abc.viz
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
Več o portalu
Nazaj na prvo stran
Pošlji e-sporočilo



Vsebinska področja samoevalvacije 5: proces na nivoju skupin


Sem sodijo podatki o tem, kaj se dogaja v razredih oziroma skupinah, podatki o času kot pomembnem dejavniku vzgojno–izobraževalnega procesa, obremenitvah otrok oziroma učencev, kakovosti pedagoškega procesa, kakovosti učenja in pomoči otrokom, ki se soočajo s težavami.

12. ČAS KOT DEJAVNIK UČENJA:

·        Koliko šolskih ur ni opravljenih zaradi različnih razlogov? Kateri so ti razlogi?

·        Koliko časa je namenjenega učenju–poučevanju v skupini/razredu, koliko administraciji, discipliniranju in umirjanju učencev?

·        Koliko časa je namenjenega domačemu učenju in domačim nalogam? Ali je ta čas učinkovito izkoriščen?

·        Koliko časa potrebujejo za učenje najbolj in najmanj uspešni učenci?

·        Kakšna je učna obremenitev učencev?

·        Kateri so opravičeni in neopravičeni izostanki učencev (smiselno je ugotavljati razlike po razredih, spolu in drugih kriterijih?

·         Ali analiza podatkov kaže na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?

13.  KAKOVOST UČENJA IN POUČEVANJA:

·        Ali so cilji in kriteriji znanja jasni in razumljivi učiteljem in učencem?

·        Ali so priprave na pouk kakovostno in učinkovito načrtovane? Kako učinkovito je učenje?

·        Kako učinkovito je poučevanje?

·        Katere mehanizme uporablja organizacija za spodbujanje kakovosti poučevanja?

·        Kako organizacija zagotavlja primerne pogoje za poučevanje in učenje? Kako pomaga učiteljem, ki imajo pri svojem delu težave?

·        Ali je pouk enako kvaliteten za vse učence?

·        Ali učitelji predstavijo učencem različne učinkovite oblike učenja?

·        Ali so učitelji seznanjeni s sodobnimi metodami poučevanja? Katere metode poučevanja uporabljajo?

·        Kako izobraževanje in napredovanje učiteljev vpliva na njihovo poučevanje?

·        Ali učitelji spodbujajo neodvisno in skupinsko učenje?

·        Ali učitelji upoštevajo različnosti spolov, sposobnosti, razvojnih sposobnosti, predznanja, interesov, socialnega okolja, kulture?

·        Katere metode ocenjevanja uporabljajo učitelji?

·        Kako pogosto učitelji ocenjujejo?

·        Kateri so standardi ocenjevanja?

·        Katere izvenšolske dejavnosti, raziskovalno delo in druge dodatne dejavnosti ponuja šola učencem?

·        Ali analiza podatkov opozarja na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?

14. PODPORA PRI TEŽAVAH OTROK/UČENCEV:

·        Kateri učenci potrebujejo in dobijo pomoč, ko premagujejo učne težave?

·        Kako učitelji prepoznajo učne težave učencev?

·        Do katere mere je sistem prepoznavanja učnih težav učinkovit z vidika staršev, učencev in učiteljev?

·        V kolikšni meri so učne težave učencev posledica osebnostnih razlogov oziroma neustreznega poučevanja ali neučinkovite organizacije učnega procesa?

·        Ali imajo učenci možnost pritožbe? Kako organizacija rešuje pritožbe učencev?

·        Ali analiza podatkov kaže na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?

Razvoj otrok in mladostnikov
Izbrane misli
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007

Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.