abc.viz
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
Več o portalu
Nazaj na prvo stran
Pošlji e-sporočilo



Spoznavni (kognitivni) razvoj: faze razvoja po Piagetu - hiter pregled


0 – 2 leti

Senzomotorna raven

Ta raven je razdeljena v 6 faz:

0 do 1 mesec

Refleksna aktivnost

Mentalno aktivnost predstavljajo refleksna vedenja, ki pa so aktivna oblika vedenja

1 do 4 meseci

Navade

Refleksi se postopno stapljajo v zaznave in navade, ki so izhodišča za nove postopke, do katerih pa se spet pride samo z izkušnjami.

4 do 8 mesecev

Primarne krožne reakcije

Gre za ponavljajoča, dejanja, ki so usmerjena na otrokovo lastno telo in povzročajo ugodje.

8 do 12 mesecev

Sekundarne krožne reakcije

Tu ponavljajoča krožna dejanja zadevajo tudi zunanje predmete. Tudi to so dejanja, v katerih otrok uživa in mu torej nudijo ugodje.

12 do 18 mesecev

Usklajevanje ciljev in sredstev oz. Višje oblike krožnih reakcij

Gre za vedenja, v katerih otrok eksperimentira s predmeti v zunanjem svetu in ugotavlja, kako njegova aktivnost vpliva na te predmete.

18 do 24 mesecev

Vpogled

S hitro koordinacijo na notranjem miselnem nivoju si otrok lahko izmisli vedenjsko reakcijo, ki mu do takrat še ni bila znana.

2 – 7 let

Preoperacionalna raven

Otrok uporablja simbole, s pomočjo katerih si predstavlja predmete in izkušnje, tudi jezik prične uporabljati simbolično, pojavlja se intuitivno reševanje problemov. Mišljenje označujejo ireverzibilnost, centracija in egocentričnost. Otrok prične razumevati razrede predmetov, prepoznava odnose med posameznimi predmeti in razume konzervacijo števil.

7 – 12 let

Raven konkretnih operacij

Otrok razume konzervacijo mase, dolžine, teže in volumna. Mišljenje opredeljujejo reverzibilnost, decentracija in sposobnost razumevanja vidika drugih; mišljenje je tudi logično, otrok je sposoben urejanja predmetov po hierarhiji (klasifikacija) in urejanja premetov po nekem zaporedju (seriacija)

12 in več let

Raven formalnih operacij

Otrok uporablja abstraktno mišljenje, mentalno preverjanje hipotez, premišljuje lahko o različnih alternativah in je sposoben kompleksnega mišljenja in reševanja problemov.

Razvoj otrok in mladostnikov
Izbrane misli
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007

Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.