|
abc.viz
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ali vemo, kje smo, kaj želimo in kam gremo? Ali imamo strategijo, kako priti tja? Dobro pripravljeni načrti povečajo možnosti, da vsakodnevne dejavnosti organizacije privedejo do želenih rezultatov.
Strateško načrtovanje je proces določanja, kaj se bo z organizacijo dogajalo v prihodnjem časovnem obdobju, kam bo šla, kako bo prišla tja in kako bo ugotavljala, ali je prišla tja. Henry Mintzberg pravi, da gre za sistematičen proces, v katerem organizacija med različnimi možnimi oziroma verjetnimi scenariji prepozna prednostne naloge, ki so bistvene za uresničevanje njenega poslanstva in sledenje želeni prihodnosti viziji. Organizacija se ob pomoči strateških načrtov osredotoči na svojo vizijo in osnovne naloge in zagotavlja, da bodo njeni ljudje delovali v skladu z njenimi vrednotami in poslanstvom ter v smeri istih ciljev.
Vsako strateško načrtovanje zahteva sredstva in čas, dve neprecenljivi dobrini v vsaki organizaciji. Še več, določanje ciljev in usmeritev v hitro spreminjajočem se okolju zahteva velikanske količine volje in tudi optimizma. Zakaj naj bi se potem organizacija sploh trudila s strateškim načrtovanjem? Odgovor je preprost: dobro pripravljeni načrti povečajo možnost, da vsakodnevne dejavnosti organizacije privedejo do želenih rezultatov. Drži, načrtovanje samo po sebi še ne zagotavlja vrhunskih rezultatov če nameravajo organizacije doseči želene rezultate, je treba načrte tudi uresničiti. A v okviru strateškega načrtovanja je pot za uresničevanje zastavljenih ciljev močno olajšana: že sam proces načrtovanja pripomore, da se zaposleni osredotočijo na resnične prioritete organizacije in s tem izboljšajo delovne procese.
Strateško načrtovanje je torej proces, ki omogoči organizacijam, da:
Strateško načrtovanje pomaga prepoznati vrzeli med tistim, kar naj bi organizacija počela in dosegla, in tistim, kar počne in dosega v resnici. Šele ob prepoznanju te vrzeli lahko organizacija pripravi akcijski načrt, ki jo bo usposobil, da jo bo zmogla premagati.
Strateško načrtovanje lahko torej razumemo kot orodje vodenja, namenjeno preprostemu cilju pomagati organizaciji k boljšemu in učinkovitejšemu delu. Energijo organizacije in zaposlenih osredotoča proti istim pomembnim ciljem in zagotavlja, da si vsi prizadevajo za njihovo doseganje. Strateško načrtovanje si prizadeva sprejeti temeljne odločitve in predvideti dejanja, ki bodo oblikovala in vodila organizacijo, določala, kaj ta sploh JE, KAJ POČNE, ZAKAJ počne to in kaj BO POČELA v prihodnosti. Zato je ključni element vsakega poglobljenega strateškega načrtovanja razprava o vrednotah, poslanstvu in viziji. Tudi John Naisbitt pravi, da je »strateški načrt ničvreden, če mu ne predhodi vizija«.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007
Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||