ENG
 
     
     
     
 

Vodenje v izobraževanju

Organizacijska klima

Splošno o vodenju

Samoevalvacija in zagotavljanje kakovosti

Identiteta vrtca in šole

Vrednote vrtca in šole

Poslanstvo vrtca in šole

Vizija vrtca in šole

Siva knjiga o vzgoji in izobraževanju

Bajke in povesti o devetletki

 
 

 

 

Katalog in naročilnica

 

 

 

Vsebinska področja samoevalvacije 1: splošni podatki o organizaciji

 

Splošni podatki so bogat vir informacij o organizaciji. Zato je smiselno, da samoevalvacijska raziskava zajame in zbere čim več podatkov z vseh petih podpodročij, ki jih predstavljamo v nadaljevanju:

1. PODATKI O ORGANIZACIJI:

·        predstavitev organizacije,

·        zgodovina organizacije,

·        velikost organizacije: število enot, razredov, oddelkov …

·        organizacijska struktura in hierarhija, vodstvena struktura,

·        avtonomnost organizacije glede na pravni okvir pri izbiranju zaposlenih, izbiranju učencev, financah, metodah in vsebinah poučevanja in učenja, raziskovanju …

·        širši kontekst: stimulacija za doseganje ciljev, kot jo ponujajo višji upravni nivoji, razvoj vzgojno–izobraževalnega potrošništva, obsežnost vzgojno–izobraževalnega sistema …

2. PODATKI O ZAPOSLENIH:

·        število vseh zaposlenih,

·        struktura zaposlenih (vzgojitelji, učitelji, administracija, drugi zaposleni …),

·        struktura zaposlenih po drugih kriterijih (naravoslovci – družboslovci, po nazivih, po izobrazbi ali kako drugače),

·        nezasedena ali neustrezno zasedena delovna mesta,

·        razmerje med zaposlenimi in otroki/učenci/dijaki,

·        zadostnost števila zaposlenih,

·        ustreznost delovnih obremenitev,

·        postopki sprejemanja in izbire novih zaposlenih,

·        fluktuacija zaposlenih.

3. PODATKI O OTROCIH/UČENCIH/DIJAKIH:

·        skupno število,

·        struktura (skupine, razredi, starost, spol, predhodni dosežki …),

·        odstotek uspešnosti,

·        pogoji za vpis v nadaljnje šolanje.

4. PODATKI O PROSTORIH IN OPREMI:

·        Ali ima organizacija primerno število prostorov, posebnih prostorov, kot so: igralnice, knjižnica, računalniška ali tehnična učilnica, telovadnica, zunanje igrišče? 

·        Ali so materialni viri in sredstva zadovoljivi?

·        Ali so prostori ustrezno veliki in opremljeni?

·        Ali je knjižnica zadovoljivo založena?

·        Ali je telovadnica ustrezno opremljena? 

·        Ali je zagotovljena prehrana otrok/učenec/dijak?

·        Ali so sanitarije ustrezne? Jih je dovolj?

·        Ali sta računalniška in druga tehnična oprema ustrezni in sodobni?

·        Ali so na voljo ustrezna učna sredstva in pripomočki?

·        Ali analiza teh podatkov kaže na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?

5. PODATKI O SPREMLJANJU IN ZAGOTAVLJANJU KAKOVOSTI:

·        Kakšni so postopki za spremljanje uspešnosti otrok oziroma učencev?

·        Kakšni so postopki za vrednotenje dela zaposlenih in poučevanja?

·        Kakšni so rezultati predhodnih raziskav in analiz?

·        Ali analiza teh podatkov kaže na moči, ki jih je potrebno krepiti, in na slabosti, ki jih je potrebno preseči?

 

     
     
 
Izbrane misli

 
 

 

 
   

Nazaj na vrh

 

   

© dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek, 2006, 2013, 2014

IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik s.p., Požarnice 26d, 1351 Brezovica pri Ljubljani, e-pošta: publikacije@ipsos.si