|
Didaktična mapa
Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji - 3. triletje
Modul 1
|
|
|
|
|
|
|
|
Celotna mapa (.pdf)
Spodbujanje samozavedanja
Spodbujanje pozitivne samopodobe
Spodbujanje pozitivnega samovrednotenja
Spodbujanje razvoja identitete
Spodbujanje razvoja kompetenc na področju zastavljanja in uresničevanja ciljev
|
|
|
 |
|
42 delovnih listov za kopiranje in razmnoževanje |
|
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek 2007
Kaj je didaktična mapa “Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji”
“Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji” je didaktična mapa z gradivi in delovnimi listi, ki učiteljem in svetovalnim delavcem omogočajo pripravo, načrtovanje in izvedbo ur in delavnic za spodbujanje samozavedanja, odnosa do sebe, pozitivne samopodbe, samovrednotenja in razvoja identitete učencev v tretjem triletju osnovne šole.
Vsebina didaktične mape “Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji”
≈ izbor različnih dejavnosti za spodbujanuje samozavedanja, pozitivne samopodobe, pozitivnega samovrednotenja, razvoja identitete in razvoja kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev
≈ 42 delovnih listov
Namen didaktične mape “Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji”
Spodbujanje samozavedanja pri učencih, njihove pozitivne samopodobe, pozitivnega samovrednotenja, razvoja identitete in razvoja kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev.
Vzgojno-izobraževalna področja mape “Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji”
≈ samozavedanje
≈ pozitivna samopodoba
≈ pozitivno samovrednotenje
≈ razvoj identitete
≈ razvoj kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev
Seznam delovnih listov
1. Odraščanje je lahko težavno
Namen: Učenci razmišljajo o različnih občutkih, ki spremljajo odraščanje in spremembe, ki se dogajajo med odraščanjem.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o odraščanju, o tem, kako doživljajo odraščanje, spremembe, nove naloge, pričakovanja in odgovornosti; spodbujanje razprave ...
2. Čas za sebe - M
3. Čas za sebe - D
Namen: Učenci razmišljajo o tem, da vsak občasno potrebuje čas za sebe, čas za razmisleh, čas, ko ga nihče ne moti.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o tem, ali in kako si vzamejo čas za sebe, kaj jim pomeni ta čas; spodbujanje razprave ....
4. Kaj si mislim o sebi - M
5. Kaj si mislim o sebi - D
Namen: Učenci razmišljajo o svojih občutkih do sebe.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o občutkih do sebe; spodbujanje razprave ...
6. Skrbi zaradi sprememb - M
7. Skrbi zaradi sprememb - D
Namen: Učenci razmišljajo o tem, kako doživljajo spremembe in novosti okrog sebe, kako se odzivajo nanje.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o svojem odnosu do sprememb in novosti v življenju; spodbujanje razprave ...
8. Pesimizem
Namen: Učenci razmišljajo o tem, kako nekateri ljudje v vsaki situaciji pričakujejo najslabši možen izid; o tem, kaj takšna miselna naravnanost pomeni za doživljanje in občutke.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o možnih vzrokih in posledicah negativnih pričakovanj, o tem, kako nadomestiti negativna pričakovanja s pozitivnimi; spodbujanje razprave ...
9. Kako se “odskrbimo”
Namen: Učenci razmišljajo o tem, kako se lahko znebimo vsaj nekaterih skrbi, še posebno tistih, ki so nekonstruktivne in nas ovirajo in omejujejo.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o skrbeh in njihovem vplivu na naše doživljanje, občuthe, ravnanje; spodbujanje razprave ...
10. To sem jaz
Namen: Spodbujanje razmišljanja o sebi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi; spodbujanje razprave.
11. Moja pesem z akrostihom
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi; spodbujanje razprave.
12. Moj knjižni jaz
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi; spodbujanje razprave.
13. Moj filmski jaz
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi; spodbujanje razprave.
14. Moj stripovski jaz
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi; spodbujanje razprave.
15. Pred davnimi časi
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi, o pomembnih dogodkih v svoji preteklosti.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi in o svojih preteklih doživetjih; spodbujanje razprave.
16. Sanjam
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi in svojih željah.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi in o svojih željah; spodbujanje razprave.
17. Moj prihodnji življenjepis
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi in svojih željah.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi in o svojih željah; spodbujanje razprave.
18. Moje spričevalo
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi in o svojih zmožnostih in željah.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi in o svojih zmožnostih, uspehih in željah; spodbujanje razprave.
19. Moje življenje
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, identitete, razmišljanja o sebi in o svojih pomembnih doživetjih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi in o svojih pomembnih doživetjih; spodbujanje razprave.
20. Moja gledališka igra
Namen: Spodbujanje ustvarjalnosti, razmišljanja o človeških vedenjih in osebnostih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k ustvarjalnosti in inovativnosti, k razmišljanju o različnih ljudeh in različnih situacijah; spodbujanje razprave.
21. Moj junak iz knjige
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pozitivnih značajskih in drugih človeških lastnostih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pozitivnih značajskih in drugih človeških lastnostih; spodbujanje razprave.
22. Moj junak iz filma
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pozitivnih značajskih in drugih človeških lastnostih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pozitivnih značajskih in drugih človeških lastnostih; spodbujanje razprave.
23. Moj junak iz stripa
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pozitivnih značajskih in drugih človeških lastnostih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pozitivnih značajskih in drugih človeških lastnostih; spodbujanje razprave.
24. Lahko sem dober pri ... - M
25. Lahko sem dober pri ... - D
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, občutka zmožnosti, vztrajnosti in želje po izboljšanju.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi in svojih močnih in manj močnih področjih, ter o tem, kako bi lahko izboljšali svoja manj močna področja; spodbujanje razprave.
26. Vsi imamo svoja močna področja - M
27. Vsi imamo svoja močna področja - D
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, prepoznavanja močnih področjih pri drugih in pomena pozitivnih povratnih informacij drugim.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o močnih področjih svojih prijateljev in sošolcev, in k razmišljanju o pomenu vzajemnega posredovanja pozitivnih povratnih informacij; spodbujanje razprave.
28. Pesem o všečnih stvareh
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o stvareh, ki so učencem ljube in všečne.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o stvareh, ki so jim ljube, jih imajo radi, so jim všeč; spodbujanje razprave.
29. Moje najljubše mesto pod soncem - M
30. Moje najljubše mesto pod soncem - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o sebi in o stvareh, ki so nam ljube in všečne.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o stvareh, ki so jim ljube, so jim všeč; spodbujanje razprave.
31. Moja televizijska družina - M
32. Moja televizijska družina - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, družinskih članih, odnosih, navadah.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, družinskih članih, odnosih, navadah; spodbujanje razprave.
33. Plusi in minusi šole - M
34. Plusi in minusi šole - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o sebi, o pozitivni samopodobi in samovrednotenju, o odnosu do šole.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o odnosu do šole in o zaznavanju sebe v kontekstu šole; spodbujanje razprave.
35. Moji cilji
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in vlogi osebnih ciljev, o pomenu zastavljanja jasnih in uresničljivih ciljev.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in vlogi osebnih ciljev, o pomenu zastavljanja jasnih in uresničljivih ciljev; spodbujanje razprave.
36. Kaj želim spremeniti pri sebi - M
37. Kaj želim spremeniti pri sebi - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in vlogi osebnih ciljev, o pomenu zastavljanja jasnih in uresničljivih ciljev, o pomenu spreminjanja, izboljševanja, izpopolnjevanja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in vlogi osebnih ciljev, o pomenu zastavljanja jasnih in uresničljivih ciljev, o pomenu spreminjanja, izboljševanja, izpopolnjevanja; spodbujanje razprave.
38. Kako mi lahko pomagajo pri ciljih
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in vlogi medsebojne pomoči pri uresničevanju osebnih ciljev, o pomenu zastavljanja jasnih in uresničljivih ciljev, o pomenu spreminjanja, izboljševanja, izpopolnjevanja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in vlogi medsebojne pomoči pri uresničevanju osebnih ciljev, o pomenu zastavljanja jasnih in uresničljivih ciljev, o pomenu spreminjanja, izboljševanja, izpopolnjevanja; spodbujanje razprave.
39. Kdo verjame vame
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, spodbujanje razmišljanja o socialni podpori bližnjih in o pomenu zaupanja in samozaupanja v svoje zmožnosti.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi, o socialni podpori bližnjih in o pomenu zaupanja in samozaupanja v svoje zmožnosti; spodbujanje razprave.
40. Samoomalovaževanje
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, spodbujanje razmišljanja o negativnih posledicah samoomalovaževanja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o negativnih posledicah samoomalovaževanja; spodbujanje razprave.
41. Sprejemanje sebe - M
42. Sprejemanje sebe D
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, spodbujanje razmišljanja o pomenu sprejemanja sebe in svojih lastnosti in o negativnih posledicah samoomalovaževanja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu sprejemanja sebe in svojih lastnosti in o negativnih posledicah samoomalovaževanja; spodbujanje razprave.
|