Katalog in naročilnica
|
Posebnosti samoevalvacije v vrtcih: področja in kazalniki kakovosti predšolske vzgoje
Pristopi k samoevalvaciji v predšolskih organizacijah se razlikujejo od pristopov na višjih stopnjah izobraževanja (osnovna, srednja, visoka…), tako kot se opredelitve kakovosti v kontekstu predšolske vzgoje rezlikujejo od opredelitev kakovosti z vidika drugih stopenj vzgojnoizobraževalne dejavnosti. Pristop k samoevalvaciji v vrtcih mora upoštevati specifične značilnosti predšolske vzgoje in jim opredeliti primerna vsebinska področja kakovosti. V nadaljevanju je nekaj različnih opredelitev področij in kazalnikov kakovosti v predšolski vzgoji. Kazalniki niso modeli, ki bi jih bilo potrebno dobesedno upoštevati pri načrtovanju samoevalvacijskega procesa, ampak zamisli, ki lahko samoevalvacijski skupini v posameznem vrtcu pomagajo izbrati tista področja, ki bi jih bilo najbolj smiselno vključiti v njihov projekt. Ameriško nacionalno združenje za predšolsko vzgojo NAEYC navaja na podlagi dolgoletnih izkušenj nekatere kazalnike kakovosti, ki jih lahko neposredno spremljamo v predšolski praksi:
Raziskovalna skupina, ki je v Angliji izvajala evalvacijo pilotskega programa Early Excellence Centers, je opredelila tri skupine kazalnikov kakovosti predšolske vzgoje: Kontekstualni kazalniki:
Procesni kazalniki:
Izhodni kazalniki.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek, 2006, 2013, 2014 IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik s.p., Požarnice 26d, 1351 Brezovica pri Ljubljani, e-pošta: publikacije@ipsos.si |