Katalog in naročilnica
|
Samoevalvacijsko poročilo
En od rezultatov samoevalvacije je njeno poročilo, ki je pomemben dokument in hkrati instrument. Z njim pridobi organizacija ključne informacije o sebi. Zato samoevalvacijsko poročilo ne sme samo opisovati, nujno mora tudi vrednotiti. Samoevalvacijsko poročilo je pomembna priložnost za kritično refleksijo organizaciji o njenih načinih vodenja in upravljanja s kakovostnimi in strateškimi odločitvami.
Poročilo o samoevalvacijski raziskavi je ključni dokument samoevalvacije. Zato je pomembno, da skupina za samoevalvacijo že v fazi načrtovanja raziskave sprejme tudi določene odločitve v zvezi s poročilom, predvsem o obliki poročila (njegovi dolžini, strukturi, rokih za oddajo posameznih delov poročila), avtorstvu in naslovniku. Včasih je smiselno načrtovati vsaj dve različici poročila: polno poročilo, ki ostane le v organizaciji za njeno lastno uporabo, in skrajšano poročilo s povzetki in priporočili, ki jih organizacija posreduje tudi drugim. Odločitev za obliko in distribucijo poročila je odvisna predvsem od prvotnega namena samoevalvacije. Poročilo o samoevalvacijski raziskavi pripravljajo vsi člani skupine za samoevalvacijo in so zanj odgovorni, z vidika enovitosti poročila pa je smiselno, da njegovo avtorstvo ali vsaj urejanje prevzame ena oseba. Polno poročilo o samoevalvacijski raziskavi ima tri osnovne dele: uvod, jedro in sklepe. UVOD V uvodu organizacija pojasni namen samoevalvacijskega procesa, našteje člane tima: kdo je sodeloval pri pripravi poročila, kdo je sodeloval v razpravi o poročilu, katere dobre plati samoevalvacije so se pokazale med delom in na kakšne ovire so naleteli izvajalci. Pri pisanju uvoda si lahko avtor(ji) pomagajo z naslednjimi opomniki: · opis skupine za samoevalvacijo, · obdobje trajanja samoevalvacije, datum zadnjega predhodnega poročila, · namen samoevalvacije in avtor pobude zanjo, · naslovnik samoevalvacije, · avtor poročila in njegov odgovorni urednik, · kratek pregled rezultatov dejavnosti, ki so izhajale iz zadnje predhodne samoevalvacije, ocena njihove uspešnosti, opis dejavnosti, ki se bodisi niso izvajale bodisi niso bile uspešne. Kratek opis poteka samoevalvacije: · način zbiranja podatkov, · pregled vključenih v samoevalvacijo, · zunanji sodelavci pri samoevalvaciji. JEDRO Jedro poročila naj sledi področjem, ki jih je zajela samoevalvacijska raziskava:
Poročilo za vsako področje naj sledi naslednji strukturi: · opis zbranih podatkov; večina podatkov, zbranih v tabelah, naj bo priložena poročilu v obliki prilog, · analiza podatkov, interpretacije in sodbe; pomembno je jasno opredeliti prepoznana močna in šibka področja, · predlagane prihodnje dejavnosti; pomembno je, da so predlagane dejavnosti: · podane nedvoumno, v eksplicitni obliki, · uresničljive, izvedljive, · jasno naslovljene na tiste, ki so odgovorni in imajo moč poskrbeti za njihovo izvajanje, · jasno časovno opredeljene kdaj naj bi se začele izvajati, koliko časa bodo trajale, · take, da je mogoče opazovati njihov učinek. Treba je opredeliti, kako jih bomo nadzorovali in spremljali, zato jih je morda smiselno razvrstiti v tabele. ZAKLJUČEK Zaključek samoevalvacijskega poročila še enkrat povzame analizo močnih področij in šibkosti organizacije. Hkrati ponudi celovit akcijski načrt za premagovanje slabosti in nadaljnjo krepitev moči organizacije. V zaključku poročila skupina za samoevalvacijo oceni tudi svoje lastne izkušnje in učinkovitost samoevalvacije ter predlaga, kako naj bi samoevalvacijske dejavnosti potekale v prihodnje. Na koncu poročila naj bo določeno tudi obdobje naslednje samoevalvacijske raziskave.
Samoevalvacijsko poročilo naj med drugim osvetli naslednje pomembne dejavnike kakovosti v organizaciji: · odnos med poslanstvom organizacije, njenimi cilji na področjih kakovosti, učenja in poučevanja ter cilji učnih načrtov oziroma kurikuluma; stopnjo doseganja ciljev, · odnos med vsebino programa, kurikuluma, učnih načrtov ter zadovoljevanjem potreb otrok, opremljanjem otrok s splošnimi in specifičnimi spretnostmi, · strategije poučevanja, učenja in ocenjevanja: cilje, jasnost, konsistentnost, učinkovitost, dosežke, · kakovost poučevanja, doseganje pedagoških ciljev, · dosežke otrok z vidika njihovega napredka, doseganja zastavljenih standardov in ciljev, · mehanizme pomoči otrokom: učne, osebne, socialne, · vpliv mnenja otrok/dijakov in zunanjih vpletenih oseb (inšpektorjev, strokovnih organizacij ali teles delovnih organizacij), njihovo zadovoljstvo z organizacijo, · kadrovske zadeve (število, kakovost zaposlenih), razvoj kadrov, · razpoložljivost/dosegljivost/uporaba opreme, knjižnice, informacijske tehnologije, · sisteme vodenja in upravljanja ter nadzorovanje kakovosti: njihov vpliv na delo organizacije, notranji indikatorji kakovosti, načrti in prioritete za ohranjanje in zboljšanje kakovosti, · posplošen povzetek sodba o doseganju zastavljenih ciljev. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek, 2006, 2013, 2014 IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik s.p., Požarnice 26d, 1351 Brezovica pri Ljubljani, e-pošta: publikacije@ipsos.si |