|
abc.viz
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vsak proces samoevalvacije sledi sedmim temeljnim fazam. Vse faze so ključnega pomena za uspeh celotne samoevalvacije, zato lahko vsaka pomanjkljivo izvedena posamezna faza ogrozi uspeh celotnega samoevalvacijskega procesa. Temeljne faze samoevalvacijskega procesa: 1. Postavitev ciljev, opredelitev namena in področij samoevalvacije
2. Načrtovanje izbiranje ustrezne metode za samoevalvacijsko raziskavo K načrtovanju ter izbiranju ustrezne metode za samoevalvacijsko raziskavo sodi načrtovanje, odločanje o tem, kako bomo zbirali informacije, kdo jih bo zbiral, kdo jih bo podajal, ali obstajajo kakšni standardi, kriteriji, na katere se pri tem opremo. Opredeljevanje kriterijev in priprava konkretnih pripomočkov za zbiranje informacij, na primer vprašalnikov, sta del te faze. Tudi tokrat je pomoč zunanjega svetovalca zelo koristna, še posebno v organizacijah, ki se prvič lotevajo samoevalvacije. Potreba po skupnem načrtu. Pred začetkom samoevalvacijske raziskave potrebuje skupina za samoevalvacijo dovolj časa za načrtovanje in iskanje konsenza. Če je načrt površen, so lahko prizadevanja zaman, pride na primer do zamudnega zbiranja nepotrebnih informacij, do zamujenih priložnosti, ker ne moremo zbrati pomembnih informacij, ali do zapletov pri vrednotenju podatkov. Zato je smiselno pripraviti čim podrobnejši načrt, natančno razjasniti odgovornosti in naloge posameznih članov skupine za samoevalvacijo in postaviti roke za izvedbo posameznih faz raziskave. Načrt mora upoštevati človeške in materialne vire, ki so na razpolago. Če so viri omejeni, mora biti načrt prilagojen situaciji, sicer ne bo realističen in ne bo izvedljiv. Izbiranje področij, ki jih bo zajela raziskava. Načrt naj opredeli temeljna področja, ki jih bo zajela samoevalvacijska raziskava. Ta področja lahko izbere skupina za samoevalvacijo, včasih celoten kolektiv ali zunanji dejavnik (zakonodajalec), pogosta je kombinacija vseh možnosti. Načrtovanje zahteva prepoznavanje in določanje kriterijev. Samoevalvacija je že po svoji opredelitvi subjektivna, odvisna od presojanja in vrednotenja, zato ji vnaprej določeni kriteriji zvišajo objektivnost. V načrtovanju raziskave je smiselno opredeliti posamezne cilje in kriterije, ki bi jim bilo treba zadostiti. Primer tabele v kakršni lahko opredelimo področja, ki jih zajame samoevalvacija, s področji povezane cilje in kriterije za merjenje stopnje realizacije ciljev:
Prepoznavanje informacij, ki so povezane s posameznimi kriteriji. Ko opredelimo kriterije, moramo ugotoviti, katere podatke potrebujemo za posamezne kriterije in kdo bo prevzel odgovornost za njihovo zbiranje. Šele ko vemo, katere podatke potrebujemo, lahko izbiramo in načrtujemo ustrezne metode za njihovo zbiranje.
Ugotavljanje, kdo bo vključen v samoevalvacijsko raziskavo in kakšno vlogo bo igral v njej. V idealnih pogojih zajame samoevalvacija vse vpletene osebe: zaposlene, učence, starše ... Vendar je treba pri načrtovanju upoštevati tudi časovne in materialne omejitve. Priprava urnika, opredelitev ključnih faz raziskave in določitev rokov za posamezne faze. Urnik naj bo zastavljen skladno z realnimi možnostmi. Smiselno je, da skupina za samoevalvacijo sproti spremlja, ali se drži urnika ali pa ga je treba prilagajati posameznim okoliščinam. Izkušnje kažejo, da samoevalvacijske raziskave, ki trajajo manj kot tri mesece, običajno ne dosežejo svojega namena. Za uspešno raziskavo je primernejše vsaj šestmesečno obdobje. Načrt samoevalvacijske raziskave naj obsega naslednje ključne postavke: · namen samoevalvacije, · cilj in omejitve samoevalvacije, · glavna področja samoevalvacije, · kriterije za ocenjevanje in vrednotenje podatkov, · podatke, ki jih je treba zbrati, · urnik in seznam osebnih zadolžitev. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007
Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||