Katalog in naročilnica
|
Glavni nameni samoevalvacije
Osnovni namen samoevalvacije je ugotavljanje in spremljanje kakovosti. In pika! Ta naloga pogojuje zahtevno nalogo opredeliti, kaj pravzaprav pomeni kakovost v okviru vzgojnoizobraževalnega konteksta. Kakovost v vzgojnoizobraževalnem kontekstu Danes se vprašanje Zakaj naj bi se vzgojnoizobraževalna organizacija zanimala za kakovost? zagotovo ne sliši presenetljivo. Kljub temu pa je smiselno poiskati odgovor nanj, preden se lotimo projekta, kot je samoevalvacija. E. Salllis je že 1997 ugotavljal, da obstaja več pomembnih razlogov, zakaj naj se posamezne vzgojnoizobraževalne organizacije lotevajo raziskovanja lastne kakovosti ter s tem v zvezi opredelil štiri imperative kakovosti:
Sallis pojasnjuje, da lahko že nezmožnost organizacije, da bi ugodila le enemu od omenjenih imperativov, ogrozi organizacijo in njeno prihodnost. V vzgojnoizobraževalno polje so, tako kot na vsa neprofitna področja, prodrla razmišljanja o kakovosti iz poslovnega sveta. Zato je bilo treba posamezna načela kakovosti, ki so jih opredelili »guruji kakovosti«, kot so W. E. Deming, J. M. Juran ali »guruja odličnosti« T. J. Peters in R. H. Waterman, prilagoditi vzgojnoizobraževalnemu okolju, čeprav so bili prvotno namenjeni spremljanju kakovosti v podjetjih. Tako lahko potrebam vzgojnoizobraževalnih organizacij priredimo naslednja ključna načela kakovosti po Demingu (po Arcaro, 1995): · Vodstvo naj poskrbi, da postane nenehno iskanje kakovosti pomemben cilj organizacije. · Treba je poudarjati pravočasno pomoč in preprečevati neuspehe, ker je veliko težje reševati probleme potem, ko so se že zgodili. · S pomočjo izbranih statističnih metod nadzora lahko zboljšamo rezultate. Med načeli, ki jih poudarja Juran (po Arcaro, 1995), so za vzgojnoizobraževalne organizacije pomembni predvsem naslednji: · Zagotavljanje kakovosti je neskončen, nenehen proces. · Zboljšanje kakovosti je trajen proces, ni rezultat enkratnega, trenutnega načrta. · Kakovost zahteva odločno vodenje. · Osnova kakovosti je ustrezno usposabljanje in izobraževanje zaposlenih. Peters in Waterman (1982) navajata temeljna prepričanja, ki naj bi omogočala organizacijam dosegati »odličnost«. Kljub temu, da je njuno delo namenjeno analiziranju »odličnosti« v poslovnem svetu, so nekatera od teh prepričanj prenosljiva tudi na vzgojnoizobraževalne organizacije. V »odličnih« vzgojnoizobraževalnih organizacijah so zaposleni bolj prepričani, da: · so najboljši v svoji stroki in pri svojem delu, · so pomembni vsi vidiki vzgojnoizobraževalnega procesa, · je pomemben vsak posameznik, · je najvišja kakovost dela in storitev ključnega pomena in · morajo biti člani kolektiva inovatorji, hkrati pa pripravljeni pomagati, ko je treba preseči neuspehe. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek, 2006, 2013, 2014 IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik s.p., Požarnice 26d, 1351 Brezovica pri Ljubljani, e-pošta: publikacije@ipsos.si |