abc.viz
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
Več o portalu
Nazaj na prvo stran
Pošlji e-sporočilo



Seznam vrednot – 2. del

Primeri osebnih in organizacijskih vrednot. Posamezniki in organizacije se razlikujejo po tem, kakšen pomen pripisujejo posamezni vrednoti, katere so jim bolj, katere  manj in katere sploh ne pomombne.

Vrednota

Kako jo lahko razumemo

Iskanje smisla

Spodbujanje osmišljanja življenja.

Iskanje smisla življenja, dela, učenja, poučevanja …

Izpolnitev potencialov

Zagotavljanje dobrih pogojev, da lahko vsak posameznik v organizaciji (učenec, učitelj, ravnatelj) izpolnjuje in uresničuje svoje notranje potenciale.

Spodbujamo vsakega posameznika, da v celoti uporabi svojo nadarjenost in talent.

Izpopolnjevanje samega sebe

Spodbujanje samoizpopolnjevanja učencev.

Spodbujanje izobraževanja in osebne rasti zaposlenih.

Kakovost življenja

Zagotavljanje dobrih pogojev za življenje in delo v organizaciji.

Pripravljanje učencev za kakovostno življenje.

Kakovostno delo

Predanost kakovostnemu, dobremu delu.

Zavezanost, da učencem ponudimo le najboljše.

Nenehna skrb za izboljševanje kakovosti storitev in dela organizacije in posameznikov.

Skrb za zadovoljstvo učencev, staršev in zaposlenih.

Pravočasno, natančno, dosledno in dovršeno delo.

Kultura

Pozitiven odnos do kulture in kulturnih dobrin.

Lepota, estetika

Pozitiven odnos do urejenosti.

Skrb za lepo urejene in očem prijetne prostore.

Medsebojno spoštovanje

Spodbujanje spoštljivih medosebnih odnosov.

Gojenje spoštljive medosebne komunikacije na vseh nivojih organizacije.

Mir

Ustrezen mir za dobro delo.

Mir na svetu

Spodbujanje kulture miru in nenasilja.

Poudarjanje nenasilnih načinov reševanja problemov.

Moč in vplivnost

Visoko vrednotenje socialčne moči v medosebnih odnosih.

Jasna hierarhija.

Modrost

Spoštovanje mnenj, ki izhajajo iz dolgoletnih izkušenj.

Pripravljenost prisluhniti argumentom in priznati prav drugim.

Občutljivo in skrbno uporabljanje znanja in izkušenj.

Moralna načela

Jasen etični kodeks, jasna moralna načela.

Spodbujanje ravnanj, ki so v skladu z moralnimi načeli.

Nagrajevanje moralnih dejanj in iskanje možnosti za popravljanje nemoralnih.

Možnost vpliva na delovanje organizacije

Možnost, da posameznik vpliva na delovanje organizacije in sodeluje pri sprejemanju pomembnih odločitev.

Možnost vpliva na svoje delo

Možnost, da posameznik vpliva na svoje delo in sprejema pomembne odločitve v zvezi z njim.

Nagrajevanje

Zavest, da dobro opravljeno delo zasluži nagrado in priznanje.

Napredovanje

Prepričanje, da je osebno napredovanje na vseh področjih ključ do uspeha organizacije.

Prepričanje, da je napredovanje na vseh področjih življenja ključ do zadovoljstva.

Nenasilje

Zavračanje telesnega, besednega ali drugačnega nasilja.

Angažirana borba proti zanemarjanju, zlorabljanju in trpinčenju kakršne koli vrste.

Spodbujanje nenasilnih načinov reševanja problemov.

Učenje otrok nenasilnega vedenja.

Neodvisnost

Primerni pogoji za neodviosno opravljanje svojega dela.

Spodbujanje neodvisnosti posameznikov (učencev in zaposlenih).

Notranje zadovoljstvo

Spodbujanje občutka notranjega zadovoljstva.

Skrb za odpravljanje notranjih konfliktov.

Skrb za celovito osebnost.

Pripadnost

Spodbujanje občutka skupinske pripadnosti nečemu pomembnemu.

Odgovorna poraba sredstev

Prizadevanje za odgovorno porabo sredstev.

Skrb za čim bolj učinkovito rabo sredstev.

Odgovornost

Občutek odgovornosti posameznika do sodelavcev, učencev, staršev, skupnosti in organizacije.

Občutek odgovornosti organizacije do zaposlenih, učencev, staršev, širše skupnosti.

Občutek odgovornosti za svoja stališča, sodbe in dejanja.

Sprejemanje osebne odgovornosti za naša dejanja, stališča in sodbe.

Spodbujanje občutka odgovornosti učencev za svoje delo.

Spodbujanje občutka medsebojne odgovornosti.

Odkritost

Spodbujanje odkrite komunikacije.

Dvosmerna komunikacija na vseh ravneh organizacije in v vseh odnosih.

Spoštovanje različnih mnenj.

Transparentnost – dostopnost pomembnih podatkov tistim, za katere so ti podatki pomembni.

Odnos do ljudi

Prepričanje, da so zaposleni največje bogatstvo organizacije, priznavanje njihovega prispevka k uspešnosti organizacije.

Spodbujanje pozitivnih medosebnih odnosov.

Spoštljiv odnos do ljudi na vseh nivojih organizacije.

Spoštovanje vsakega posameznika.

Spodbudno okolje za osebno rast in razvoj zaposlenih in učencev.

Odprta in svobodna komunikacija

Spodbujanje odprte, svobodne komunikacije na vseh ravneh organizacije.

Spodbujanje občutka, da ima vsak pravico do svojega mnenja in ga lahko izrazi.

Spodbujanje dvosmerne komunikacije, povratnih informacij o opravljenem delu učencem in zaposlenim.

Odprtost za nove ideje

Pripravljenost sprejeti nove ideje.

Zavedanje, da k izboljšavam vodijo spremembe.

Pripravljenost preizkušanja različnih načinov reševanja problemov.

Odpuščanje

Zavedanje, da vsak, ki dela, lahko naredi napako.

Odzivnost

Zmožnost organizacije (vodstva), da se odzove na potrebe zaposlenih.

Zmožnost organizacije, da se odzove na potrebe uporabnikov.

Zmožnost zaposlenih, da se odzovejo na potrebe uporabnikov.

Razvoj otrok in mladostnikov
Izbrane misli
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007

Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.