|
abc.viz
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Veliko člankov na tej spletni strani obravnava pomen razjasnitve vrednot oziroma poslanstva organizacije. Spoznavanje vrednot in poslanstva organizacije sta pomembna procesa, ki razjasnita identiteto in ideologijo organizacije, a ne zadoščata za učinkovito načrtovanje. Poslanstvo opisuje stvarno identiteto organizacije, vizija pa je večplastna podoba njene zaželene dolgoročne prihodnosti. Še tako dobro opredeljeno poslanstvo organizacije lahko v odsotnosti vizije vodi v okostenelost. Jasna vizija je srce organizacije, iz nje črpa energijo za svoje podvige. Poslanstvo in vizija se ne razlikujeta le po vsebini, služita tudi drugačnim namenom. Poslanstvo je med drugim orodje discipliniranja, ki ljudem v organizaciji postavi jasne meje; vizija pa navdihuje in motivira. Poslanstvo ščiti organizacijo, da ne izgubi glave v času rasti, razvoja in širjenja, vizija pa jo vodi na nova področja. Vizija organizacijo mobilizira, da zviša svoje sposobnosti, medtem ko poslanstvo sproža pomisleke in jo ščiti pred prehitrimi reakcijami.
Organizacije, ki težijo k svojemu bistvu, se osredotočajo na globlji pomen svojih vrednot, poslanstva in vizije. Imajo jasne cilje in natančno vedo, kako in zakaj so zastavljeni cilji pomembni. Ker imajo jasno opredeljene svoje ključne cilje, so se te organizacije bolj sposobne prilagajati spremembam, ki se dogajajo v sodobnem svetu in jih zahtevajo uporabniki in tržišče. So trdnejše navznoter in navzven, ker jasno opredeljujejo okvire svojega delovanja in cilje, pa lahko od zaposlenih zahtevajo večjo odgovornost in so zato v spreminjajočem se okolju spodobne tudi več in bolje ustvariti.
Uspeh vsake organizacije temelji na ustvarjalnosti, navdušenju in učinkovitem strokovnem delu njenih zaposlenih. Zato lahko vabljiva in privlačna vizija uresničljive prihodnosti organizacije, ki vzbudi želje in motivacijo ljudi, močno vpliva na njeno uspešnost. Številni strokovnjaki se strinjajo, da lahko že samo ustvarjanje vizije in z njo povezano strateško načrtovanje izboljšata učinkovitost. Ustvarjanje vizije organizaciji ne le omogoči razvijati kompetence za učinkovito odgovarjanje na najbolj zahtevne izzive, ampak jo tudi usposablja, da postane zmožna sama proaktivno vplivati na spremembe v okolju in tako »povzročati« okoliščine, kakršne želi. S tem organizacija preraste zgolj pasivno odzivanje na dogodke, ustvarjanje vizije pa postane ne le njen najbolj razburljiv, ampak tudi dobesedno najbolj mogočen proces. Burt Nanus navaja štiri močne posledice, ki jih sproži ustvarjanje vizije v organizaciji:
Nobena skrivnost ni, da bodo v prihodnosti uspešne tiste organizacije, ki bodo znale najbolj jasno in učinkovito gledati naprej. Svet, življenje in organizacije se spreminjajo. Današnjih problemov preprosto ne moremo reševati z enakimi procesi, orodji in paradigmami, s katerimi smo jih v bistvu ustvarili. Vsako vračanje v preteklost lahko ogrozi zmožnost organizacije za izpolnjevanje njenega poslanstva v dinamičnem svetu, kjer »pravila igre« in strategije iz preteklosti niso več učinkovite.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007
Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||