T. Harms s sodelavci (1998) navaja triinštirideset kriterijev za ocenjevanje okolja za otroke, stare od dve in pol do pet let. Ti kriteriji so razdeljeni na sedem širokih področij:
1. Prostor in oprema:
· notranji prostori,
· oprema za redno skrb, igro in učenje,
· oprema za sprostitev in udobje,
· razporeditev prostorov za igro,
· zasebni prostor,
· prostor, kjer so razstavljene stvari v zvezi z otrokom,
· prostor za grobo motorično igro,
· oprema za grobo motoriko.
2. Rutine povezane z osebno nego:
· pozdrav / slovo,
· obroki / prigrizki,
· počitek / spanje,
· stranišče / previjanje,
· skrb za zdravje,
· skrb za varnost.
3. Govor mišljenje:
· knjige in slike,
· spodbujanje otrok k komuniciranju,
· uporaba jezika za razvoj miselnih spretnosti,
· neformalna raba jezika.
4. Dejavnosti:
· finomotorične,
· likovne,
· glasba / gibanje,
· kocke,
· pesek / voda,
· dramska igra,
· narava / znanost,
· matematika / števila,
· uporaba TV, video in računalniške opreme,
· spodbujanje strpnosti, sprejemanja drugačnosti.
5. Interakcije:
· nadzorovanje grobih motoričnih dejavnosti,
· splošen nadzor otrok,
· disciplina,
· interakcije med zaposlenimi in otroci,
· interakcije med otroki.
6. Struktura programa:
· urnik,
· prosta igra,
· skupinski čas,
· skrb za otroke s posebnimi potrebami.
7. Starši in zaposleni:
· skrb za starše,
· skrb za osebne potrebe zaposlenih,
· skrb za strokovne potrebe zaposlenih,
· interakcije med zaposlenimi in sodelovanje,
· nadzorovanje in ocenjevanje zaposlenih,
· možnosti za strokovni razvoj.
Fiene (1984) našteva večje število ožje opredeljenih področij in z njihovo pomočjo lahko ugotavljamo in zagotavljamo kakovost v predšolskih organizacijah. Ta področja so:
1. prostori,
2. oprema,
3. prehrana,
4. skrb za zdravje,
5. cilji in vizija,
6. kadrovska politika,
7. kvalifikacije zaposlenih,
8. kvalifikacije vodstvenih delavcev,
9. evalvacija dela zaposlenih,
10. nadaljnji strokovni razvoj zaposlenih,
11. velikost skupin / število otrok na posameznega vzgojitelja,
12. nadzorovanje otrok,
13. program razvoja otrok,
14. prepoznavanje potreb otrok,
15. posebne potrebe,
16. spodbujanje razvoja spretnosti, samovrednotenja, samoidentitete,
17. skrb za razvoj otrokovega jaza,
18. skrb za socialno čustveni razvoj otrok,
19. skrb za fizični razvoj otrok,
20. skrb za govorni razvoj otrok,
21. likovna umetnost,
22. glasba,
23. domišljijska igra,
24. možnost izbire dejavnosti,
25. medosebni odnosi,
26. komunikacija: zaposleni starši,
27. zaupnost podatkov,
28. sodelovanje staršev / družin v programu.