|
|
|
|
|
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Več o portalu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nazaj na prvo stran
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pošlji e-sporočilo
|
|
|
|
|
|
|
 |
Razvoj spolnih vlog od rojstva do začetka pubertete - hiter pregled |
|
|
Otrokov spol vpliva na izbiro barv (modra, rožnata) oblačil in opreme otroške sobe.
Starši izbirajo »spolu primerne« igrače, spodbujajo druženje z vrstniki istega spola, ne odobravajo vedenja, ki ni »primerno« otrokovemu spolu.
Odrasli opisujejo dečke kot »krepke«, »aktivne«, deklice kot »prisrčne«, »nežne«…
|
|
|
Otrok že lahko loči moške in ženske obraze v dve različni kategoriji.
Očetje bolj spolno tipizirajo otroke kot matere.
|
|
|
Otrok zna pravilno imenovati lasten spol, a ima omejene sposobnosti razumevanja spolne identitete in njenih posledic.
|
|
|
Otrok razume, da tako kot vrstniki pripada določenemu spolu.
Otrok daje prednost spolu »primernim« igračam.
|
Otroci se v teh letih vedejo bolj spolno stereotipno kot odrasli.
|
|
|
Otroci, ki so prej razvili spolno identiteto, bolj razumejo spolne stereotipe.
|
Otroci začnejo razumeti pojem nespremenljivosti spola, popolnoma ga razumejo šele pri 7. letih.
Štiriletniki se bolj zanašajo na spolne sheme kot petletniki in starejši otroci.
Otroci pri 4 letih in pol preživijo trikrat več časa z vrstniki istega spola kot z vrstniki nasprotnega spola.
Deklice se več in bolj aktivno ukvarjajo z dojenčki kot dečki.
|
Dečki se pogosteje kot deklice združujejo v starostno homogene skupine.
|
|
|
Posamezni otroci že poznajo spolne razlike.
|
|
|
Otroci preživijo enajstkrat več časa z vrstniki istega spola kot z vrstniki nasprotnega spola.
|
|
|
Otroci razumejo stabilnost spola in pričenjajo razumeti konstantnost spola.
|
Otroci razvijejo vzorce zanimanj in dejavnosti, ki so v skladu s kulturno sprejetimi spolnimi stereotipi.
|
|
|
Večina otrok pozna razlike med spoloma.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Razvoj otrok in mladostnikov
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Izbrane misli
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007
Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.
|
|