Vsebinska področja samoevalvacije 1: splošni podatki o organizaciji
Splošni podatki so bogat vir informacij o organizaciji. Zato je smiselno, da samoevalvacijska raziskava zajame in zbere čim več podatkov z vseh petih podpodročij, ki jih predstavljamo v nadaljevanju:
1. PODATKI O ORGANIZACIJI:
· predstavitev organizacije,
· zgodovina organizacije,
· velikost organizacije: število enot, razredov, oddelkov …
· organizacijska struktura in hierarhija, vodstvena struktura,
· avtonomnost organizacije glede na pravni okvir pri izbiranju zaposlenih, izbiranju učencev, financah, metodah in vsebinah poučevanja in učenja, raziskovanju …
· širši kontekst: stimulacija za doseganje ciljev, kot jo ponujajo višji upravni nivoji, razvoj vzgojnoizobraževalnega potrošništva, obsežnost vzgojnoizobraževalnega sistema …
2. PODATKI O ZAPOSLENIH:
· število vseh zaposlenih,
· struktura zaposlenih (vzgojitelji, učitelji, administracija, drugi zaposleni …),
· struktura zaposlenih po drugih kriterijih (naravoslovci družboslovci, po nazivih, po izobrazbi ali kako drugače),
· nezasedena ali neustrezno zasedena delovna mesta,
· razmerje med zaposlenimi in otroki/učenci/dijaki,
· zadostnost števila zaposlenih,
· ustreznost delovnih obremenitev,
· postopki sprejemanja in izbire novih zaposlenih,
· fluktuacija zaposlenih.
3. PODATKI O OTROCIH/UČENCIH/DIJAKIH:
· skupno število,
· struktura (skupine, razredi, starost, spol, predhodni dosežki …),
· odstotek uspešnosti,
· pogoji za vpis v nadaljnje šolanje.
4. PODATKI O PROSTORIH IN OPREMI:
· Ali ima organizacija primerno število prostorov, posebnih prostorov, kot so: igralnice, knjižnica, računalniška ali tehnična učilnica, telovadnica, zunanje igrišče?
· Ali so materialni viri in sredstva zadovoljivi?
· Ali so prostori ustrezno veliki in opremljeni?
· Ali je knjižnica zadovoljivo založena?
· Ali je telovadnica ustrezno opremljena?
· Ali je zagotovljena prehrana otrok/učenec/dijak?
· Ali so sanitarije ustrezne? Jih je dovolj?
· Ali sta računalniška in druga tehnična oprema ustrezni in sodobni?
· Ali so na voljo ustrezna učna sredstva in pripomočki?
· Ali analiza teh podatkov kaže na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?
5. PODATKI O SPREMLJANJU IN ZAGOTAVLJANJU KAKOVOSTI:
· Kakšni so postopki za spremljanje uspešnosti otrok oziroma učencev?
· Kakšni so postopki za vrednotenje dela zaposlenih in poučevanja?
· Kakšni so rezultati predhodnih raziskav in analiz?
· Ali analiza teh podatkov kaže na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?
|