|
|
|
|
|
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Več o portalu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nazaj na prvo stran
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pošlji e-sporočilo
|
|
|
|
|
|
|
 |
Spoznavni (kognitivni) razvoj: faze razvoja po Piagetu - hiter pregled |
|
|
Senzomotorna raven
Ta raven je razdeljena v 6 faz:
|
|
|
Refleksna aktivnost
Mentalno aktivnost predstavljajo refleksna vedenja, ki pa so aktivna oblika vedenja
|
|
|
Navade
Refleksi se postopno stapljajo v zaznave in navade, ki so izhodišča za nove postopke, do katerih pa se spet pride samo z izkušnjami.
|
|
|
Primarne krožne reakcije
Gre za ponavljajoča, dejanja, ki so usmerjena na otrokovo lastno telo in povzročajo ugodje.
|
|
|
Sekundarne krožne reakcije
Tu ponavljajoča krožna dejanja zadevajo tudi zunanje predmete. Tudi to so dejanja, v katerih otrok uživa in mu torej nudijo ugodje.
|
|
|
Usklajevanje ciljev in sredstev oz. Višje oblike krožnih reakcij
Gre za vedenja, v katerih otrok eksperimentira s predmeti v zunanjem svetu in ugotavlja, kako njegova aktivnost vpliva na te predmete.
|
|
|
Vpogled
S hitro koordinacijo na notranjem miselnem nivoju si otrok lahko izmisli vedenjsko reakcijo, ki mu do takrat še ni bila znana.
|
|
|
|
|
Preoperacionalna raven
Otrok uporablja simbole, s pomočjo katerih si predstavlja predmete in izkušnje, tudi jezik prične uporabljati simbolično, pojavlja se intuitivno reševanje problemov. Mišljenje označujejo ireverzibilnost, centracija in egocentričnost. Otrok prične razumevati razrede predmetov, prepoznava odnose med posameznimi predmeti in razume konzervacijo števil.
|
|
|
|
|
Raven konkretnih operacij
Otrok razume konzervacijo mase, dolžine, teže in volumna. Mišljenje opredeljujejo reverzibilnost, decentracija in sposobnost razumevanja vidika drugih; mišljenje je tudi logično, otrok je sposoben urejanja predmetov po hierarhiji (klasifikacija) in urejanja premetov po nekem zaporedju (seriacija)
|
|
|
|
|
Raven formalnih operacij
Otrok uporablja abstraktno mišljenje, mentalno preverjanje hipotez, premišljuje lahko o različnih alternativah in je sposoben kompleksnega mišljenja in reševanja problemov.
|
|
|
|
|
|
|
Razvoj otrok in mladostnikov
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Izbrane misli
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007
Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.
|
|