|
Didaktična mapa
Mi in naši odnosi - 3. triletje
Modul 2
|
|
|
|
|
|
|
|
Celotna mapa (.pdf)
Aktivnosti in delavnice s področja družinskih in prijateljskih odnosov in dinamike
Spodbujanje razvoja socialnih spretnosti in kompetenc
Spodbujanje prosocialnega vedenja
Spodbujanje altruizma in empatije
Spodbujanje sodelovalnega in timskega dela
|
|
|
 |
|
39 delovnih listov za kopiranje in razmnoževanje |
|
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek 2007
Kaj je didaktična mapa “Mi in naši odnosi”
“Mi in naši odnosi” je didaktična mapa z gradivi in delovnimi listi, ki učiteljem in svetovalnim delavcem omogočajo pripravo, načrtovanje in izvedbo ur in delavnic za spodbujanje razvoja socialnih kompetenc učencev v tretjem triletju osnovne šole.
Vsebina didaktične mape “Mi in naši odnosi”
≈ izbor različnih dejavnosti in delavnic za spodbujanje razvoja socialnih spretnosti in kompetenc, za spodbujanje prosocialnega vedenja, altruizma in empatije, za spodbujanje sodelovalnega in timskega dela
≈ aktivnosti in dejavnosti s področja družinskih in prijateljskih odnosov in dinamike
≈ 39 delovnih listov
Namen didaktične mape “Mi in naši odnosi”
Spodbujanje razvoja socialnih spretnosti in kompetenc, spodbujanje prosocialnega vedenja, altruizma in empatije, spodbujanje sodelovalnega in timskega dela; spodbujanje samorefleksije in razvoja na področju družinskih in prijateljskih odnosov in dinamike.
Vzgojno-izobraževalna področja, na katera posega mapa “Mi in naši odnosi”
≈ družinski in prijateljski odnosi in dinamika
≈ socialne spretnosti in kompetence
≈ prosocialno vedenje, altruizem, empatija
≈ sodelovalno in timsko delo
Seznam delovnih listov
1. Oblački za spodbudo
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.
2. Oblački za pohvalo
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.
3. Kaj pomaga pri jezi - M
4. Kaj pomaga pri jezi - D
Namen: Spodbujanje konstruktivnega soočenja z jezo in agresijo, in konstruktivnega reševanja frustracij, problemov in konfliktov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega soočenja z jezo in agresijo, in konstruktivnega reševanja frustracij, problemov in konfliktov; spodbujanje in usmerjanje razprave.
5. Kaj je sodelovanje?
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu sodelovanja med ljudmi pri uresničevanju skupnih ciljev.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu sodelovanja; spodbujanje in usmerjanje razprave.
6. Sodelovanje med ljudmi
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu sodelovanja med ljudmi pri uresničevanju skupnih ciljev.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu sodelovanja; spodbujanje in usmerjanje razprave.
7. Govorica jeze - M
8. Govorica jeze - D
Namen: Spodbujanje konstruktivnega izražanja jeze in agresije, učinkovitega sočanja s konflikti in frustracijami.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega izražanja jeze in agresije, učinkovitega sočanja s konflikti in frustracijami; spodbujanje razprave.
9. Odnosi v razredu
Namen: Spodbujanje razmišjanja o odnosih in počutju v razredu.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o odnosih in počutju v razredu; spodbujanje razprave.
10. Razredni dogovor
Namen: Dogovor med razredom in učiteljem.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k spoštovanju dogovora; spodbujanje razprave.
11. Ocena skupinskega dela
Namen: Ocenjevanje delovanja skupine po opravljeni skupinski nalogi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o delovanju in učinkovitosti skupine po opravljeni skupinski nalogi; spodbujanje razprave.
12. Konflikti in pogajanja - M
13. Konflikti in pogajanja - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o konstruktivnih načinih in strategijah reševanja konfliktov in medosebnih problemov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in vlogi konstruktivnih načinov in strategij reševanja konfliktov in medosebnih problemov; spodbujanje razprave.
14. Kako rešujemo konflikte
Namen: Spodbujanje razmišljanja o konstruktivnih načinih in strategijah reševanja konfliktov in medosebnih problemov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in vlogi konstruktivnih načinov in strategij reševanja konfliktov in medosebnih problemov; spodbujanje razprave.
15. Reševanje konfliktov - M
16. Reševanje konfliktov - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o konstruktivnih načinih in strategijah reševanja konfliktov in medosebnih problemov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in vlogi konstruktivnih načinov in strategij reševanja konfliktov in medosebnih problemov; spodbujanje razprave.
17. Intervju jeze
Namen: Spodbujanje razmišljanja o konstruktivnih načinih obvladovanja jeze in agresije, in o konstruktivnih strategijah reševanja konfliktov in medosebnih problemov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnih načinov obvladovanja jeze in agresije, in konstruktivnih strategij reševanja konfliktov in medosebnih problemov; spodbujanje razprave.
18. Dnevnik mojega prepira - M
19. Dnevnik mojega prepira - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o konstruktivnih načinih obvladovanja jeze in agresije, in o konstruktivnih strategijah reševanja konfliktov in medosebnih problemov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnih načinov obvladovanja jeze in agresije, in konstruktivnih strategij reševanja konfliktov in medosebnih problemov; spodbujanje razprave.
20. Težka vprašanja o prijateljstvu
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in značilnostih pravega prijateljstva.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in značilnostih pravega prijateljstva; spodbujanje razprave.
21. Težavni ljudje
Namen: Spodbujanje razmišljanja o nekaterih manj prijetnih lastnostih različnih ljudi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o nekaterih manj prijetnih lastnostih različnih ljudi; spodbujanje razprave.
22. Spoštljivo nestrinjanje - M
23. Spoštljivo nestrinjanje - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in značilnostih konstruktivnega izražanja nestrinjanja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in značilnostih konstruktivnega izražanja nestrinjanja; spodbujanje razprave.
24. Sodelovalno reševanje problemov
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in značilnostih sodelovanja in timskega dela.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in značilnostih sodelovanja in timskega dela; spodbujanje razprave.
25. Pomoč drugim v težavah - M
26. Pomoč drugim v težavah - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in značilnostih empatičnega in altruističnega vedenja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in značilnostih empatičnega in altruističnega vedenja; spodbujanje razprave.
27. Ali pritegnem ali odvračam druge M
28. Ali pritegnem ali odvračam druge D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o tem kako naša dejanja in odnos do drugih vplivajo na to, kako nas drugi zaznavajo, vidijo, in kak odnos imajo do nas.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o tem kako naša dejanja in odnos do drugih vplivajo na to, kako nas drugi zaznavajo, vidijo, in kak odnos imajo do nas; spodbujanje razprave.
29. Voditeljske sposobnosti
Namen: Spodbujanje razmišljanja o svojih voditeljskih spretnostih in sposobnostih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o svojih voditeljskih spretnostih in sposobnostih; spodbujanje razprave.
30. Razredna opozorila
Namen: Spodbujanje regulacije vedenja med učenci.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu usmerjanja preprečevanja motečega vedenja v skupini; spodbujanje razprave.
31. Posredovanje pri reševanju konflikta - M
32. Posredovanje pri reševanju konflikta - D
Namen: Spodbujanje razumevanja pomena konstruktivnega reševanja konfliktov in pomena mediacije ali posredovanja tretje osebe pri iskanju rešitve.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega reševanja konfliktov in pomena mediacije ali posredovanja tretje osebe pri iskanju rešitve; spodbujanje razprave.
33. Vrednote v mojem razredu
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in vlogi vrednot v skupinah.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pomenu in vlogi vrednot v skupinah; spodbujanje razprave.
34. Vprašalnik o razredu
Namen: Razmišljanje o razredu in odnosih v njem.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o razredu in odnosih v njem; spodbujanje razprave.
35. Konflikte se da rešiti
Namen: Spodbujanje razmišljanja o konfliktih, iskanja učinkovitih načinov in strategij reševanja konfliktov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razumevanju pomena iskanja učinkovitih načinov in strategij reševanja konfliktov; spodbujanje razprave.
36. Nenapisana pravila v družinah
Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, vlogah, pravilih in odnosih v njej.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, vlogah, pravilih in odnosih v njej; spodbujanje razprave.
37. Kako si v družini izražamo čustva
Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, načinih izražanja čustev in odnosih v njej.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, načinih izražanja čustev in odnosih v njej; spodbujanje razprave.
38. Starši niso vedno popolni
Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, vzgoji in odnosih v njej.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, vzgoji in odnosih v njej; spodbujanje razprave.
39. Spoštovanje do staršev
Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, odgovornostih, vzgoji in odnosih v njej.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, odgovornostih, vzgoji in odnosih v njej; spodbujanje razprave.
|