abc.viz
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
Več o portalu
Nazaj na prvo stran
Pošlji e-sporočilo



Kaj je vizija

Vizija je močna dinamična mentalna predstava o tem, kaj želimo ustvariti v prihodnosti.

Vizija je močna dinamična mentalna predstava o tem, kaj želi organizacija ustvariti v prihodnosti. Je podoba prihodnosti, kakršno si želijo vodstvo in zaposleni. Odraža tisto, kar imajo najrajši, predstavlja njihovo videnje uresničevanja lastnega poslanstva, izraža njihove vrednote in vpliva na njihove načrte. Postavlja višje cilje in organizacijo in njene ljudi žene k njihovemu uresničevanju. Ker ima korenine v sedanjosti, usmerjena pa je naprej, omogoča organizaciji, da razišče možnosti, ki se ji odpirajo, in se potrudi za svojo želeno prihodnost. Vizija tako postane okvir, znotraj katerega organizacija in njeni ljudje usmerjajo svoja ustvarjalna prizadevanja – usmerja in pomaga pri sprejemanju odločitev in uresničevanju dejanj.

Smo, kar mislimo. Vse kar smo, izhaja iz naših misli. Z našimi mislimi ustvarjamo svet.

Buda

Vizija je pogled naprej, v uresničljivo, verodostojno, želeno pozitivno prihodnost, v stanje, ki je na nek način boljše od trenutnega. Obenem je tudi uresničljiv ideal, za katerega se organizacija odloči, da ga bo dosegla.

Vizija je posledica usklajenega delovanja možgan in srca, uma, čustev in duhovnosti. Njen razvoj je vedno ustvarjalen in včasih tudi zelo zahteven proces: ko organizacija ustvarja vizijo, se iz udobja poznanega vsakdana pomika na neznano in še nedoživeto področje. Zato je življenje z vizijo vsakodnevni izziv.

Vse naše sanje se lahko uresničijo, če imamo pogum, da jim sledimo.

Walt Disney

Ne pozabimo, da lahko ljudje izraz vizija pojmujejo različno. Tudi organizacijski teoretiki in drugi strokovnjaki niso povsem enotni okrog njene opredelitve, a kljub temu tudi med različnimi pojmovanji vizije najdemo več podobnosti kot razhajanj: večinoma poudarjajo, da je pozitivna vizija

·        privlačna duševna predstava ali podoba, ki je

·        usmerjena v prihodnost in daje

·        usmeritve ali cilje.

Vizija je zemljevid za vse, ki morajo razumeti, kaj je organizacija, in kam namerava iti.

Burt Nanus

Vizijo organizacije lahko torej posplošeno pojmujemo kot vodilo, ki izraža želje, ki jih želi organizacija doseči. Kot nekakšen miselni konstrukt, ki usmerja vedenje ljudi in je osredotočen k nekim ciljem. Ali kot pravi Burt Nanus – kot »zemljevid za vse, ki morajo razumeti, kaj je organizacija in kam namerava iti.«

Vizija je podoba prihodnosti, za katero so ljudje pripravljeni vztrajno delati.

Po drugi strani pa je vizija tudi več kot le predstava o prihodnosti. Močna vizija, ki kaže podobo uresničljive prihodnosti, za katero so si ljudje pripravljeni prizadevati, lahko silovito usmerja njihovo delo. Zato prispodoba zemljevida morda pove celo premalo: s privlačno podobo prihodnosti, ki jo prinaša, vizija ne le opisuje usmeritve ali cilje organizacije, ampak tudi opredeljuje, kaj pomeni, če jih doseže. Širše lahko v organizacijskem kontekstu torej vizijo razumemo tudi kot privlačen pogled, ki navdihuje, motivira in zavezuje zaposlene k predanosti in pripadnosti organizaciji. Kot mehko, a močno silo, ki vsak dan znova oblikuje pomen in namen dela, ki spodbuja ljudi, da prizadevno opravljajo svoje naloge.

Razvoj otrok in mladostnikov
Izbrane misli
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007

Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.