abc.viz
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
Več o portalu
Nazaj na prvo stran
Pošlji e-sporočilo



Zakaj organizacije potrebujejo vizije – 1. del

Problema nikdar ne morete rešiti z enakim načinom mišljenja, kakršno ga je ustvarilo.

Albert Einstein

Veliko člankov na tej spletni strani obravnava pomen razjasnitve vrednot oziroma poslanstva organizacije. Spoznavanje vrednot in poslanstva organizacije sta pomembna procesa, ki razjasnita identiteto in ideologijo organizacije, a ne zadoščata za učinkovito načrtovanje. Poslanstvo opisuje stvarno identiteto organizacije, vizija pa je večplastna podoba njene zaželene dolgoročne prihodnosti. Še tako dobro opredeljeno poslanstvo organizacije lahko v odsotnosti vizije vodi v okostenelost. Jasna vizija je srce organizacije, iz nje črpa energijo za svoje podvige.

Poslanstvo in vizija se ne razlikujeta le po vsebini, služita tudi drugačnim namenom. Poslanstvo je med drugim orodje discipliniranja, ki ljudem v organizaciji postavi jasne meje; vizija pa navdihuje in motivira. Poslanstvo ščiti organizacijo, da ne izgubi glave v času rasti, razvoja in širjenja, vizija pa jo vodi na nova področja. Vizija organizacijo mobilizira, da zviša svoje sposobnosti, medtem ko poslanstvo sproža pomisleke in jo ščiti pred prehitrimi reakcijami.

Vabljive, privlačne vizije uresničljive prihodnosti, ki vzbudijo želje in motivacijo ljudi, močno vplivajo na uspešnost organizacij.

Organizacije, ki težijo k svojemu bistvu, se osredotočajo na globlji pomen svojih vrednot, poslanstva in vizije. Imajo jasne cilje in natančno vedo, kako in zakaj so zastavljeni cilji pomembni. Ker imajo jasno opredeljene svoje ključne cilje, so se te organizacije bolj sposobne prilagajati spremembam, ki se dogajajo v sodobnem svetu in jih zahtevajo uporabniki in tržišče. So trdnejše navznoter in navzven, ker jasno opredeljujejo okvire svojega delovanja in cilje, pa lahko od zaposlenih zahtevajo večjo odgovornost in so zato v spreminjajočem se okolju spodobne tudi več in bolje ustvariti.

Če boste vedno počeli tisto, kar ste vedno počeli, boste vedno dobili tisto, kar ste vedno dobili.

Brian Tracy

Uspeh vsake organizacije temelji na ustvarjalnosti, navdušenju in učinkovitem strokovnem delu njenih zaposlenih. Zato lahko vabljiva in privlačna vizija uresničljive prihodnosti organizacije, ki vzbudi želje in motivacijo ljudi, močno vpliva na njeno uspešnost. Številni strokovnjaki se strinjajo, da lahko že samo ustvarjanje vizije in z njo povezano strateško načrtovanje izboljšata učinkovitost. Ustvarjanje vizije organizaciji ne le omogoči razvijati kompetence za učinkovito odgovarjanje na najbolj zahtevne izzive, ampak jo tudi usposablja, da postane zmožna sama proaktivno vplivati na spremembe v okolju in tako »povzročati« okoliščine, kakršne želi. S tem organizacija preraste zgolj pasivno odzivanje na dogodke, ustvarjanje vizije pa postane ne le njen najbolj razburljiv, ampak tudi dobesedno najbolj mogočen proces. Burt Nanus navaja štiri močne posledice, ki jih sproži ustvarjanje vizije v organizaciji:

1.      Vizija krepi občutek predanosti in daje energijo ljudem.

2.      Vizija osmišlja delo.

3.      Vizija utemeljuje standarde odličnosti.

4.      Vizija postane most med sedanjostjo in prihodnostjo.

V prihodnosti bodo uspešne tiste organizacije, ki bodo znale najbolj jasno in učinkovito gledati naprej.

Nobena skrivnost ni, da bodo v prihodnosti uspešne tiste organizacije, ki bodo znale najbolj jasno in učinkovito gledati naprej. Svet, življenje in organizacije se spreminjajo. Današnjih problemov preprosto ne moremo reševati z enakimi procesi, orodji in paradigmami, s katerimi smo jih v bistvu ustvarili. Vsako vračanje v preteklost lahko ogrozi zmožnost organizacije za izpolnjevanje njenega poslanstva v dinamičnem svetu, kjer »pravila igre« in strategije iz preteklosti niso več učinkovite.

Razvoj otrok in mladostnikov
Izbrane misli
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007

Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.