abc.viz
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
Več o portalu
Nazaj na prvo stran
Pošlji e-sporočilo



Kdo naj bo vključen v razpravo o vrednotah, poslanstvu in viziji, in kdo naj jo vodi - 2. del

Pobuda za razpravo lahko pride bodisi s strani vodstva bodisi od zaposlenih.

Samo odločitev za razpravo mora seveda potrditi vodstvo, pobuda zanjo pa lahko pride bodisi od vodstva bodisi od zaposlenih. Še posebno pomembna je vloga vodstva pri ustvarjanju vizije organizacije: predlog vizije oziroma vsaj njen najširši okvir mora priti s strani vodstva. Seveda pa naj vodstvo svoj osnutek vizije posreduje v široko razpravo in ga prilagaja povratnim informacijam iz organizacije.

Drži, da ne morejo biti vsi vodje enako učinkoviti pri spodbujanju razprave o temeljnih vsebinskih vprašanjih organizacije. Tudi kakršna koli skupina, sestavljena z namenom vodenja in usmerjanja razprave o vrednotah, poslanstvu in viziji organizacije, še ni zagotovilo za uspeh. Pomembno je, da so vodstvo in člani skupine, ki vodi razpravo, sposobni izzvati in izluščiti trenutno veljavna prepričanja in predpostavke, ki usmerjajo vedenje in ravnanje zaposlenih in organizacije. Iz široke in poglobljene (včasih pa tudi kaotične) razprave morajo biti sposobni izvleči ključne poudarke in jih povzeti. V nadaljevanju morajo znati na osnovi poslanstva, vrednot in vizije, ki izhajajo iz te široke razprave, zastaviti strateške načrte in konkretne cilje. Pomembno je tudi, da znajo ves čas sproti razbirati povratne informacije in ob njihovi pomoči ukrepati – ne le na osnovi enojnih povratnih zank (povratne zanke, ki dajejo povratno informacijo o tem, ali se uresničujejo naši načrti ), temveč tudi na podlagi dvojnih zank (povratne zanke, ki sporočajo, ali osnovne domneve, ki so veljale med razpravo, ustvarjanjem vizije in postavljanjem načrta, med uresničeanjem ciljev še vedno veljajo), ki jih vse prevečkrat zanemarijo.

Razpravo o vrednotah, poslanstvu in viziji organizacije lahko uspešno vodijo ljudje, ki:

·        obvladajo spretnosti komuniciranja;

·        znajo voditi in usmerjati skupino;

·        imajo avtoriteto, vendar dopuščajo demokratičen dialog;

·        so občutljivi in pozorni na podrobnosti v komunikaciji in medosebnih odnosih, torej imajo visoko izraženo čustveno inteligentnost;

·        dobro poznajo organizacijo in njene ljudi in

·        so deležni njihovega zaupanja.

Ljudje, ki imajo izpolnjene naštete pogoje, so še toliko bolj uspešni pri vodenju in usmerjanju razprave in razmišljanj o temeljnih vsebinskih vprašanjih, če organizacija:

·        zadovoljuje osnovne potrebe in motive zaposlenih, jih priznava in spoštuje ter tako zagotavlja visoko stopnjo pripadnosti, zvestobe in morale;

·        skrbi za dobrobit zaposlenih, njihovo osebno in strokovno rast ter tako zvišuje njihovo osebno in strokovno integriteto;

·        zagotavlja urejeno in zaupljivo okolje, v katerem se zaposleni dobro počutijo;

·        zagotavlja podporo zaposlenim, ko jo ti potrebujejo;

·        spodbuja zaposlene k sprejemanju odločitev, spoštuje in upošteva njihovo mnenje o pomembnih rečeh ter tako zagotavlja njihovo vključenost v dejavnosti organizacije.

Razvoj otrok in mladostnikov
Izbrane misli
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007

Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.