|
|
|
|
|
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Več o portalu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nazaj na prvo stran
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pošlji e-sporočilo
|
|
|
|
|
|
|
 |
Nekateri primeri spoznavnega (kognitivnega) razvoja v prvih dveh letih otroštva: prilagoditveno vedenje, posnemanje, razumevanje okolja |
Razvoj prilagoditvenega vedenja v zgodnjem otroštvu
|
|
Novorojenček se rodi z nekaterimi prirojenimi refleksi.
Dojenček raziskuje okolje s pomočjo omejenih motoričnih spretnosti (obračanje glave, sesanje).
|
|
|
Razvoj motoričnih spretnosti (brcanje, stegovanje rok, grabljenje) dojenčku omogoča več raziskovanja.
Dojenčku se razvijejo omejene sposobnosti predvidevanja rutinskih dogodkov.
|
|
|
Dojenček raziskuje, vse bolj spretno prijemlje stvari, tolče z njimi, jih meče.
|
|
|
Pojavi se namensko, k cilju usmerjeno vedenje.
Dojenček vse bolje predvideva.
|
|
|
Dojenček raziskuje predmete tako, da z njimi rokuje na nove načine.
Dojenček vse pogosteje išče rešitev senzomotornih problemov s preizkušanjem in napakami.
|
|
|
Pojavijo se nenadne rešitve preprostih senzomotornih problemov, kar kaže, da ima otrok že razvito notranje predstavljanje.
Pojavijo se prvi začetki igre pretvarjanja.
|
Razvoj posnemanja v zgodnjem otroštvu
|
|
Novorojenček posnema izraze obraza in kretnje odraslih.
|
|
|
Dojenček lahko posnema izraz obraza odraslega s časovnim zamikom.
|
|
|
Dojenček posnema rokovanje odraslega s predmeti, to posnemanje je omejeno na tista vedenja, ki jih dojenček pogosto vadi.
|
|
|
Dojenček lahko posnema vedenje odraslega, ki se nekoliko razlikuje od običajnega vedenja.
Dojenček lahko posnema rokovanje odraslega s predmeti ali njegovo vedenje s časovnim zamikom 24 ur.
|
|
|
Malček posnema novo, neznano vedenje odraslih in vrstnikov.
Malček lahko posnema rokovanje odraslega s predmeti ali njegovo vedenje s časovnim zamikom 1 tedna.
Malček lahko posnema rokovanje odraslega s predmeti ali njegovo vedenje v spremenjenem okolju (na primer doma posnema vedenje vzgojiteljice).
|
|
|
Malček začne posnemati tudi nedokončana, nedovršena dejanja odraslih.
V igri pretvarjanja malček posnema celovite socialne vloge.
|
Razvoj razumevanja okolja v zgodnjem otroštvu
|
|
Konstantnost velikosti in oblike dojenček razume, da gre za isto osebo, čeprav je njena podoba zaradi razdalje bodisi večja bodisi manjša.
|
|
|
Dojenček razume stalnost predmetov.
Dojenček se zave trdnosti predmetov in določenih učinkov gravitacije in trka predmetov.
Dojenček s pomočjo gibanja in prostorskih znakov prepoznava predmete kot ločene celote.
|
|
|
Dojenček bolje razume učinke gravitacije in trka predmetov.
Otrok s pomočjo oblik, sestave in barve prepoznava predmete kot ločene celote.
|
|
|
Dojenček lahko poišče predmet na mestu, kjer ga skrijemo.
Dojenček razume bolj zapletene okoliščine trka dveh predmetov.
|
|
|
Malček lahko išče skriti predmet na več mestih.
|
|
|
Malček lahko poišče predmet, ki smo ga premaknili izven njegovega vidnega polja.
|
|
|
|
|
|
|
Razvoj otrok in mladostnikov
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Izbrane misli
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007
Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.
|
|