abc.viz
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
Več o portalu
Nazaj na prvo stran
Pošlji e-sporočilo



Nekateri kriteriji za ocenjevanje ustreznosti izjave o poslanstvu

Dosežete lahko dobesedno vsak cilj, ki si ga zastavite, če je le cilj dovolj jasen in ste dovolj vztrajni.

Brian Tracy

Opredeljeno poslanstvo sproži določena pričakovanja pri uporabnikih, ki organizacijo slabše poznajo kot njeni ljudje (čeprav lahko, po drugi strani, nekatere stvari vidijo celo bolje kot tisti, ki vsak dan živijo in delajo v njej). »Prenapihnjena« izjava o poslanstvu lahko vzbudi previsoka pričakovanja, ki se pozneje seveda ne uresničijo in zato vplivajo na (ne)zadovoljstvo uporabnikov. To nezadovoljstvo, frustracije in iz njih izvirajoča jeza prek povratne zanke vplivajo predvsem na tiste zaposlene, s katerimi imajo uporabniki največ stikov. Lahko si predstavljamo, kako nemotivirajoče je nenehno poslušati, da se pričakovanja ljudi niso uresničila – in se dobro zavedati, da so te pritožbe povsem upravičene.

»Prenapihnjena« izjava o poslanstvu lahko vzbudi previsoka pričakovanja, ki pozneje vzbudijo nezadovoljstvo uporabnikov.

Pri ocenjevanju ustreznosti in kakovosti katere koli razprave ali izjave o poslanstvu je pomembno razlikovati med željo po tem, da ima organizacija jasno izraženo usmeritev, in pričakovanjem, da bo ta res vodila prepričanja in vedenje zaposlenih. Kako lahko torej ocenimo, ali je posamezna izjava o poslanstvu dobra in učinkovita? Enoznačnih kriterijev, po katerih bi ocenjevali različne izjave in jih primerjali med sabo, ni, saj vsaka izjava o poslanstvu izhaja iz edinstvene organizacije in je plod edinstvenega procesa. Kljub temu obstaja nekaj kriterijev, na katere smo lahko pozorni, kadar želimo ocenjevati njihovo ustreznost:

·        Cilji ali sredstva. Ali izjava o poslanstvu omenja cilje organizacije ali se omejeno osredotoča zgolj na procese in dogodke v njej?

·        Okolje. Učinkovita izjava o poslanstvu se ne ukvarja le z organizacijo, ampak upošteva tudi zunanji svet, v katerem ta deluje.

·        Želja po uresničevanju zapisanega. Ali izjava spodbuja željo po uresničevanju zapisanega poslanstva ali je zgolj prazen seznam lepih misli?

·        Jedrnatost. Se da iz izjave zlahka razbrati temeljni namen organizacije? Je predolga in preveč dolgovezna?

·        Odsotnost olepševanja. Ali zapisano poslanstvo olepšuje, poveličuje namene organizacije, da bi lepše zvenelo, bilo bolj veličastno in vabljivo, kot je v resnici?

·        Preširoko poslanstvo. Ali izjava o poslanstvu predstavlja namene organizacije preširoko? Ali vsebuje utopične in neuresničljive cilje?

·        Preozko poslanstvo. Ali je izjava o poslanstvu dovolj široka, da vključuje vse različne cilje, ki jim želi slediti organizacija?

·        Prioritete. Ali izjava o poslanstvu postavlja »prave« stvari na »pravo« mesto ali morda pretirano pozornost posveča manj pomembnim stvarem oziroma zanemarja tisto, kar je pomembno?

·        Odnos do podobnih/sorodnih organizacij. Za občutek identitete organizacije ni le pomembno vedeti, zakaj obstaja in kaj počne, ampak tudi, kako se razlikuje od tistih organizacij, ki obstajajo zaradi podobnih (ali istih) razlogov in počnejo podobne (ali iste) reči.

Razvoj otrok in mladostnikov
Izbrane misli
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007

Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.