abc.viz
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
Več o portalu
Nazaj na prvo stran
Pošlji e-sporočilo



Seznam vrednot – 4. del

Primeri osebnih in organizacijskih vrednot. Posamezniki in organizacije se razlikujejo po tem, kakšen pomen pripisujejo posamezni vrednoti, katere so jim bolj, katere  manj in katere sploh ne pomombne.

Vrednota

Kako jo lahko razumemo

Spoštovanje

Spodbujanje spoštljivega odnosa do šole in zaposlenih pri učencih.

Spodujanje spoštljivega odnosa do učencev, staršev in drugih pri zaposlenih.

Prepričanje, da si vsi v organizaciji zaslužijo spoštljiv odnos.

Spoštovanje otrok

Spoštovanje otrok.

Ljubezniv odnos do vseh otrok.

Skrb za dobrobit otrok.

Spoštovanje virov dohodkov

Spoštovanje vseh možnih virov dohodkov.

Spoznanje, da je materialno stanje šole osnova za uspešno delovanje.

Spoznavanje resnice

Iskanje globljih resnic.

Spodbujanje radovednosti pri učencih, ki vodi k novim spoznanjem.

Spoznavanje samega sebe

Spodbujanje samospoznavanja.

Zavedanje, da je poznavanje samega sebe osnova za učinkovito delovanje.

Sprejemanje izzivov

Iskanje mej, ki nas omejujejo, njihovo izzivanje.

Nenehno iskanje možnosti za napredovanje.

Stabilnost

Skrb za stabilno in varno okolje za zaposlene.

Skrb za stabilno in varno okolje za učence.

Strpnost

Strpen odnos do vsake vrste drugačnosti.

Sprejemanje in spoštovanje razlik.

Spodbujanje strpnih medosebnih odnosov.

Svoboda

Spodbujanje svobodne možnosti odločanja in izbire.

Skrb za možnost svobodnega oblikovanja in izražanja mnenj in prepričanj.

Širokomiselnost

Sprejemanje različnih stališč in mnenj.

Šport in rekreacija

Spodbujanje športnega udejstvovanja vseh v organizaciji.

Skrb za zdravo telo.

Skrb za gibanje.

Tekmovalnost

Spodbujanje želje po prekašanju in preseganju drugih.

Spodbujanje želje po visokih dosežkih.

Primarjanje posameznikov.

Spodbujanje želje po tem, da si najboljši.

Tovarištvo in solidarnost

Spodbujanje sodelovanja na vseh nivojih organizacije.

Spodbujanje pristnih prijateljskih odnosov v organizaciji.

Spodbujanje solidarnosti in medsebojne pomoči pri reševanju problemov.

Tradicija

Spoštovanje obstoječih navad in ustaljenih načinov dela, ravnanja.

Učenci

Zavedanje, da so učenci središče vsega kar počnemo.

Želja po najboljšem vzgojno-izobraževalnem delu za naše učence.

Skrb za dobrobit učencev.

Skrb za osebnostni, intelektualni in socialni razvoj učencev.

Skrb za zadovoljevanje potreb vseh učencev.

Učenje

Zavest, da je učenje temelj uspešnega življenja.

Spodbujanje pozitivnega odnosa do učenja pri vseh v organizaciji.

Učinkovitost

Spodbujanje učinkovitega dela.

Skrb za učinkovito rabo sredstev, časa in energije.

Ugled poklica in dela

Pozitiven odnos do lastnega poklica in dela.

Skrb za širši ugled pedagoškega poklica in dela.

Ugodna klima

Ugodna klima za učenje.

Ugodna klima za dobro počutje zaposlenih v organizaciji.

Zagotavljanje ustreznih pogojev za dobro počutje vseh v organizaciji.

Želja ustvariti okolje, v katerega bodo vsi radi prihajali.

Ustvarjalnost

Spodbujanje iskanja različnih poti za reševanje problemov.

Spodbujanje izvirnega mišljenja.

Nesiljenje v kalupe.

Iskanje najboljših poti za uporabo zaupanih virov.

Varnost in neogroženost

Skrb za varnost vseh v organizaciji.

Odstranjevanje vsega kar bi lahko kakorkoli ogrožalo kogarkoli.

Vera v boga

Zaupanje v Boga.

Spodbujanje pozitivnega odnosa vseh v organizaciji do religije.

Vodenje

Skrb za jasno in odločno vodenje.

Zagotavljanje jasnega vodenja, ki usmerja ljudi v organizaciji in ne dopušča dvoumnosti in nejasnosti.

Vseživljenjsko učenje

Zavedanje, da se učimo vse življenje.

Zavedanje, da je vseživljenjsko učenje nujno potrebno za osebno in poklicno rast.

Vztrajnost

Spodbujanje vztrajnosti.

Spodbujanje vseh v organizaciji, da vztrajajo v svojih naporih.

Vztrajanje pri zasledovanju zastavljenih cilje.

Zavedanje, da en neuspeh še ne pomeni poloma.

Zadovoljstvo

Skrb za notranje zadovoljstvo vseh zaposlenih.

Skrb za notranje zadovoljstvo učencev.

Skrb za zadovoljstvo vseh ljudi z delom organizacije.

Želja ustvariti okolje, v katerega bodo vsi radi prihajali.

Skrb za dobro razpoloženje vseh v organizaciji.

Zanesljivost

Zavest, da je treba svoje dolžnosti opravljati zanesljivo in dosledno.

Zavest, da je vsak za svoje delo odgovoren sodelavcem, vodstvu in skupnosti.

Spodbujanje zanesljivosti na vseh nivojih organizacije in pri vseh ravnanjih.

Zanimanje za delo

Spodbujanje pozitivnega odnosa do dela, ki ga opravljajo zaposleni.

Spodbujanje poziotivnega odnosa do zadolžitev in učenja pri učencih.

Zaupanje

Spoznanje, da se lahko zanesemo na druge.

Spoznanje, da je zaupanje temelj dobrih medosebnih odnosov v organizaciji.

Prepoznavanje potreb vseh v organizaciji in skrb zanje.

Spodbujanje odprte in odkrite komunikacije med vsemi v organizaciji, ki ustvarja zaupljivo vzdušje.

Zdravje

Spoznanje, da je zdravje dragocena dobrina.

Skrb za zdravje.

Zdravo življenje

Zdrava hrana in pijača.

Skrb za zdravje.

Telesna aktivnost.

Zgled

Upoštevanje spoznanja, da se otroci zgledujejo po odraslih.

Skrb za to, da smo s svojimi dejanji in vrednotami pozitivni zgled za učence in druge ljudi.

Znanje

Zavest, da je znanje ključ do uspeha v življenju.

Zavedanje, da moramo pri ljudeh iskati znanje, ne neznanja.

Spoštovanje iskanja intelektualnih izzivov, novih zamisli, resnice in razumevanja.

Zvestoba

Spodbujanje zvestobe zaposlenih do organizacije.

Spodbujanje zvestobe učencev do šole.

Razvoj otrok in mladostnikov
Izbrane misli
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007

Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.