ENG
 
     
     
     
 

Vodenje v izobraževanju

Organizacijska klima

Splošno o vodenju

Samoevalvacija in zagotavljanje kakovosti

Identiteta vrtca in šole

Vrednote vrtca in šole

Poslanstvo vrtca in šole

Vizija vrtca in šole

Siva knjiga o vzgoji in izobraževanju

Bajke in povesti o devetletki

 
 

 

 

Katalog in naročilnica

 

 

 

Vsebinska področja samoevalvacije 5: proces na ravni skupin

 

Sem sodijo podatki o tem, kaj se dogaja v razredih oziroma skupinah, podatki o času kot pomembnem dejavniku vzgojno–izobraževalnega procesa, obremenitvah otrok oziroma učencev, kakovosti pedagoškega procesa, kakovosti učenja in pomoči otrokom, ki se soočajo s težavami.


12. ČAS KOT DEJAVNIK UČENJA:

  • Koliko šolskih ur ni opravljenih zaradi različnih razlogov? Kateri so ti razlogi?
  • Koliko časa je namenjenega učenju–poučevanju v skupini/razredu, koliko administraciji, discipliniranju in umirjanju učencev?
  • Koliko časa je namenjenega domačemu učenju in domačim nalogam? Ali je ta čas učinkovito izkoriščen?
  • Koliko časa potrebujejo za učenje najbolj in najmanj uspešni učenci?
  • Kakšna je učna obremenitev učencev?
  • Kateri so opravičeni in neopravičeni izostanki učencev (smiselno je ugotavljati razlike po razredih, spolu in drugih kriterijih?
  • Ali analiza podatkov kaže na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?


13.  KAKOVOST UČENJA IN POUČEVANJA:

  • Ali so cilji in kriteriji znanja jasni in razumljivi učiteljem in učencem?
  • Ali so priprave na pouk kakovostno in učinkovito načrtovane?
  • Kako učinkovito je učenje?
  • Kako učinkovito je poučevanje?
  • Katere mehanizme uporablja organizacija za spodbujanje kakovosti poučevanja?
  • Kako organizacija zagotavlja primerne pogoje za poučevanje in učenje?
  • Kako organizacija pomaga učiteljem, ki imajo pri svojem delu težave?
  • Ali je pouk enako kvaliteten za vse učence?
  • Ali učitelji predstavijo učencem različne učinkovite oblike učenja?
  • Ali so učitelji seznanjeni s sodobnimi metodami poučevanja? Katere metode poučevanja uporabljajo?
  • Kako izobraževanje in napredovanje učiteljev vpliva na njihovo poučevanje?
  • Ali učitelji spodbujajo neodvisno in skupinsko učenje?
  • Ali učitelji upoštevajo različnosti spolov, sposobnosti, razvojnih sposobnosti, predznanja, interesov, socialnega okolja, kulture?
  • Katere metode ocenjevanja uporabljajo učitelji?
  • Kako pogosto učitelji preverjajo znanje?
  • Kateri so standardi ocenjevanja?
  • Katere izvenšolske dejavnosti, raziskovalno delo in druge dodatne dejavnosti ponuja šola učencem?
  • Ali analiza podatkov opozarja na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?


14. PODPORA PRI TEŽAVAH OTROK/UČENCEV:

  • Kateri učenci potrebujejo in dobijo pomoč, ko premagujejo učne težave?
  • Kako učitelji prepoznajo učne težave učencev?
  • Do katere mere je sistem prepoznavanja učnih težav učinkovit z vidika staršev, učencev in učiteljev?
  • V kolikšni meri so učne težave učencev posledica osebnostnih razlogov oziroma neustreznega poučevanja ali neučinkovite organizacije učnega procesa?
  • Ali imajo učenci možnost pritožbe? Kako organizacija rešuje pritožbe učencev?
  • Ali analiza podatkov kaže na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?
     
     
 
Izbrane misli

 
 

 

 
   

Nazaj na vrh

 

   

© dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek, 2006, 2013, 2014

IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik s.p., Požarnice 26d, 1351 Brezovica pri Ljubljani, e-pošta: publikacije@ipsos.si