Didaktične mape abc.viz
Seznam didaktičnih map za posamezna obdobja
Nazaj na uvodno stran
Pošlji sporočilo
Katalog
Naročilnica



Didaktična mapa

Samozavedanje - 1. triletje


Celotna mapa (.pdf)

Spodbujanje samozavedanja

Spodbujanje pozitivne samopodobe

Spodbujanje pozitivnega samovrednotenja

Spodbujanje razvoja identitete

Spodbujanje razvoja kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev

36 delovnih listov za kopiranje in razmnoževanje

© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek 2007




Kaj je didaktična mapa “Samozavedanje - 1. triletje”

“Samozavedanje - 1. triletje” je didaktična mapa z gradivi in delovnimi listi, ki učiteljem in svetovalnim delavcem omogočajo pripravo, načrtovanje in izvedbo ur in delavnic za spodbujanje samozavedanja otrok in učencev v prvem triletju osnovne šole.

Vsebina didaktične mape “Samozavedanje - 1. triletje”

≈ izbor različnih dejavnosti za spodbujanuje samozavedanja, pozitivne samopodobe, pozitivnega samovrednotenja in razvoja identitete

≈ izbor različnih dejavnosti za spodbujanuje razvoja kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev

≈ 36 delovnih listov

Namen didaktične mape “Samozavedanje - 1. triletje”

Spodbujanje samozavedanja pri otrocih in učencih, njihove pozitivne samopodobe, pozitivnega samovrednotenja, razvoja identitete in razvoja kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev.

Vzgojno-izobraževalna področja, na katera posega mapa “Samozavedanje - 1. triletje”

≈ samozavedanje

≈ pozitivna samopodoba

≈ pozitivno samovrednotenje

≈ razvoj identitete

≈ razvoj kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev


Seznam delovnih listov


1. Kdo sem jaz - dečki

2. Kdo sem jaz - deklice

Namen: Otroci razmišljajo o sebi in se opišejo.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o sebi.

3. Moji prstni odtisi

Namen: Otroci razmišljajo o sebi, o svoji enkratnosti, neponovljivosti in individualnosti.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o tem, da je vsak med nami popolnoma enkraten in neponovljiv, da na celem svetu ni nobenega identičnega otroka oziroma človeka; spodbujanje razprave.

4. Moja prijateljstva

Namen: Otroci razmišljajo o prijateljstvu in svojih prijateljih.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o pomenu prijateljstva, o tem, kaj pomeni prijateljstvo, kaj pomeni imeti dobre prijatelje in biti dober prijatelj; spodbujanje razprave.

5. Avtoportret

Namen: Otroci razmišljajo o sebi.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o sebi, videnju sebe, samopodobi, samovrednotenju; spodbujanje razprave.

6. Moja pesem z akrostihom

Namen: Otroci razmišljajo o sebi.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o sebi, videnju sebe, samopodobi, samovrednotenju; spodbujanje razprave.

7. Všeč sem si, všeč sem ti

Namen: Otroci razmišljajo o sebi in o tem, kako jih vidijo drugi.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o sebi, videnju sebe, samopodobi, samovrednotenju, k razmišljanju o tem, kako jih zaznavajo in vidijo drugi; spodbujanje razprave.

8. Kaj nam je všeč pri tebi – 25 vpisov

9. Kaj nam je všeč pri tebi – 12 vpisov

Namen: Otroci razmišljajo o sebi, kako sami vidijo sebe in kako jih vidijo drugi.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o sebi, videnju sebe, samopodobi, samovrednotenju; spodbujanje razprave.

10. Moja roža

Namen: Otroci razmišljajo o sebi in o stvareh, pri katerih so uspešni in zadovoljni sami s sabo.

Vloga odraslega: Otroci razmišljajo o sebi in o stvareh, pri katerih so uspešni in zadovoljni sami s sabo.

11. Prijateljska dlan

Namen: Otroci razmišljajo o tem, kako jih drugi vidijo in kaj cenijo pri njih.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o tem, kako jih drugi vidijo, kako jih zaznavajo in kaj cenijo pri njih; spodbujanje razprave.

12. Moj posebni prijatelj – moja posebna prijateljica

Namen: Otroci razmišljajo o tem, kaj cenijo in kaj jim je všeč pri prijateljih in jim to tudi povedo.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o tem, kaj cenijo pri svojih prijateljih, o pomenu pozitivne povratne informacije - kako pomembno je, da ljudem okrog sebe povedo, kaj jim je všeč pri njih; spodbujanje razprave.

13. Prijateljska zgodba

Namen: Otroci razmišljajo o prijateljstvu.

Vloga odraslega: Napiši zgodbo o tem, kaj sta skupaj počela ali bi počela s prijateljem ali prijateljico.

14. Najboljša stvar vseh časov

Namen: Otroci razmišljajo o dobrih, prijetnih stvareh, ki so jih doživeli.

Vloga odraslega:Usmerjanje otrok k razmišljanju o dobrih, prijetnih stvareh, ki so jih doživeli; spodbujanje razprave.

15. Vsak je dober pri čem - dečki

16. Vsak je dober pri čem - deklice

Namen: Spodbujanje pozitivnega samovrednotenja in pozitivnega vrednotenja drugih - otroci razmišljajo o tem, kaj zmorejo njihovi prijatelji in prijateljice.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o tem kaj znajo in zmorejo oni in kaj znajo in zmorejo njihovi prijatelji in prijateljice; spodbujanje razprave.

17. Moje najljubše stvari

Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o sebi in stvareh, ki so otrokom pri srcu.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o stvareh, ki so jim blizu, pri srcu, ljube; spodbujanje razprave.

18. Stvari, ki jih ne maram

Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o sebi in stvareh, ki jih otroci ne marajo.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o stvareh, ki jim niso všeč in jih ne marajo; spodbujanje razprave.

19. Kaj si želim za rojstni dan

Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o sebi in o svojih željah.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o svojih željah; spodbujanje razprave.

20. Mi je všeč, mi ni všeč

Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o sebi, o interesih, všečnih stvareh.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o stvareh, ki so jim všeč in jih radi počnejo.

21. Kaj mislim o dejavnostih v šoli

Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o stvareh, ki jih otroci radi počnejo v šoli; iskanje močnih in manj močnih področij.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o stvareh, ki jih radi in manj radi počnejo v šoli; spodbujanje razprave.

22. Če bi bil žival - dečki

23. Če bi bila žival - deklice

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodbe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi, ki so učencem všeč.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi, o tem, kako se vidijo; spodbujanje razprave.

24. Moja družina

Namen: Spodbujanje razmišljanja o svoji družini, o tem, kaj učenci cenijo pri svoji družini in njenih članih.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o svoji družini in družinskih članih; spodbujanje razprave.

25. Kako bi se predstavil - dečki

26. Kako bi se predstavila - deklice

Namen: Razmišljanje o sebi, o tem, kako se otroci in učenci vidijo in opišejo.

Vloga odraslega: Spodbujanje razmišljanja o sebi, svojih značilnostih in posebnostih.

27. Moje najljubše jedi

Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o jedeh, ki jih imajo otroci najraje.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o sebi; spodbujanje razprave.

28. Kaj vse zna moja noga

Namen: Spodbujanje pozitivnega samovrednotenja - otroci razmišljajo o tem, kaj zmorejo.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o tem kaj zmorejo; spodbujanje razprave.

29. Kaj vse zna moja roka

Namen: Spodbujanje pozitivnega samovrednotenja - otroci razmišljajo o tem, kaj zmorejo.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o tem kaj zmorejo; spodbujanje razprave.

30. Sam svoj šef - dečki

31. Sam svoja šefinja - deklice

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodbe in samovrednotenja, premagovanja svojih pomanjkljivosti, razumevanja pomena osebne moči.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivne samopodbe in samovrednotenja, spodbujanje razumevanja pomena osebne moči; spodbujanje razprave.

32. Goooool! – žoge

33. Goooool! - gol

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu osebnih ciljev in o pomenu njihovega uresničevanja.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu osebnih ciljev in o pomenu njihovega uresničevanja; spodbujanje razprave.

34. Veriga uspehov

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu osebnih ciljev in njihovega uresničevanja.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu osebnih ciljev in o pomenu njihovega uresničevanja; spodbujanje razprave.

35. Kaj mi gre dobro

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivne samopodobe in samovrednotenja; spodbujanje razprave.

36. Kaj lahko povem o mojem otroku - list za starše

Namen: Ugotavljanje, kako starši vidijo svojega otroka; pridobivanje dodatnih pomembnih podatkov o otroku, takšnih, ki se zdijo staršem pomembni za tiste, ki želijo bolje spoznati njihovega otroka.

Vloga odraslega: Posredovanje vprašalnika staršem (oziroma otrokom za njihove starše).

© IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik