Didaktične mape abc.viz
Seznam didaktičnih map za posamezna obdobja
Nazaj na uvodno stran
Pošlji sporočilo
Katalog
Naročilnica



Didaktična mapa

Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji - 3. triletje

Modul 2

Celotna mapa (.pdf)

Spodbujanje samozavedanja

Spodbujanje pozitivne samopodobe

Spodbujanje pozitivnega samovrednotenja

Spodbujanje razvoja identitete

Spodbujanje razvoja kompetenc na področju zastavljanja in uresničevanja ciljev

40 delovnih listov za kopiranje in razmnoževanje

© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek 2007




Kaj je didaktična mapa “Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji - Modul 2”

“Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji” je didaktična mapa z gradivi in delovnimi listi, ki učiteljem in svetovalnim delavcem omogočajo pripravo, načrtovanje in izvedbo ur in delavnic za spodbujanje samozavedanja, odnosa do sebe, pozitivne samopodbe, samovrednotenja in razvoja identitete učencev v tretjem triletju osnovne šole.

Vsebina didaktične mape “Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji”

≈ izbor različnih dejavnosti za spodbujanuje samozavedanja, pozitivne samopodobe, pozitivnega samovrednotenja, razvoja identitete in razvoja kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev

≈ 40 delovnih listov

Namen didaktične mape “Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji”

Spodbujanje samozavedanja pri učencih, njihove pozitivne samopodobe, pozitivnega samovrednotenja, razvoja identitete in razvoja kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev.

Vzgojno-izobraževalna področja mape “Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji”

≈ samozavedanje

≈ pozitivna samopodoba

≈ pozitivno samovrednotenje

≈ razvoj identitete

≈ razvoj kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev


Seznam delovnih listov


1. Moji junaki

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, spodbujanje razmišljanja o pomenu vzornikov in idealov.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pomenu vzornikov in idealov; spodbujanje razprave.

2. Razstavljanje ciljev v manjše

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu osebnih ciljev, o učinkovitem zastavljanju uresničljivih ciljev.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu osebnih ciljev, o pomenu učinkovitega zastavljanja uresničljivih ciljev; spodbujanje razprave.

3. Kako močan sem - kako močna sem

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o osebnih zmožnostih, močnih področjih in doseženih uspehih.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o posebnih zmožnostih, močnih področjih in doseženih uspehih; spodbujanje razprave.

4. Včasih tveganje pomaga - M

5. Včasih tveganje pomaga - D

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu zastavljanja in uresničevanja osebnih ciljev, o pomenu tveganja pri uresničevanju pomembnih ciljev.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu zastavljanja in uresničevanja osebnih ciljev, o pomenu tveganja pri uresničevanju pomembnih ciljev; spodbujanje razprave.

6. Nezdravo tveganje - M

7. Nezdravo tveganje - D

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu samozaščitnega in varnega ravnanje, izogibanja sebi in drugim nevarnim tveganjem.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu samozaščitnega in varnega ravnanje, izogibanja sebi in drugim nevarnim tveganjem; spodbujanje razprave.

8. Razmišljanje o lepih stvareh

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, pozitivnega razmišljanja in osredotočanja na pozitivne, prijetne stvari in dogodke.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnega razmišljanja in osredotočanja na pozitivne, prijetne stvari in dogodke; spodbujanje razprave.

9. Ali sem res tako obupen pri tem - M

10. Ali sem res tako obupna pri tem - D

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, prepoznavanja in izogibanja samoomalovaževanju, pozitivnega razmišljanja in osredotočanja na pozitivne, prijetne stvari in dogodke.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivne samopodobe in samovrednotenja, prepoznavanja in izogibanja samoomalovaževanju, pozitivnega razmišljanja in osredotočanja na pozitivne, prijetne stvari in dogodke; spodbujanje razprave.

11. Pohvale

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razumevanja pomena pozitivnih povratnih informacij za medosebne odnose, samopodobo in samovrednotenje.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij za medosebne odnose, samopodobo in samovrednotenje; spodbujanje razprave.

12. Vsi smo posebni in enkratni - M

13. Vsi smo posebni in enkratni - D

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, pozitivnega odnosa do sebe.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnega odnosa do sebe; spodbujanje razprave.

14. Zanašanje na sebe

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razumevanje pomena in odgovornosti osebne neodvisnosti.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in odgovornosti osebne neodvisnosti; spodbujanje razprave.

15. Samozavest - M

16. Samozavest - D

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razumevanje pomena samozavesti.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu samozavesti; spodbujanje razprave.

17. Gradimo svojo samozavest - M

18. Gradimo svojo samozavest - D

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razumevanje pomena samozavesti.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu samozavesti; spodbujanje razprave.

19. Tudi opravila in obveznosti so lahko zabavne

Namen:Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razumevanja pomena prevzemanja odgovornosti, razumevanja pomena opravljanja rutinskih nalog za uresničenje pomembnejših ciljev.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu prevzemanja odgovornosti, o opravljanju rutinskih nalog pomembnih za uresničevanje ciljev, o iskanju alternativnih možnosti za manj prijetne in neprijetne obveznosti; spodbujanje razprave.

20. Naše vloge v družinah - M

21. Naše vloge v družinah - D

Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, vlogah in odnosih v njej.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, vlogah in odnosih v njej; spodbujanje razprave.

22. Sprejemanje in zavračanje

Namen: Spodbujanje razmišljanja o odzivih, ki jih pri drugih sproži naše vedenje in ravnanje.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu razumevanja odzivov, ki jih pri drugih sproži naše vedenje in ravnanje; spodbujanje razprave.

23. Pozitivno gledanje na stvari

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnega razmišljanja in optimizma.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnega razmišljanja in optimizma; spodbujanje razprave.

24. Značke za sošolce

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij za samopodobo in samovrednotenje.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij za samopodobo in samovrednotenje; spodbujanje razprave.

25. Oblački za spodbudo

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost, usmerjanje in spodbujanje razprave.

26. Oblački za pohvalo

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost, usmerjanje in spodbujanje razprave.

27. Neodvisnost - M

28. Neodvisnost - D

Namen: Spodbujanje razmišljanja o stvareh, ki jih učenci zmorejo sami brez pomoči drugih ali odraslih.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o stvareh, ki jih zmorejo sami brez pomoči drugih ali odraslih; spodbujanje razprave.

29. Ključ do uspeha

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu manjših ciljev pri uresničevanju velikih.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu manjših ciljev pri uresničevanju velikih; spodbujanje razprave.

30. Kaj mi gre dobro

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, iskanja svojih močnih področij in ocenjevanja sebe in svojih zmožnosti.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivne samopodobe in samovrednotenja, iskanju svojih močnih področij in ocenjevanju sebe in svojih zmožnosti; spodbujanje razprave.

31. Kako zanimivo pripovedujem

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu upoštevanja drugih v pogovoru in pri pripovedovanju, o osebnem slogu pripovedovanja.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu upoštevanja drugih v pogovoru in pri pripovedovanju, o osebnem slogu pripovedovanja; spodbujanje razprave.

32. Ali pritegnem ali odvračam druge - M

33. Ali pritegnem ali odvračam druge - D

Namen: Spodbujanje razmišljanja o tem kako naša dejanja in odnos do drugih vplivajo na to, kako nas drugi zaznavajo, vidijo, in kak odnos imajo do nas.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o tem kako naša dejanja in odnos do drugih vplivajo na to, kako nas drugi zaznavajo, vidijo, in kak odnos imajo do nas; spodbujanje razprave.

34. Pomemben cilj

Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu zastavljanja in uresničevanja osebnih ciljev.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu zastavljanja in uresničevanja osebnih ciljev; spodbujanje razprave.

35. Voditeljske sposobnosti in spretnosti

Namen: Spodbujanje razmišljanja o svojih voditeljskih spretnostih in sposobnostih.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o svojih voditeljskih spretnostih in sposobnostih; spodbujanje razprave.

36. Kako dobro mi gre

Namen: Spodbujanje pozitivne samopodbe in samovrednotenja, prepoznavanja svojih močnih področij in premagovanja pomanjkljivosti.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivne samopodbe in samovrednotenja, prepoznavanja svojih močnih področij in premagovanja pomanjkljivosti; spodbujanje razprave.

37. Kaj mislim o mojem delu - M

38. Kaj mislim o mojem delu - D

Namen: Samoocenjevanje opravljenega dela.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o uspešnosti svojega opravljenega dela; spodbujanje razprave.

39. Posredovanje pri reševanju konflikta - M

40. Posredovanje pri reševanju konflikta - D

Namen: Spodbujanje razumevanja pomena konstruktivnega reševanja konfliktov in pomena mediacije ali posredovanja tretje osebe pri iskanju rešitve.

Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega reševanja konfliktov in pomena mediacije ali posredovanja tretje osebe pri iskanju rešitve; spodbujanje razprave.

© IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik