Didaktične mape abc.viz
Seznam didaktičnih map za posamezna obdobja
Nazaj na uvodno stran
Pošlji sporočilo
Katalog
Naročilnica



Didaktična mapa

Mi in drugi - 2. triletje

Modul 2

Celotna mapa (.pdf)

Aktivnosti in delavnice s področja družinskih in prijateljskih odnosov in dinamike

Spodbujanje razvoja socialnih spretnosti in kompetenc

Spodbujanje prosocialnega vedenja

Spodbujanje altruizma in empatije

Spodbujanje razvoja vrednot in moralnega presojanja

Spodbujanje sodelovalnega in timskega dela

46 delovnih listov za kopiranje in razmnoževanje

© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek 2007




Kaj je didaktična mapa “Mi in drugi - 2. del”

“Mi in drugi - 1. del” je didaktična mapa z gradivi in delovnimi listi, ki učiteljem in svetovalnim delavcem omogočajo pripravo, načrtovanje in izvedbo ur in delavnic za spodbujanje razvoja socialnih kompetenc učencev v drugem triletju osnovne šole.

Vsebina didaktične mape “Mi in drugi - 2. del”

≈ izbor različnih dejavnosti in delavnic za spodbujanje razvoja socialnih spretnosti in kompetenc, za spodbujanje prosocialnega vedenja, altruizma in empatije, za spodbujanje sodelovalnega in timskega dela

≈ aktivnosti in dejavnosti s področja družinskih in prijateljskih odnosov in dinamike

≈ aktivnosti in dejavnosti s področja razvoja človeških vrednot in moralnih načel

≈ 46 delovnih listov

Namen didaktične mape “Mi in drugi - 2. del”

Spodbujanje razvoja socialnih spretnosti in kompetenc, spodbujanje prosocialnega vedenja, altruizma in empatije, spodbujanje sodelovalnega in timskega dela; spodbujanje samorefleksije in razvoja na področju družinskih in prijateljskih odnosov in dinamike; spodbujanje razvoja temeljnih človeških vrednot in moralnih načel

Vzgojno-izobraževalna področja, na katera posega mapa “Mi in drugi - 2. del”

≈ družinski in prijateljski odnosi in dinamika

≈ socialne spretnosti in kompetence

≈ prosocialno vedenje, altruizem, empatija

≈ vrednote in moralno presojanje

≈ sodelovalno in timsko delo


Seznam delovnih listov


1. Prepiral sem se – M

2. Prepirala sem se – D

Namen: Spodbujanje pozitivnih vedenjskih vzorcev, konstruktivnega reševanje medosebnih problemov in sporov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih vedenjskih vzorcev, konstruktivnega reševanje medosebnih problemov in sporov; spodbujanje razprave.

3. Kadar sem jezen - M

4. Kadar sem jezna - D

Namen: Spodbujanje pozitivnih vedenjskih vzorcev, konstruktivnega reševanja frustracij, medosebnih problemov in sporov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih vedenjskih vzorcev, konstruktivnega reševanja frustracij medosebnih problemov in sporov; spodbujanje razprave.

5. 50 dobrih dejanj - M

6. 50 dobrih dejanj - D

Namen: Spodbujanje prosocialnega, želenega in pozitivnega vedenja in vedenjskih vzorcev.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu prosocialnega, želenega in pozitivnega vedenja in vedenjskih vzorcev; spodbujanje razprave.

7. Sestavljanje skupin

Namen: Spodbujanje sodelovanja in skupinskega dela.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu sodelovanja in skupinskega dela; spodbujanje razprave.

8. Razmišljanje o skupinskem delu

Namen: Spodbujanje sodelovanja in skupinskega dela.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu sodelovanja in skupinskega dela; spodbujanje razprave.

9. Prepiranje - M

10. Prepiranje - D

Namen: Spodbujanje konstruktivnega reševanja problemov in konfliktov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega reševanja problemov in konfliktov; spodbujanje razprave.

11. Reševanje problemov - M

12. Reševanje problemov - D

Namen: Spodbujanje konstruktivnega reševanja problemov in konfliktov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega reševanja problemov in konfliktov; spodbujanje razprave.

13. Načini reševanja problemov

Namen: Spodbujanje konstruktivnega reševanja problemov in konfliktov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega reševanja problemov in konfliktov; spodbujanje razprave.

14. Kaj pomaga pri jezi - M

15. Kaj pomaga pri jezi - D

Namen: Spodbujanje konstruktivnega soočenja z jezo in agresijo, in konstruktivnega reševanja frustracij, problemov in konfliktov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega soočenja z jezo in agresijo, in konstruktivnega reševanja frustracij, problemov in konfliktov; spodbujanje in usmerjanje razprave.

16. Poišči svoj par

Namen: Spodbujanje razmišljanja o podobnostih in sorodnostih med različnimi ljudmi.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu podobnosti in sorodnosti med različnimi ljudmi; spodbujanje razprave.

17. Sprejemanje in zavračanje

Namen: Spodbujanje razmišljanja o odzivih, ki jih pri drugih sproži naše vedenje in ravnanje.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu razumevanja odzivov, ki jih pri drugih sproži naše vedenje in ravnanje; spodbujanje razprave.

18. Omalovaževanje

Namen: Spodbujanje razmišljanja o odzivih, ki jih pri drugih sproži naše vedenje in ravnanje.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu razumevanja odzivov, ki jih pri drugih sproži naše vedenje in ravnanje; spodbujanje razprave.

19. Značke za sošolce

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij za samopodobo in samovrednotenje.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij za samopodobo in samovrednotenje; spodbujanje razprave.

20. Oblački za spodbudo

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.

21. Oblački za pohvalo

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.

22. Je to tožarjenje?

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu učinkovitega reševanja problemov in konfliktov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu učinkovitega reševanja problemov in konfliktov; spodbujanje razprave.

23. Jezne besede - M

24. Jezne besede - D

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu obvladovanja jeze in agresije, o pomenu učinkovitega reševanja problemov in konfliktov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu obvladovanja jeze in agresije, o pomenu učinkovitega reševanja problemov in konfliktov; spodbujanje razprave.

25. Ali so to naredili nalašč?

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu razumevanja motivov in namenov drugih, kadar pride do nesoglasij.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu razumevanja motivov in namenov drugih, kadar pride do nesoglasij; spodbujanje razprave.

26. Kaj je sodelovanje?

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu sodelovanja med ljudmi pri uresničevanju skupnih ciljev.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu sodelovanja; spodbujanje in usmerjanje razprave.

27. Sodelovanje med ljudmi

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu sodelovanja med ljudmi pri uresničevanju skupnih ciljev.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu sodelovanja; spodbujanje razprave.

28. Govorica jeze - M

29. Govorica jeze - D

Namen: Spodbujanje konstruktivnega izražanja jeze in agresije, učinkovitega sočanja s konflikti in frustracijami.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega izražanja jeze in agresije, učinkovitega sočanja s konflikti in frustracijami; spodbujanje razprave.

30. Odnosi v razredu

Namen: Spodbujanje razmišjanja o odnosih in počutju v razredu.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o odnosih in počutju v razredu; spodbujanje razprave.

31. Razredni dogovor

Namen: Dogovor med razredom in učiteljem.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k spoštovanju dogovora; spodbujanje razprave.

32. Ocena skupinskega dela

Namen: Ocenjevanje delovanja skupine po opravljeni skupinski nalogi.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o delovanju in učinkovitosti skupine po opravljeni skupinski nalogi; spodbujanje razprave.

33. Kaj je pravičnost

34. Kaj je poštenost

Namen: Spodbujanje razmišljanja o nekaterih temeljnih človeških vrednotah.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok in učencev k razmišljanju o nekaterih temeljnih človeških vrednotah, spodbujanje in usmerjanje pogovora.

35. Kaj je spoštovanje

36. Kaj je odgovornost

37. Kaj je sočutje

38. Kaj je prijateljstvo

39. Kaj je strpnost

40. Kaj je pogum

41. Kaj je iskrenost

42. Kaj je miroljubnost

43. Kaj je zvestoba

44. Kaj je skrbnost

45. Kaj je potrpežljivost

46. Kaj je delavnost

Namen: Spodbujanje razmišljanja o nekaterih temeljnih človeških vrednotah.

Vloga odraslega: Usmerjanje otrok in učencev k razmišljanju o nekaterih temeljnih človeških vrednotah, spodbujanje in usmerjanje pogovora.

© IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik