abc.viz
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
Več o portalu
Nazaj na prvo stran
Pošlji e-sporočilo



Seznam vrednot – 1. del

Primeri osebnih in organizacijskih vrednot. Posamezniki in organizacije se razlikujejo po tem, kakšen pomen pripisujejo posamezni vrednoti, katere so jim bolj, katere  manj in katere sploh ne pomombne.

Vrednota

Kako jo lahko razumemo

Aktivnost in gibanje

Spodbujanje zdravega telesnega razvoja učencev.

Spodbujanje skrbi za telesno kondicijo zaposlenih.

Ambicije

Želja učencev po pridobivanju znanja in uspešnosti.

Želja zaposlenih, da dosegajo poklicne in osebne uspehe, in tudi da dvigujejo uspešnost organizacije.

Želja zaposlenih in učencev po napredovanju.

Avtonomnost, samostojnost

Svobodno odločanje posameznikov in organizacije.

Možnost samostojnega sprejemanja odločitev.

Možnost neodvisnega razmišljanja in ravnanja.

Bistrost, inteligentnost

Sposobnost uspešnega reševanja problemov.

Sposobnost prilagajanja različnim situacijam.

Čustvena inteligentnost

Sposobnost obvladovanja čustvenih vzgibov.

Sposobnost uravnavanja medosebnih odnosov.

Poznavanje svojih čustev.

Prepoznavanje čustev drugih.

Delavnost

Pozitiven odnos do dela.

Pripravljenost vlagati napor in čas v delo.

Spodbujanje delavnosti pri učencih z zadolžitvami in nalogami.

Delo

Zavest, da je naše delo pomembno.

Zavest, da s svojim delom uresničujemo pomembno poslanstvo.

Iskanje (in najdenje) zadovoljstva v delu.

Delovni pogoji

Primerno veliki in opremljeni delovni prostori.

Urejeni, čisti delovni prostori.

Želja ustvariti delovno okolje, v katerega bodo vsi radi prihajali.

Delovni uspehi

Želja po uspešno opravljenem delu.

Želja po visokih vzgojno-izobraževalnih dosežkih.

Želja, da bi bili naši učenci v vseh pogledih uspešni.

Želja, da bi naši učenci na vseh področjih napredovali.

Želja po uspešnosti organizacije pri opravljanju svojega dela.

Demokratičnost

Upoštevanje pravil demokratičnega dialoga.

Demokratično sprejemanje odločitev v organizaciji.

Demokratično sprejemanje odločitev v razredu.

Denar in imetje

Visoka plača.

Visoke nagrade.

Veliko materialno imetje.

Dobro počutje

Zagotavljanje pogojev za dobro počutje vseh v organizaciji.

Dobrota in nesebičnost

Pripravljenost pomagati drugemu, ne da bi za to pričakoval protiuslugo.

Domoljubje

Pozitiven odnos do domovine in narodove tradicije.

Spoštovanje simbolov domovine.

Spodbujanje zdravega narodnostnega ponosa.

Dosežki

Osebni dosežki zaposlenih.

Poklicni dosežki zaposlenih.

Dosežki šole.

Dosežki učencev, učni, intelekrualni, športni …

Doslednost

Vztrajanje pri sprejetih pravilih, njihovo upoštevanje in spoštovanje.

Nespreminjanje pričakovanj.

Vztrajanje pri svojih stališčih, vedno enak odnos do stvari.

Dostojanstvo vsakega posameznika

Spoštovanje vrednot in enkratnosti vsakega posameznika.

Spoštovanje individualnosti in različnosti vsakega posameznika.

Družabnost

Spodbujanje pozitivnih medosebnih odnosov.

Uživanje v družbi drugih ljudi.

Družbena odgovornost

Zavest, da smo za svoje delo odgovorni družbi.

Zavest, da s svojim delom prispevamo k razvoju družbe.

Družina

Spoštovanje družine.

Postavljanje družine na osrednje mesto v življenju.

Skrb za harmonijo, zadovoljstvo in medsebojno spoštovanje v družini.

Enakopravnost

Spoštovanje vsakega posameznika.

Enake pravice in dolžnosti za vse.

Enaka pravila vedenja in dela za vse, brez izjem.

Enaka zaščita in družbena pravičnost za vse.

Odsotnost razlikovanja na podlagi različnih sposobnosti, vrednot, interesov, videza …

Enakopravnost med narodi

Spoštovanje kulturnih razlik med skupinami in narodi.

Odsotnost razlikovanja na podlagi etnične pripadnosti.

Etično vodenje

Etično vodenje organizacije.

Enakopraven odnos vodstva do vseh zaposlenih.

Enakopraven odnos učiteljev do vseh učencev.

Etičnost

Sledenje najvišjim etičnim standardom pri odločitvah posameznikov in organizacije.

Sledenje najvišjim etičnim standardom pri odnosih z drugimi ljudmi.

Hrabrost

Spoštovanje poguma.

Pripravljenost tvegati, da bi prišli do novih in boljših spoznanj, odkritij, osebne in organizacijske rasti.

Humor

Širjenje dobre volje.

Lahkosrčnost, zabavnost.

Inovacije

Iskanje ustvarjalnih in konstruktivnih zamisli pri vseh zaposlenih.

Iskanje ustvarjalnih in konstruktivnih zamisli pri učencih. Spodbujanje in podpiranje ustvarjalnosti.

Iskanje možnosti za izboljšanje pogojev dela in življenja v organizaciji.

Integriteta

Spodbujanje odkritosrčnih in spoštovanja vrednih načinov vedenja in življenja, v skladu s posameznikovo moralo in vrednotami.

Razvoj otrok in mladostnikov
Izbrane misli
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007

Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.