|
Didaktična mapa
Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji - 3. triletje
Modul 2
|
|
|
|
|
|
|
|
Celotna mapa (.pdf)
Spodbujanje samozavedanja
Spodbujanje pozitivne samopodobe
Spodbujanje pozitivnega samovrednotenja
Spodbujanje razvoja identitete
Spodbujanje razvoja kompetenc na področju zastavljanja in uresničevanja ciljev
|
|
|
 |
|
40 delovnih listov za kopiranje in razmnoževanje |
|
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek 2007
Kaj je didaktična mapa “Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji - Modul 2”
“Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji” je didaktična mapa z gradivi in delovnimi listi, ki učiteljem in svetovalnim delavcem omogočajo pripravo, načrtovanje in izvedbo ur in delavnic za spodbujanje samozavedanja, odnosa do sebe, pozitivne samopodbe, samovrednotenja in razvoja identitete učencev v tretjem triletju osnovne šole.
Vsebina didaktične mape “Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji”
≈ izbor različnih dejavnosti za spodbujanuje samozavedanja, pozitivne samopodobe, pozitivnega samovrednotenja, razvoja identitete in razvoja kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev
≈ 40 delovnih listov
Namen didaktične mape “Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji”
Spodbujanje samozavedanja pri učencih, njihove pozitivne samopodobe, pozitivnega samovrednotenja, razvoja identitete in razvoja kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev.
Vzgojno-izobraževalna področja mape “Samopodoba, samovrednotenje, identiteta, cilji”
≈ samozavedanje
≈ pozitivna samopodoba
≈ pozitivno samovrednotenje
≈ razvoj identitete
≈ razvoj kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev
Seznam delovnih listov
1. Moji junaki
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, spodbujanje razmišljanja o pomenu vzornikov in idealov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pomenu vzornikov in idealov; spodbujanje razprave.
2. Razstavljanje ciljev v manjše
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu osebnih ciljev, o učinkovitem zastavljanju uresničljivih ciljev.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu osebnih ciljev, o pomenu učinkovitega zastavljanja uresničljivih ciljev; spodbujanje razprave.
3. Kako močan sem - kako močna sem
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o osebnih zmožnostih, močnih področjih in doseženih uspehih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o posebnih zmožnostih, močnih področjih in doseženih uspehih; spodbujanje razprave.
4. Včasih tveganje pomaga - M
5. Včasih tveganje pomaga - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu zastavljanja in uresničevanja osebnih ciljev, o pomenu tveganja pri uresničevanju pomembnih ciljev.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu zastavljanja in uresničevanja osebnih ciljev, o pomenu tveganja pri uresničevanju pomembnih ciljev; spodbujanje razprave.
6. Nezdravo tveganje - M
7. Nezdravo tveganje - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu samozaščitnega in varnega ravnanje, izogibanja sebi in drugim nevarnim tveganjem.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu samozaščitnega in varnega ravnanje, izogibanja sebi in drugim nevarnim tveganjem; spodbujanje razprave.
8. Razmišljanje o lepih stvareh
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, pozitivnega razmišljanja in osredotočanja na pozitivne, prijetne stvari in dogodke.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnega razmišljanja in osredotočanja na pozitivne, prijetne stvari in dogodke; spodbujanje razprave.
9. Ali sem res tako obupen pri tem - M
10. Ali sem res tako obupna pri tem - D
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, prepoznavanja in izogibanja samoomalovaževanju, pozitivnega razmišljanja in osredotočanja na pozitivne, prijetne stvari in dogodke.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivne samopodobe in samovrednotenja, prepoznavanja in izogibanja samoomalovaževanju, pozitivnega razmišljanja in osredotočanja na pozitivne, prijetne stvari in dogodke; spodbujanje razprave.
11. Pohvale
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razumevanja pomena pozitivnih povratnih informacij za medosebne odnose, samopodobo in samovrednotenje.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij za medosebne odnose, samopodobo in samovrednotenje; spodbujanje razprave.
12. Vsi smo posebni in enkratni - M
13. Vsi smo posebni in enkratni - D
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, pozitivnega odnosa do sebe.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnega odnosa do sebe; spodbujanje razprave.
14. Zanašanje na sebe
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razumevanje pomena in odgovornosti osebne neodvisnosti.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in odgovornosti osebne neodvisnosti; spodbujanje razprave.
15. Samozavest - M
16. Samozavest - D
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razumevanje pomena samozavesti.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu samozavesti; spodbujanje razprave.
17. Gradimo svojo samozavest - M
18. Gradimo svojo samozavest - D
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razumevanje pomena samozavesti.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu samozavesti; spodbujanje razprave.
19. Tudi opravila in obveznosti so lahko zabavne
Namen:Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razumevanja pomena prevzemanja odgovornosti, razumevanja pomena opravljanja rutinskih nalog za uresničenje pomembnejših ciljev.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu prevzemanja odgovornosti, o opravljanju rutinskih nalog pomembnih za uresničevanje ciljev, o iskanju alternativnih možnosti za manj prijetne in neprijetne obveznosti; spodbujanje razprave.
20. Naše vloge v družinah - M
21. Naše vloge v družinah - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, vlogah in odnosih v njej.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, vlogah in odnosih v njej; spodbujanje razprave.
22. Sprejemanje in zavračanje
Namen: Spodbujanje razmišljanja o odzivih, ki jih pri drugih sproži naše vedenje in ravnanje.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu razumevanja odzivov, ki jih pri drugih sproži naše vedenje in ravnanje; spodbujanje razprave.
23. Pozitivno gledanje na stvari
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnega razmišljanja in optimizma.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnega razmišljanja in optimizma; spodbujanje razprave.
24. Značke za sošolce
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij za samopodobo in samovrednotenje.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij za samopodobo in samovrednotenje; spodbujanje razprave.
25. Oblački za spodbudo
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost, usmerjanje in spodbujanje razprave.
26. Oblački za pohvalo
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij in spodbud za uspešnost in učinkovitost, usmerjanje in spodbujanje razprave.
27. Neodvisnost - M
28. Neodvisnost - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o stvareh, ki jih učenci zmorejo sami brez pomoči drugih ali odraslih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o stvareh, ki jih zmorejo sami brez pomoči drugih ali odraslih; spodbujanje razprave.
29. Ključ do uspeha
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu manjših ciljev pri uresničevanju velikih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu manjših ciljev pri uresničevanju velikih; spodbujanje razprave.
30. Kaj mi gre dobro
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, iskanja svojih močnih področij in ocenjevanja sebe in svojih zmožnosti.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivne samopodobe in samovrednotenja, iskanju svojih močnih področij in ocenjevanju sebe in svojih zmožnosti; spodbujanje razprave.
31. Kako zanimivo pripovedujem
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu upoštevanja drugih v pogovoru in pri pripovedovanju, o osebnem slogu pripovedovanja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu upoštevanja drugih v pogovoru in pri pripovedovanju, o osebnem slogu pripovedovanja; spodbujanje razprave.
32. Ali pritegnem ali odvračam druge - M
33. Ali pritegnem ali odvračam druge - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o tem kako naša dejanja in odnos do drugih vplivajo na to, kako nas drugi zaznavajo, vidijo, in kak odnos imajo do nas.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o tem kako naša dejanja in odnos do drugih vplivajo na to, kako nas drugi zaznavajo, vidijo, in kak odnos imajo do nas; spodbujanje razprave.
34. Pomemben cilj
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu zastavljanja in uresničevanja osebnih ciljev.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu zastavljanja in uresničevanja osebnih ciljev; spodbujanje razprave.
35. Voditeljske sposobnosti in spretnosti
Namen: Spodbujanje razmišljanja o svojih voditeljskih spretnostih in sposobnostih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o svojih voditeljskih spretnostih in sposobnostih; spodbujanje razprave.
36. Kako dobro mi gre
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodbe in samovrednotenja, prepoznavanja svojih močnih področij in premagovanja pomanjkljivosti.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivne samopodbe in samovrednotenja, prepoznavanja svojih močnih področij in premagovanja pomanjkljivosti; spodbujanje razprave.
37. Kaj mislim o mojem delu - M
38. Kaj mislim o mojem delu - D
Namen: Samoocenjevanje opravljenega dela.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o uspešnosti svojega opravljenega dela; spodbujanje razprave.
39. Posredovanje pri reševanju konflikta - M
40. Posredovanje pri reševanju konflikta - D
Namen: Spodbujanje razumevanja pomena konstruktivnega reševanja konfliktov in pomena mediacije ali posredovanja tretje osebe pri iskanju rešitve.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega reševanja konfliktov in pomena mediacije ali posredovanja tretje osebe pri iskanju rešitve; spodbujanje razprave.
|