Katalog in naročilnica
|
|
Vsebinska področja samoevalvacije 5: proces na ravni skupin
Sem sodijo podatki o tem, kaj se dogaja v razredih oziroma skupinah, podatki o času kot pomembnem dejavniku vzgojno–izobraževalnega procesa, obremenitvah otrok oziroma učencev, kakovosti pedagoškega procesa, kakovosti učenja in pomoči otrokom, ki se soočajo s težavami.
12. ČAS KOT DEJAVNIK UČENJA:
- Koliko šolskih ur ni opravljenih zaradi različnih razlogov? Kateri so ti razlogi?
- Koliko časa je namenjenega učenju–poučevanju v skupini/razredu, koliko administraciji, discipliniranju in umirjanju učencev?
- Koliko časa je namenjenega domačemu učenju in domačim nalogam? Ali je ta čas učinkovito izkoriščen?
- Koliko časa potrebujejo za učenje najbolj in najmanj uspešni učenci?
- Kakšna je učna obremenitev učencev?
- Kateri so opravičeni in neopravičeni izostanki učencev (smiselno je ugotavljati razlike po razredih, spolu in drugih kriterijih?
- Ali analiza podatkov kaže na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?
13. KAKOVOST UČENJA IN POUČEVANJA:
- Ali so cilji in kriteriji znanja jasni in razumljivi učiteljem in učencem?
- Ali so priprave na pouk kakovostno in učinkovito načrtovane?
- Kako učinkovito je učenje?
- Kako učinkovito je poučevanje?
- Katere mehanizme uporablja organizacija za spodbujanje kakovosti poučevanja?
- Kako organizacija zagotavlja primerne pogoje za poučevanje in učenje?
- Kako organizacija pomaga učiteljem, ki imajo pri svojem delu težave?
- Ali je pouk enako kvaliteten za vse učence?
- Ali učitelji predstavijo učencem različne učinkovite oblike učenja?
- Ali so učitelji seznanjeni s sodobnimi metodami poučevanja? Katere metode poučevanja uporabljajo?
- Kako izobraževanje in napredovanje učiteljev vpliva na njihovo poučevanje?
- Ali učitelji spodbujajo neodvisno in skupinsko učenje?
- Ali učitelji upoštevajo različnosti spolov, sposobnosti, razvojnih sposobnosti, predznanja, interesov, socialnega okolja, kulture?
- Katere metode ocenjevanja uporabljajo učitelji?
- Kako pogosto učitelji preverjajo znanje?
- Kateri so standardi ocenjevanja?
- Katere izvenšolske dejavnosti, raziskovalno delo in druge dodatne dejavnosti ponuja šola učencem?
- Ali analiza podatkov opozarja na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?
14. PODPORA PRI TEŽAVAH OTROK/UČENCEV:
- Kateri učenci potrebujejo in dobijo pomoč, ko premagujejo učne težave?
- Kako učitelji prepoznajo učne težave učencev?
- Do katere mere je sistem prepoznavanja učnih težav učinkovit z vidika staršev, učencev in učiteljev?
- V kolikšni meri so učne težave učencev posledica osebnostnih razlogov oziroma neustreznega poučevanja ali neučinkovite organizacije učnega procesa?
- Ali imajo učenci možnost pritožbe? Kako organizacija rešuje pritožbe učencev?
- Ali analiza podatkov kaže na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?
|
|
|
|