|
|
|
|
|
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Več o portalu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nazaj na prvo stran
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pošlji e-sporočilo
|
|
|
|
|
|
|
 |
Kakšne vrste vrednot obstajajo 3. del |
|
Daleč največja nagrada, ki jo lahko ponudi življenje, je možnost trdo opravljati delo, ki je vredno prizadevanja.
Theodore Roosevelt
|
Ker ljudje velik del življenja preživimo ob delu, ni presenetljivo, da se veliko naših vrednot nanaša tudi na delo ali z njim povezane reči. Delovne vrednote opredeljujejo, v kolikšni meri je za človeka pomembno, da pri svojem delu dosega različne cilje (na primer varno delo, visoko plačo, razumevanje s sodelavci ali nadrejenimi, možnost ustvarjalnega dela ipd.). Dov Elizur delovne vrednote deli v tri večje skupine, in sicer:
· kognitivne (napredovanje, status, dosežki, osebna rast, neodvisnost),
· afektivne (priznanje, ki ga dobimo pri delu, odnosi s sodelavci, samovrednotenje),
· instrumentalne (zaslužek, varnost, delovni čas, delovni pogoji).
Za organizacijo je pomembno, da imajo ljudje znotraj nje dobre pogoje za uresničevanje tako kognitivnih kot afektivnih in instrumentalnih osebnih delovnih vrednot.
|
Če lahko zaposleni pri delu uresničujejo svoje pomembne vrednote, so organizaciji, ki jim to delo omogoča, mnogo bolj predani, kot če te možnosti nimajo.
|
Strokovnjake, ki preučujejo delovne vrednote, pogosto zanimajo povezave med delovnimi vrednotami in drugimi pomembnimi razsežnostmi dela, kot so organizacijska kultura in klima, zadovoljstvo pri delu, predanost del ali zvestoba organizaciji. Te raziskave med drugim potrjujejo povezave med delovnimi vrednotami in predanostjo delu: če lahko zaposleni pri delu uresničujejo svoje pomembne vrednote, so organizaciji, ki jim to delo omogoča, mnogo bolj predani, kot če te možnosti nimajo. Tudi zadovoljstvo pri delu je očitno povezano z vrednotami, ki jih ljudje visoko cenijo: če jih lahko uresničujejo, so bolj zadovoljni z delom, pa tudi življenjem nasploh. Jasno opredeljene vrednote organizacije so potemtakem lahko eden od ključev do rekrutiranja in ohranjanja zadovoljnih in predanih zaposlenih. To spoznanje je zelo pomembno tudi, če na zadevo gledamo z druge strani: če se organizacije in njihova vodstva naučijo prepoznavati vrednote zaposlenih ter organizirati delo okrog najpomembnejših skupnih vrednot, lahko s tem zagotovijo visoko stopnjo predanosti in zadovoljstva pri delu.
|
|
|
|
|
|
Razvoj otrok in mladostnikov
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Izbrane misli
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|