Katalog in naročilnica
|
Kako samoevalvacija vzgojnoizobraževalne organizacije izpolnjuje svoj namen?
Temeljni namen samoevalvacije vzgojnoizobraževalne organizacije je ugotavljanje, zagotavljanje in zboljšanje kakovosti vzgojnoizobraževalnega procesa, poučevanja in učenja. Zato so v ospredju zanimanja samoevalvacije vse tiste dejavnosti, ki so povezane z vzgojnoizobraževalnim delom, predvsem s poučevanjem in učenjem. Samoevalvacija izpolnjuje svoj namen z doseganjem več ciljev. Med njimi so: · zagotavljanje povratne informacije o kakovosti in učinkovitosti organizacije, kot jo zaznavajo zaposleni, uporabniki (učenci, starši) in drugi vpleteni, · analiziranje moči in šibkih točk organizacije, · iskanje tistih področij, ki zahtevajo nadaljnje in bolj poglobljeno raziskovanje, · priprava akcijskega načrta za zagotavljanje in zboljšanje kakovosti, · podpiranje resne, odprte in odkrite vsebinske diskusije med vsemi udeleženci in vpletenimi. · priprava jedrnatega, vendar izčrpnega in vsestranskega poročila o tem, kako organizacija vidi svoje lastno delo. Zato mora samoevalvacija:
Pomemben rezultat samoevalvacije je torej akcijski načrt, ki naj bo čim bolj specifičen, posamezne akcije, postopki in dejanja naj bodo jasno opredeljena. Za uspeh akcijskega načrta je ključno, da ga sprejme čim širši krog vpletenih v samoevalvacijo, da torej za njim stoji cela organizacija s konsenzom. Dober akcijski načrt: · spodbuja razmišljanje o vidikih kakovosti in potrebnih spremembah, · spodbuja vključevanje in izvajanje natančno določenih sprememb, · spodbuja sistematično spremljanje načrtovanih posegov in njihovega učinka, · zajema mehanizme nadzora kakovosti za nenehno zboljševanje, napredek, strateško načrtovanje in razvoj.
Pomemben cilj samoevalvacije je spodbujanje vseh članov organizacije k razmišljanju o tem, kako s svojim delom pripomoči in odgovarjati za kakovostno delo organizacije in kako krepiti želene spremembe in zboljšave. Samoevalvacija torej ni sama sebi namen, temveč predstavlja začetek novega procesa zagotavljanja in uvajanja kakovosti. To dosega z diskusijo vseh sodelujočih v vzgojnoizobraževalnem procesu: vodstvo, ravnatelji, učitelji, učenci, starši. Vsem daje možnost, da brez predsodkov spregovorijo, predstavijo svoje vidike, opažanja in izrazijo kritična mnenja. Izjemno pomemben rezultat samoevalvacije je njeno končno, samoevalvacijsko poročilo, ki je pomemben dokument in hkrati instrument. Z njim pridobi organizacija pomembne informacije o sebi. Zato samoevalvacijsko poročilo ne sme samo opisovati, nujno mora tudi vrednotiti. Samoevalvacijsko poročilo je pomembna priložnost za kritično refleksijo organizaciji o njenih načinih vodenja in upravljanja s kakovostnimi in strateškimi odločitvami. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek, 2006, 2013, 2014 IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik s.p., Požarnice 26d, 1351 Brezovica pri Ljubljani, e-pošta: publikacije@ipsos.si |