abc.viz
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
Več o portalu
Nazaj na prvo stran
Pošlji e-sporočilo



Vsebinska področja samoevalvacije 1: splošni podatki o organizaciji


Splošni podatki so bogat vir informacij o organizaciji. Zato je smiselno, da samoevalvacijska raziskava zajame in zbere čim več podatkov z vseh petih podpodročij, ki jih predstavljamo v nadaljevanju:

1. PODATKI O ORGANIZACIJI:

·        predstavitev organizacije,

·        zgodovina organizacije,

·        velikost organizacije: število enot, razredov, oddelkov …

·        organizacijska struktura in hierarhija, vodstvena struktura,

·        avtonomnost organizacije glede na pravni okvir pri izbiranju zaposlenih, izbiranju učencev, financah, metodah in vsebinah poučevanja in učenja, raziskovanju …

·        širši kontekst: stimulacija za doseganje ciljev, kot jo ponujajo višji upravni nivoji, razvoj vzgojno–izobraževalnega potrošništva, obsežnost vzgojno–izobraževalnega sistema …

2. PODATKI O ZAPOSLENIH:

·        število vseh zaposlenih,

·        struktura zaposlenih (vzgojitelji, učitelji, administracija, drugi zaposleni …),

·        struktura zaposlenih po drugih kriterijih (naravoslovci – družboslovci, po nazivih, po izobrazbi ali kako drugače),

·        nezasedena ali neustrezno zasedena delovna mesta,

·        razmerje med zaposlenimi in otroki/učenci/dijaki,

·        zadostnost števila zaposlenih,

·        ustreznost delovnih obremenitev,

·        postopki sprejemanja in izbire novih zaposlenih,

·        fluktuacija zaposlenih.

3. PODATKI O OTROCIH/UČENCIH/DIJAKIH:

·        skupno število,

·        struktura (skupine, razredi, starost, spol, predhodni dosežki …),

·        odstotek uspešnosti,

·        pogoji za vpis v nadaljnje šolanje.

4. PODATKI O PROSTORIH IN OPREMI:

·        Ali ima organizacija primerno število prostorov, posebnih prostorov, kot so: igralnice, knjižnica, računalniška ali tehnična učilnica, telovadnica, zunanje igrišče? 

·        Ali so materialni viri in sredstva zadovoljivi?

·        Ali so prostori ustrezno veliki in opremljeni?

·        Ali je knjižnica zadovoljivo založena?

·        Ali je telovadnica ustrezno opremljena? 

·        Ali je zagotovljena prehrana otrok/učenec/dijak?

·        Ali so sanitarije ustrezne? Jih je dovolj?

·        Ali sta računalniška in druga tehnična oprema ustrezni in sodobni?

·        Ali so na voljo ustrezna učna sredstva in pripomočki?

·        Ali analiza teh podatkov kaže na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?

5. PODATKI O SPREMLJANJU IN ZAGOTAVLJANJU KAKOVOSTI:

·        Kakšni so postopki za spremljanje uspešnosti otrok oziroma učencev?

·        Kakšni so postopki za vrednotenje dela zaposlenih in poučevanja?

·        Kakšni so rezultati predhodnih raziskav in analiz?

·        Ali analiza teh podatkov kaže na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?

Razvoj otrok in mladostnikov
Izbrane misli
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007

Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.