|
abc.viz
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Usklajevanje vrednot Ko človek dela v okolju, kjer so njegove delovne naloge in pričakovanja organizacije skladne s tistim, kar je zanj pomembno in kar sam osebno ceni, ima več energije, motivacije in močnejšo željo po izpolnjevanju tudi najbolj zahtevnih nalog. Zato naj razprava o vrednotah poteka vedno od posameznika k skupini le tako organizacija omogoči pogoje za to, da bodo vsi zaposleni imeli možnost soočiti se z različnimi pojmovanji in prispevati svoj delež k razjasnjenju skupnih vrednot organizacije.
Konflikt vrednot
Včasih so posamezne vrednote v nasprotju z drugimi vrednotami. V situacijah, ko nastane konflikt vrednot, lahko proti rešitvi težav vodi prav poglobljena razprava. Če ima organizacija jasno opredeljene vrednote, ki so ji najpomembnejše, če ima jasne in nedvoumne prioritete, bodo njeno vodstvo in zaposleni lažje ravnali in se odločali tudi v vrednotno konfliktnih situacijah. Če je pri prej omenjenem primeru na levi strani skrb za dobrobit učencev tista vrednota, ki jo šola najbolj poudarja kot svoje temeljno etično načelo, bodo zaposleni razmislili, kaj je za učenca najbolje, in mu bodo najverjetneje dali priložnost, da izdela razred in se tako izogne še večji stiski. Če je, po drugi strani, šola v okviru razprave sklenila, da je njena najpomembnejša vrednota za vse morajo veljati enaka merila bo učenec negativno ocenjen in bodo on, njegovi učitelji in starši tudi natanko vedeli, zakaj. Z drugimi besedami: opredeljene vrednote in njihove prioritete ne le postanejo standardi ravnanja v organizaciji, ampak tudi olajšajo sprejemanje težkih odločitev in pomagajo razjasniti vrednotne konflikte.
Opredeljene vrednote in njihove prioritete ne le postanejo standardi ravnanja v organizaciji, ampak tudi olajšajo sprejemanje težkih odločitev ter pomagajo razjasniti vrednotne konflikte.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007
Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||