Didaktične mape abc.viz
Seznam didaktičnih map za posamezna obdobja
Nazaj na uvodno stran
Pošlji sporočilo
Katalog
Naročilnica



Didaktična mapa

Mi in naši odnosi - 3. triletje

Modul 2

Celotna mapa (.pdf)

Aktivnosti in delavnice s področja družinskih in prijateljskih odnosov in dinamike

Spodbujanje razvoja socialnih spretnosti in kompetenc

Spodbujanje prosocialnega vedenja

Spodbujanje altruizma in empatije

Spodbujanje sodelovalnega in timskega dela

39 delovnih listov za kopiranje in razmnoževanje

© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek 2007




Kaj je didaktična mapa “Mi in naši odnosi”

“Mi in naši odnosi” je didaktična mapa z gradivi in delovnimi listi, ki učiteljem in svetovalnim delavcem omogočajo pripravo, načrtovanje in izvedbo ur in delavnic za spodbujanje razvoja socialnih kompetenc učencev v tretjem triletju osnovne šole.

Vsebina didaktične mape “Mi in naši odnosi”

≈ izbor različnih dejavnosti in delavnic za spodbujanje razvoja socialnih spretnosti in kompetenc, za spodbujanje prosocialnega vedenja, altruizma in empatije, za spodbujanje sodelovalnega in timskega dela

≈ aktivnosti in dejavnosti s področja družinskih in prijateljskih odnosov in dinamike

≈ 39 delovnih listov

Namen didaktične mape “Mi in naši odnosi”

Spodbujanje razvoja socialnih spretnosti in kompetenc, spodbujanje prosocialnega vedenja, altruizma in empatije, spodbujanje sodelovalnega in timskega dela; spodbujanje samorefleksije in razvoja na področju družinskih in prijateljskih odnosov in dinamike.

Vzgojno-izobraževalna področja, na katera posega mapa “Mi in naši odnosi”

≈ družinski in prijateljski odnosi in dinamika

≈ socialne spretnosti in kompetence

≈ prosocialno vedenje, altruizem, empatija

≈ sodelovalno in timsko delo


Seznam delovnih listov


1. Oblački za spodbudo

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.

2. Oblački za pohvalo

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.

3. Kaj pomaga pri jezi - M

4. Kaj pomaga pri jezi - D

Namen: Spodbujanje konstruktivnega soočenja z jezo in agresijo, in konstruktivnega reševanja frustracij, problemov in konfliktov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega soočenja z jezo in agresijo, in konstruktivnega reševanja frustracij, problemov in konfliktov; spodbujanje in usmerjanje razprave.

5. Kaj je sodelovanje?

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu sodelovanja med ljudmi pri uresničevanju skupnih ciljev.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu sodelovanja; spodbujanje in usmerjanje razprave.

6. Sodelovanje med ljudmi

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu sodelovanja med ljudmi pri uresničevanju skupnih ciljev.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu sodelovanja; spodbujanje in usmerjanje razprave.

7. Govorica jeze - M

8. Govorica jeze - D

Namen: Spodbujanje konstruktivnega izražanja jeze in agresije, učinkovitega sočanja s konflikti in frustracijami.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega izražanja jeze in agresije, učinkovitega sočanja s konflikti in frustracijami; spodbujanje razprave.

9. Odnosi v razredu

Namen: Spodbujanje razmišjanja o odnosih in počutju v razredu.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o odnosih in počutju v razredu; spodbujanje razprave.

10. Razredni dogovor

Namen: Dogovor med razredom in učiteljem.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k spoštovanju dogovora; spodbujanje razprave.

11. Ocena skupinskega dela

Namen: Ocenjevanje delovanja skupine po opravljeni skupinski nalogi.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o delovanju in učinkovitosti skupine po opravljeni skupinski nalogi; spodbujanje razprave.

12. Konflikti in pogajanja - M

13. Konflikti in pogajanja - D

Namen: Spodbujanje razmišljanja o konstruktivnih načinih in strategijah reševanja konfliktov in medosebnih problemov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in vlogi konstruktivnih načinov in strategij reševanja konfliktov in medosebnih problemov; spodbujanje razprave.

14. Kako rešujemo konflikte

Namen: Spodbujanje razmišljanja o konstruktivnih načinih in strategijah reševanja konfliktov in medosebnih problemov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in vlogi konstruktivnih načinov in strategij reševanja konfliktov in medosebnih problemov; spodbujanje razprave.

15. Reševanje konfliktov - M

16. Reševanje konfliktov - D

Namen: Spodbujanje razmišljanja o konstruktivnih načinih in strategijah reševanja konfliktov in medosebnih problemov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in vlogi konstruktivnih načinov in strategij reševanja konfliktov in medosebnih problemov; spodbujanje razprave.

17. Intervju jeze

Namen: Spodbujanje razmišljanja o konstruktivnih načinih obvladovanja jeze in agresije, in o konstruktivnih strategijah reševanja konfliktov in medosebnih problemov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnih načinov obvladovanja jeze in agresije, in konstruktivnih strategij reševanja konfliktov in medosebnih problemov; spodbujanje razprave.

18. Dnevnik mojega prepira - M

19. Dnevnik mojega prepira - D

Namen: Spodbujanje razmišljanja o konstruktivnih načinih obvladovanja jeze in agresije, in o konstruktivnih strategijah reševanja konfliktov in medosebnih problemov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnih načinov obvladovanja jeze in agresije, in konstruktivnih strategij reševanja konfliktov in medosebnih problemov; spodbujanje razprave.

20. Težka vprašanja o prijateljstvu

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in značilnostih pravega prijateljstva.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in značilnostih pravega prijateljstva; spodbujanje razprave.

21. Težavni ljudje

Namen: Spodbujanje razmišljanja o nekaterih manj prijetnih lastnostih različnih ljudi.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o nekaterih manj prijetnih lastnostih različnih ljudi; spodbujanje razprave.

22. Spoštljivo nestrinjanje - M

23. Spoštljivo nestrinjanje - D

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in značilnostih konstruktivnega izražanja nestrinjanja.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in značilnostih konstruktivnega izražanja nestrinjanja; spodbujanje razprave.

24. Sodelovalno reševanje problemov

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in značilnostih sodelovanja in timskega dela.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in značilnostih sodelovanja in timskega dela; spodbujanje razprave.

25. Pomoč drugim v težavah - M

26. Pomoč drugim v težavah - D

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in značilnostih empatičnega in altruističnega vedenja.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in značilnostih empatičnega in altruističnega vedenja; spodbujanje razprave.

27. Ali pritegnem ali odvračam druge – M

28. Ali pritegnem ali odvračam druge – D

Namen: Spodbujanje razmišljanja o tem kako naša dejanja in odnos do drugih vplivajo na to, kako nas drugi zaznavajo, vidijo, in kak odnos imajo do nas.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o tem kako naša dejanja in odnos do drugih vplivajo na to, kako nas drugi zaznavajo, vidijo, in kak odnos imajo do nas; spodbujanje razprave.

29. Voditeljske sposobnosti

Namen: Spodbujanje razmišljanja o svojih voditeljskih spretnostih in sposobnostih.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o svojih voditeljskih spretnostih in sposobnostih; spodbujanje razprave.

30. Razredna opozorila

Namen: Spodbujanje regulacije vedenja med učenci.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu usmerjanja preprečevanja motečega vedenja v skupini; spodbujanje razprave.

31. Posredovanje pri reševanju konflikta - M

32. Posredovanje pri reševanju konflikta - D

Namen: Spodbujanje razumevanja pomena konstruktivnega reševanja konfliktov in pomena mediacije ali posredovanja tretje osebe pri iskanju rešitve.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega reševanja konfliktov in pomena mediacije ali posredovanja tretje osebe pri iskanju rešitve; spodbujanje razprave.

33. Vrednote v mojem razredu

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in vlogi vrednot v skupinah.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pomenu in vlogi vrednot v skupinah; spodbujanje razprave.

34. Vprašalnik o razredu

Namen: Razmišljanje o razredu in odnosih v njem.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o razredu in odnosih v njem; spodbujanje razprave.

35. Konflikte se da rešiti

Namen: Spodbujanje razmišljanja o konfliktih, iskanja učinkovitih načinov in strategij reševanja konfliktov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razumevanju pomena iskanja učinkovitih načinov in strategij reševanja konfliktov; spodbujanje razprave.

36. Nenapisana pravila v družinah

Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, vlogah, pravilih in odnosih v njej.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, vlogah, pravilih in odnosih v njej; spodbujanje razprave.

37. Kako si v družini izražamo čustva

Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, načinih izražanja čustev in odnosih v njej.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, načinih izražanja čustev in odnosih v njej; spodbujanje razprave.

38. Starši niso vedno popolni

Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, vzgoji in odnosih v njej.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, vzgoji in odnosih v njej; spodbujanje razprave.

39. Spoštovanje do staršev

Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, odgovornostih, vzgoji in odnosih v njej.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, odgovornostih, vzgoji in odnosih v njej; spodbujanje razprave.

© IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik