abc.viz
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
Več o portalu
Nazaj na prvo stran
Pošlji e-sporočilo



Priporočila za uspešno vizijo – 1. del

Morate imeti cilje, ki so skoraj izven vašega dometa. Če si zastavite cilj, ki je uresničljiv brez velikega naprezanja, obtičite daleč pod svojim resničnim darom in možnostmi.

Steve Garvey

Ustvarjanje vizije je najbolj učinkovito, kadar se organizacija ne osredotoči zgolj na posamezne želene končne rezultate – ampak širše na svoj razvoj ter na razvoj skupinskega ali individualnega dela svojih ljudi. Vizija ima večjo moč, če se osredotoči tudi na interakcije med ljudmi in odnose med zaposlenimi in uporabniki. Razpravljanje o viziji, ki se osredotoči tudi na ta vprašanja, že samo po sebi krepi ustvarjalni potencial v organizaciji.

Navdušujoče vizije ne govorijo o številkah in zaslužkih! Ljudi lahko močneje kot materialni izzivi pritegne razmišljanje o tem, kako bo njihova organizacija – in oni v njej – dosegala najvišjo kakovost in učinkovitost, kako bo spodbujala inovativativnost in ustvarjalnost ter kako bo nudila njim in svojim uporabnikom kar največ. V vizijah, ki vzbujajo te občutke, zaposleni najdejo izziv in dober razlog za skupno delovanje.

Če so zaposleni prisiljeni vstopiti v proces, do katerega ne čutijo naklonjenosti, niti ne vidijo njegovega pravega smisla, mu zagotovo ne bodo iskreno sledili.

Seveda pa, kot smo že omenili, vsako ustvarjanje predstave o želeni prihodnosti s sabo nosi tudi tveganje. Soočenje z vrzeljo med trenutno stvarnostjo v organizaciji in tistim, kar želi postati, lahko poleg navdiha in motivacije sproži tudi frustracije, napetosti in konflikte. Razlogi za odpore proti razmišljanju o viziji so nasploh lahko zelo različni. Včasih ljudje preprosto ne verjamejo, da lahko razmišljanje o možni prihodnosti prinese premik na bolje. Morda jih celo skrbi, da bodo, če bodo sledili neotipljivi viziji, še manj srečni in zadovoljni, kot so sedaj. Pri vseh takšnih pomislekih je ključno, da jih organizacija čim prej prepozna, jih prizna in se konstruktivno sooči z njimi.

Bistveno je, da zaposleni vabilo k sodelovanju v razpravi o viziji organizacije doživijo kot pozitivno spodbudo in vanjo vstopijo pripravljeni in prostovoljno. Če so prisiljeni vstopiti v proces, do katerega ne čutijo naklonjenosti niti ne vidijo njegovega pravega smisla, mu ne bodo iskreno sledili. Vizija, ki bi izšla iz tako okrnjene razprave, bi le težko postala temelj za uspešna in učinkovita prizadevanja.

Zastavite si pozitivne cilje in razumna pričakovanja.

Steve Strasser

Če želi organizacija sprožiti pobudo, ki naj bi vodila k učinkoviti viziji in konstruktivnim načrtom in ciljem, naj pri tem poleg že naštetih upošteva tudi naslednja priporočila:

·        Če vizijo soustvarjajo vsi zaposleni, jo bodo laže »posvojili«, zato bo tudi njeno uresničevanje lažje.

·        Proces ustvarjanja vizije je enako pomemben kot njegovi rezultati – če organizacija procesu posveti premalo energije in časa, bo vizija temu primerna.

·        Vizija mora biti opredeljena tako, da jo zlahka razumejo vsi zaposleni in drugi za organizacijo pomembni ljudje.

·        Vizija pomaga pri osredotočanju na strateško načrtovanje, zato jo organizacija potrebuje pred začetkom načrtovanja konkretnih ciljev.

Razvoj otrok in mladostnikov
Izbrane misli
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007

Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.