| abc.viz
| ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Izgrajevanje timov in povezovanje kolektivov je v zadnjih letih ena od najpogostejših tem v svetu organizacij. Ne brez razloga ne gre samo za to, da je organizacija toliko bolj učinkovita, kolikor bolj so učinkovite njene skupine; velikokrat je organizacija lahko le tako učinkovita, kot je učinkovita njena najmanj uspešna skupina. Organizacije, direktorji, ravnatelji, managerji seveda dobro razumejo, kako pomembni so učinkoviti timi in skupine. Izgradnje in upravljanje timov ni po naključju ena od najpomembnejših nalog vodenja ljudi in upravljanja s človeškimi viri. Strategije, ki jih ubirajo pri tem ubirajo organizacije, segajo od sistematičnega razvoja in izobraževanja skupin in timov, do popularnih "team-building" aktivnosti in delavnic. Omejitve enkratnih ali občasnih "team-building" delavnic in seminarjev za izgrajevanje timov in povezovanje kolektivov Seveda ni dvoma, da lahko vsaka aktivnost v organizaciji, katere cilj je poglabljanje odnosov v kolektivu in v skupinah, prispeva k skupni učinkovitosti in uspešnosti. Vendar pa so velikokrat rezultati, ki jih organizacije dosežejo z različnimi priložnostnimi delavnicami in seminarji, v hudem nesorazmerju z vloženimi sredstvi in energijo. Organizacije in vodilni v njih si velikokrat oblikujejo pričakovanja glede team-building delavnic glede na nadvušujoče obljube in reference. Vendar navdušujoča ocena udeležencev prejšnje delavnice niti približno ne pomeni, da je dala tudi dolgoročne rezultate. Poleg tega različne dejavnosti (na primer skupinski spusti po brzicah s splavi, adrenalinske naloge, paint-ball tekmovanja ipd.), pri udeležencih velikokrat izvabijo pozitivne odzive že zgolj zato, ker pomenijo spremembo od vsakdanjih rutin. To ne pomeni, da nimajo učinka - le da je ta velikokrat zelo kratek, sploh če gre za enkratne dogodke, ki jih ne spremlja sistematičen pristop k povezovanju skupin. Ljudje se imajo tam, tisti dan, dobro, se "povezujejo", skupaj rešujejo različne naloge, se družijo - potem pa se naslednji dan vrnejo v staro okolje in v stare rutine, sicer s prjetnimi spomini, ki pa lahko hitro bledijo. Večina tovrstnih delavnic in aktivnosti ljudi izza delovnega mesta postavi v drugačno okolje. V drugačnem okolju je skupinska dinamika drugačna. Zato mnoge posledice, ki naj bi jih sprožile te aktivnosti, po vrnitvi v vsakdanje okolje, preprosto izzvenijo in se namesto njih vrne predhodna dinamika in rutine. Še en pomemben dejavnik team-building seminarjev je »placebo« učinek. Udeleženci delavnice ali seminarja seveda vedo, zakaj so tam zato velikokrat tudi zares začutijo tisto, kar naj bi začutili. Vendar je ta učinek kratkotrajen, če mu ne sledijo nadaljnji koraki po vrnitvi v "staro" delovno okolje in odnose. Ne glede na to, kako zabavne, domislene, prijetne in inovativne (in promovirane) so različne team-building delavnice in seminarji, ne morejo nadomestiti sistematičnega trajnostnega razvoja in izobraževanja timov. Organizacija, ki vsake toliko časa nameni svojim ljudem takšen seminar ali delavnico, le težko doseže želeno stopnjo trdnosti in učinkovitosti svojih skupin. Ne glede na to, ali so za to kriva pretirana pričakovanja (in pretirane obljube), ali preveč poenostavljeno razumevanje skupinske dinamike, so dolgoročne posledice takšnih seminarjev in delavnic največkrat dosti manjše od pričakovanj v podjetjih. In dosti manjše, kot bi, glede na vložena sredstva in čas, morale biti. Različne "team-building" aktivnosti, seminarji in delavnice so seveda lahko zelo primerna popestritev sistematičnih strategij za izgrajevanje in vodenje timov. So dobrodošla "začimba", ki tam, kjer potekajo resna prizadevanja za izgrajevanje trdnih timov in povezovanje skupin, lahko veliko prispeva k tem ciljem. Pričakovati od njih rezultate kar tako, brez širšega konteksta, pa je preveč. Brez njega so le zabavno, a velikokrat tudi zelo drago, kratkočasenje. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| © dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007 Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||