|
abc.viz
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Nekatere najpogosteje navajane pozitivne posledice jasne izjave o poslanstvu organizacije so:
Dobra izjava o poslanstvu naj bi bila preprosta, pa vendar močna in navdihujoča. Lahko obsega le stavek ali dva ali pa cel list papirja. Za dobro izjavo o poslanstvu je ključna trdna osnova, da izraža poglede vseh v organizaciji. Ta je pomembnejša kot privlačna fasada: na primer barva in oblika črk, čeprav v marsikateri organizaciji največ poudarka namenijo prav estetskemu vidiku. S tem ne mislimo omalovaževati pomena primernega oblikovanja in vizualne sporočilnosti izjave seveda je še kako pomembno, da kakršna koli natisnjena izjava organizacije s svojim videzom sporoča trdnost, predanost, doslednost in odličnost. A še tako izjemna oblika ne bo imela nikakršnega učinka brez bogate in premišljene vsebine. Ker lahko le visoko motivirani ljudje dosegajo ustvarjalne in produktivne rezultate, dobra izjava o poslanstvu ne omejuje zaposlenih, temveč spodbuja ustvarjalnost v organizaciji. To lahko dosega na dva načina:
Prvič: izjava o poslanstvu določa široke meje, znotraj katerih lahko vsak od zaposlenih usmerja svojo ustvarjalnost. Podoben pojav lahko opazimo pri otrocih, ki se igrajo na otroškem igrišču: če to ni ograjeno, se otroci običajno združujejo na določenem mestu. Takoj, ko ga ogradimo, pa se razkropijo in raziščejo vsak kotiček prostora, v katerem se počutijo varne in brez skrbi, da bi se izgubili. Podobno kot ograda otroškega igrišča pomaga izjava o poslanstvu opredeliti cilje organizacije in razviti poti za njihovo uresničevanje. Ko ljudje poznajo te okvire, so lahko pri opravljanju nalog veliko bolj svobodni in usmerjajo svojo ustvarjalnost brez skrbi, da bi prekoračili neopredeljene meje. Drugič: izjava o poslanstvu spodbuja ustvarjalnost s tem, ko navdihuje ljudi. Prepričljiva izjava o poslanstvu se dotakne zaposlenih in jih spodbudi, da prevzamejo poslanstvo organizacije za svoje osebno. Osebno zavzeti ljudje so bolj ustvarjalni, se bolj trudijo in so bolj dejavni. Ko organizacija prek izjave o poslanstvu pooblasti zaposlene in jih opogumi k iznajdljivemu iskanju najboljših rešitev, lahko doseže najvišje možne rezultate in hkrati tudi najbolj zadovolji svoje uporabnike.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007
Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||