poslanstvu in viziji vrtca, šole, organizacije pozitivno vpliva na:

·        povezovanje ljudi okrog temeljnih vprašanj;

·        sodelovanje vseh pri pomembnih vsebinskih razmišljanjih;

·        razjasnjevanje identitete organizacije;

·        osredotočenje na stvari, ki se organizaciji in njenim ljudem zdijo najpomembnejše;

·        prepoznavanje vrednot, ki vodijo dejanja;

·        spodbujanje skupnih norm in prepričanj;

·        komuniciranje ob pomoči simbolov, mitov, metafor in zgodb;

·        povezavo vrednot organizacije z vrednotami širše skupnosti.

Še natančneje o prednostih poglobljene razprave o vrednotah, poslanstvu in viziji organizacije govori Hugh Davidson (2002), ko navaja njene ključne pridobitve. Po njegovem mnenju razprava in jasne vrednote, občutek poslanstva in vizija, ki izhajajo iz nje, dajejo organizaciji:

Podobo same sebe

Organizacija ve, kje se nahaja.

Organizacija lahko oceni svojhe trenutno stanje, če se zaveda, od kod prihaja in kam gre. Sicer je obsojena na tavanje sem ter tja, njeno vodilo pa postane: Ne vemo, kje smo, ampak bomo že odkrili – kar se pogosto ne zgodi.

Usmeritev

Organizacija ve, kam gre.

Pot v prihodnost je polna križišč in kažipotov, ki vodijo v različne smeri. Vizija prisili organizacijo, da jih skrbno preuči in presodi, katerim naj sledi.

Strateško razpravo

Organizacija se na svoji poti uči, razvija mehanizme učeče organizacije.

Odprta razprava in skupinsko delo omogočata sodelovalno učenje na izkušnjah.

Osredotočenost na uporabnike

Organizacija se osredotoči na najpomembnejše prioritete.

Če organizacija ni osredotočena na svoje uporabnike, je njena prihodnost hudo vprašljiva. Uporabniki so zvesti organizacijam, ki resnično razumejo njihove potrebe in jih iskreno skušajo uresničevati.

Motivacijo

Pot, na katero se podaja organizacija, ljudem ni v breme, ampak v zadovoljstvo.

Vsaka organizacija želi privabiti in obdržati najbolj nadarjene ljudi – in takšni zaposleni se pogosto sprašujejo, kam gre vse skupaj in kako dobro se ta pot ujema z njihovo lastno perspektivo.

Decentralizacijo

Odgovornost se prerazporedi z vrha navzdol.

Za organizacije je pomembno, da ljudem postaja jasneje, kakšna je njihova vloga v organizaciji. Ko ljudje začnejo prevzemati svoj delež odgovornosti za odločitve organizacije, se globlje povežejo z njo.

Upravljanje sprememb

Organizacija upravlja s spremembami, ne one z njo.

Organizacija ne le pasivno pričakuje spremembe, ampak jih proaktivno napoveduje in se jim pravočasno prilagaja, da jo mirno vodijo proti želeni prihodnosti.

 

     
     
 
Izbrane misli

 
 

 

 
   

Nazaj na vrh

 

   

© dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek, 2006, 2013, 2014

IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik s.p., Požarnice 26d, 1351 Brezovica pri Ljubljani, e-pošta: publikacije@ipsos.si