|
abc.viz
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Navodila so namenjena vzgojiteljem v vrtcu, učiteljem v prvem triletju osnovne šole in otrokom pri spoznavanju zanimivega sveta človeških čutov. Delavnice za spoznavanje in raziskovanje čutov so nastale, ker se otrokom konkretna izkušnja mnogo trajneje vtisne v spomin kot kakršno koli drugačno učenje. To še posebno velja za mlajše otroke. Učenje, v katerem sodelujejo z več svojimi čutili, je učinkovitejše, zanj so mnogo bolj tudi motivirani. Delavnice vključujejo različne predmete in naloge, ki pestrost sveta čutov prinašajo v igralnico oziroma učilnico, po drugi strani pa otroke in odrasle vabijo v naravo. Materiali, ki jih predvidevajo delavnice, zagotavljajo obilico zabave in draženja vseh petih osnovnih čutov: vida, voha, sluha, tipa in okusa na razburljiv in zabaven način. Posamezne delavnice smo poimenovali »projekti«, ker otrokom ob raziskovanju odpirajo vrata v raznovrstni svet čutov, hkrati pa lahko spreten vzgojitelj oziroma učitelj iz njih ustvari resnične male raziskovalne projekte. Ustvarjalne delavnice za spoznavanje in raziskovanje čutov so zamišjene kot izkustvene dejavnosti za spodbujanje raziskovanja pestrega sveta čutil. Z njihovo pomočjo lahko spodbujamo zavedanje sebe in zavedanje sveta pri otrocih. Spreten vzgojitelj oziroma učitelj z veliko domišljije pa lahko z drobcem ustvarjalnosti in ob upoštevanju sredstev, ki jih ima na razpolago, doda še nove dejavnosti in »projekte«, ki bodo še dodatno popestrili otroško spoznavanje ene od najpomembnejših duševnih funkcij. Hkrati pa delavnice prinašajo še mnogo več: predstavljeni projekti, njihove različice in predlagane teme so odskočna deska za pogovor z otroki o številnih drugih pomembnih življenjskih vprašanjih nenazadnje je odkrivanje razlik med pomeni, ki jih otroci pripisujejo podobnim pojavom primerna podlaga za razumevanje in sprejemanje tudi vseh drugih razlik in vrst drugačnosti v našem pisanem svetu. Povezava ustvarjalnih delavnic s kurikulumom za vrtce in splošnimi cilji pouka in učnimi načrti za prvo triletje osnovne šole: Ustvarjalne delavnice so zasnovane tako, da omogočajo uresničevanje širokega števila ciljev in načel Kurikuluma za vrtce in Kurikuluma za osnovne šole. Področja Kurikuluma za vrtce, na katera posega »skrinja čutov« s svojimi dejavnostmi: · JEZIK (otroci se pogovarjajo o čutih in svetu okrog sebe, ustvarjajo) · UMETNOST (otroci ustvarjajo in razmišljajo o umetnosti, ki deluje na različne čute likovna umetnost, glasba, film, kiparstvo idr.) · DRUŽBA (otroci spoznavajo, da lahko podobnim dražljajem in predmetom, ki jih občutijo enako, pripisujejo različen pomen) · NARAVA (otroci spoznavajo naravo, snovi in nenazadnje sebe in svoje telo prek vseh petih osnovnih čutov; pri tem so pozorni tudi na dražljaje, ki jih drugače ne opazijo, ali jih običajno »preglasijo« drugi) · MATEMATIKA (otroci razvrščajo in sortirajo predmete)
Ustvarjalne delavnice se s svojimi dejavnostmi dotikajo naslednjih splošnih ciljev pouka v prvem triletju OŠ in posameznih učnih načrtov: · SPLOŠNI CILJI POUKA V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE (socialni, motivacijski, ustvarjalnost, čustveni cilji) · SPOZNAVANJE OKOLJA (razumevanje okolja, razvijanje spoznavnega področja, odkrivanje in spoznavanje žive in nežive narave, njene raznolikosti, povezanosti in spremenljivosti, spoznavanje lastnega telesa, razvijanje sposobnosti za lastno raziskovalno delo, spoznavanje lastnosti svetlobe, spoznavanje lastnosti zvoka) · GLASBENA VZGOJA (zavedanje zvokov, raziskovanje zvokov, povezovanje glasbe z občutji in čuti) · LIKOVNA VZGOJA (razvijanje opazovanja, spoznavanje različnih vrst čutov, spoznavanje notranjega in zunanjega sveta) · MATEMATIKA (razvrščanje, sortiranje, primerjanje) · SLOVENŠČINA (sporazumevanje, dialoško sporazumevanje, poslušanje zvokov, govorno izražanje) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007
Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||