abc.viz
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za vzgojitelje in učitelje
Materiali, viri, pripomočki, delavnice, vprašalniki in ideje za svetovalne delavce
Materiali in članki za ravnatelje in vodje
Več o portalu
Nazaj na prvo stran
Pošlji e-sporočilo



Glavni urednik portala je doc. dr. Kristijan Musek Lešnik.


Kristijan Musek Lešnik, psiholog, se je v zadnjem desetletju uveljavil kot eden najbolj plodnih strokovnjakov na področju vzgoje in izobraževanja. Tudi tisti vzgojitelji, učitelji, ravnatelji, svetovalni delavci in drugi, ki ga niso imeli priložnost spoznati na katerem od njegovih številnih seminarjev in delavnic, skoraj gotovo poznajo vsaj kakšno od knjig, ki jih je napisal, ali je prispeval k temu, da so ugledale luč sveta.

Kristijan Musek Lešnik že skoraj 20 let, najprej kot študent, nato pa kot učitelj, predavatelj, svetovalec, avtor, prevajalec in urednik svoj trud in energijo vlaga v izboljšanje kakovosti vzgoje in izobraževanja in v zagotavljanje kakovostnih pogojev za vse v vzgojno-izobraževalnem procesu, od otrok in učencev, do zaposlenih.

Slika s prireditve Zavoda Žiga Zois ob podelitvi knjig v skupni vrednosti 40 milijonov SIT slovenskim vrtcem in šolam, februar 2006.


Kratka osebna izkaznica:

Dr. Kristijan Musek Lešnik

Strokovne in druge publikacije

Izobrazba

Članstvo v strokovnih organizacijah in združenjih

Izbrani raziskovalni projekti

Delovne izkušnje / imenovanja

Najpomembnejše vrednote


Strokovna literatura in priročniki
Avtor
Samoevalvacija v vzgojno-izobraževalnih organizacijah, avtor skupaj s Katro Bergant; Ljubljana : Inštitut za psihologijo osebnosti, 2001
Od poslanstva do vizije zavoda in neprofitne organizacije : kako razjasniti vrednote, opredeliti poslanstvo in ustvariti vizijo zavoda ali neprofitne organizacije za nove čase; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2003
Šolska neuspešnost med otroki in mladostniki : vzroki - posledice - preprečevanje, urednika Kristijan Musek Lešnik in Katra Bergant; Ljubljana : Inštitut za psihologijo osebnosti, 2002
Urednik
Mali kuhar, Mary Ann Kohl; Educy, 1999
Mali popotnik, Mary Ann Kohl; Educy, 1999
Gnetimo skupaj, Mary Ann Kohl; Educy, 2000
Mali naravoslovec, Mary Ann Kohl; Educy, 2000
Mali matematik, Mary Ann Kohl; Educy, 2000
Mali umetnik, Mary Ann Kohl; Educy, 2000
Spodbujanje socialnega vedenja : dejavnosti za spodbujanje prosocialnih medosebnih spretnosti in vedenja, David Warden; Donald Christie; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2001
Revolucija učenja, Gordon Dryden in Jeanette Vos; Educy, 2001
Obvladovanje stresa za vzgojitelje in učitelje : priročnik za uspešnejše odzivanje na stres : [priročnik za vzgojitelje in učitelje v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah], Bettie B. Youngs; Educy, 2001
Obvladovanje stresa za ravnatelje in druge vodstvene delavce v vzgoji in izobraževanju : priročnik za uspešnejše odzivanje na stres : [priročnik za vzgojitelje in učitelje v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah], Bettie B. Youngs; Educy, 2001
Vse o nosečnosti in otrokovem prvem letu : [najpopolnejši vodnik za bodoče starše], več avtorjev s klinike Mayo; Educy, 2001
Poučevati s srcem : raziskovanje notranjih pokrajin učiteljevega življenja; Palmer J. Parker; Educy, 2001
Skupinske aktivnosti za mladostnike : priročnik za vodenje skupin, Susan Carrell; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2002
Spodbujanje strpnosti in spoštovanja drugačnosti, Susanna Palomares; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2001
Psihologija za najstnike, Jonni Kincher; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2002
O otrocih, vzgoji in ..., Kristina Resnik; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2002
Razvojna psihologija in vzgoja v vrtcih, Marcela Batistič Zorec; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2003
Otrokov svet : otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva, Diane E. Papalia in soavtorice; Educy, 2003
Prevajalec (in urednik)
Otrok v stiski : priročnik za vzgojitelje, učitelje, strokovnjake in starše, ki se srečujejo z otroki, ki doživljajo stiske, krize in stres, Karen Miller; Educy, 2000
Šest temeljnih prvin samopodobe : kako jih razvijamo pri otrocih in učencih : priročnik za vzgojitelje in učitelje v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah, Bettie B. Youngs; Educy, 2000
Spodbujanje vzgojiteljeve in učiteljeve samopodobe : priročnik za vzgojitelje in učitelje v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah, Bettie B. Youngs; Educy, 2000
Pomoč otrokom pri spoprijemanju z žalostjo, strahom in jezo : [priročnik za učitelje in svetovalce], Terry Akin in soavtorji; Educy, 2000
Prevajalec
Kdo se še boji volkov, David Hutchens; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2002
Sence neandertalcev, David Hutchens; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2002
Metkina dilema, David Hutchens; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2002
Vrh ledene gore, David Hutchens; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2002
Razvojni koraki : pregled osnovnih značilnosti otrokovega razvoja od rojstva do sedmega leta, Ivan Ivić s sod.; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2002
Sodelovanje pri izboru knjig za slovenski prevod / uredniškem delu
Svetovalne spretnosti za vzgojitelje in učitelje, Jeffrey A. Kottler; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2001
Psihične travme v otroštvu in adolescenci, Tatjana Samec, Vera slodnjak (Ur.); Kolaborativni center Svetovne zdravstvene organizacije za duševno zdravje otrok pri Svetovalnem centru za otroke, mladostnike in starše, Inštitut za psihologijo osebnosti, 2001
Spomin in učenje : priročnik za učitelje, Jyqueline Bristow in soavtorji; Educy, 2001
500 nasvetov za učitelje : priročnik za učitelje, Sally Brown in soavtorji; Educy, 2001
Resnica o izgorevanju na delovnem mestu : [kako organizacije povzročajo osebni stres in kako ga preprečiti], Christina Maslach; Educy, 2002
Vodenje razreda. Priročnik za učitelje [v osnovni in srednji šoli] : [za učinkovito delo v vzgoji in izobraževanju], Harry Ayers in Francesca Gray; Educy, 2002
Trpinčenje, Michelle ElliotEducy, 2002
25 največjih napak pri pedagoškem delu in kako se jim izogniti : [za učinkovito delo v vzgoji in izobraževanju : priročnik za učitelje v osnovni in srednji šoli], Carolyn Orange; Educy, 2002
Pedagoška psihologija, Anita Woolfolk; Educy, 2002
Samozavest, Anita Naik; Educy, 2003
150 vaj za povečanje notranje motivacije pri učencih, James P. Raffini; Educy, 2003
Slikanice in knjige za otroke
Avtor
Vidim; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2001
Slišim; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2001
Tipam; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2001
Okušam; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2001
Voham; Inštitut za psihologijo osebnosti, 2001
Prevajalec
Drugačen, Cathryn Cave, Chris Riddell; Educy, 2001
Muc v jaslicah, Michael Foreman, Educy, 2000
Jazbečeva darila v slovo, Susan Varley; Educy, 2001
Sneženi Mož, Raymond Briggs; Educy, 2001 (urednik slovenske izdaje)
VHS
Sneženi mož, Raymond Briggs; Educy, 2001 (prevajalec besedila)


Izobrazba

1995

Diplomiral na Oddelku za psihologijo, Filizofska Fakulteta v Ljubljani

1999

Magistriral na Oddelku za psihologijo, Filizofska Fakulteta v Ljubljani

2003

Doktoriral na Oddelku za psihologijo, Filizofska Fakulteta v Ljubljani


Članstvo v strokovnih organizacijah in združenjih      

                                                

APA – American Psychological Association (international affiliate)

ISSWOV – International Society for the Study of Work Values and Behaviour

DPS – Društvo psihologov Slovenije


Izbrani raziskovalni projekti      

                                                

1999-2002 Ciljno razvojni projekt "Vzgoja in oblikovanje vrednot", Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, član projektne skupine.

2008 Projekt v okviru Evrospkih Socialnih Skladov »Pristopi in usposabljanje za kakovost«, Šola za ravnatelje, član raziskovalne skupine.

2008 Projekt v okviru Evrospkih Socialnih Skladov »Evalvacija vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji«, Pedagoški inštitut, član raziskovalne skupine .

2008 - 2010 Ciljno razvojni projekt (ARRS, MŠŠ) "Didaktični pristopi k vzgoji in izobraževanju za trajnostni razvoj", Fakulteta za management; član projektne skupine.

2008 - 2010 Ciljno razvojni projekt (ARRS, MŠŠ) "Vpliv vzgojnega načrta na klimo v vzgojnoizobraževalnih organizacijah", Mednarorodna fakulteta za družbene in poslovne študije; nosilec projekta.


Delovne izkušnje / imenovanja 

                                                                                           

1993 do 1995

Gimnazija Vič, Ljubljana, učitelj psihologije

1996 do 1999

Visoka Policijsko Varnostna šola, Ljubljana, asistent za področje psihologije

1999 do 2004

Glavni urednik, založba Educy, strokovna literatura, priročniki in otroško-mladinski program

1999 do 2005

Inštitut za psihologijo osebnosti, direktor

2003 do 2004

Filozofska fakulteta, Ljubljana, dopolnilna zaposlitev kot raziskovalec na raziskovalnem projektu

2004

Imenovan v Svet za oblikovanje politik na področju predšolske vzgoje na Ministrstvu za šolstvo

2005 do 2006

Zavod Žiga Zois, direktor

2006 do 2007

Inštitut za psihologijo osebnosti, direktor

2006

Povabljen kot predvideni nosilec dveh predmetov na programu študija psihologije na Filozofski Fakulteti v Mariboru (v nastajanju) k pripravi študijskega programa za predmeta »Motivacija in emocije« in »Osebnost«

2006 naprej

Samostojna dejavnost svetovanja in izobraževanja pod imenom IPSOS.

2007

Izvoljen v naziv docent za področje Psihologija v managementu na Fakulteti za management (Koper)

2007 naprej

Predavatelj na Fakulteti za management v Kopru na dodiplomskem študiju in na podiplomskem specialističnem programu Management v izobraževanju; nisolec enega predmeta.

2007 naprej

Predavatelj na Mednarodni fakulteti za družbene in poslovne študije v Celju na dodiplomskem študiju in na podiplomskem študijskem programu Management znanja; nosilec štirih predmetov.

2008

S strani vlade RS imenovan za člana Strokovnega sveta za splošno izobraževanje RS

2008

Imenovan na mesto predekana za raziskovanje Mednarodne fakultete za družbene in poslovne študije

2008

Imenovan v senat Mednarodne fakultete za družbene in poslovne študije

2008 naprej

Nosilec dveh predmetov na programu študija psihologije na Oddelku za psihologijo Filozofske Fakultete v Mariboru.

2009

S strani ministra imenovan za člana Delovne skupine za preučitev pravne ureditve šolstva

2009

Imenovan v začasni senat Visoke zdravstvene šole v Celju


Najpomembnejše vrednote

                                  

Dr. Kristijan Musek Lešnik želi s svojim delom prispevati k zagotavljanju in ohranjanju visoke kakovosti vzgoje in izobraževanja v Sloveniji, in k ohranjanju in zagotavljanju kakovostnih pogojev za vse udeležence vzgojno-izobraževalnega procesa, od otrok, učencev in njihovih družin, do zaposlenih v šolah, vrtcih in drugih organizacijah.

"Prizadevam si, da bi pri delu sledil vrednotam, ki so mi pomembne. Teh ni malo, so pa predvsem povezane s skrbjo za blagostanje otrok.

Če pa me vprašate, katere tri vrednote so mi nasploh najpomembnejše v življenju, bom vedno odgovoril družina, družina in družina. Moja družina in moja otroka. Trije ljudje, ki mi dajejo moč, ki mi dajejo mir, ki mi dajejo energijo za vse, kar počnem."

Kristijan Musek Lešnik

Razvoj otrok in mladostnikov
Izbrane misli
Sporočila otrok in mladostnikov odraslim
© dr. Kristijan Musek Lešnik in Inštitut za psihologijo osebnosti, 2007

Članki, viri, pripomočki, vprašalniki in drugi materiali objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2007. Naročniki lahko neomejeno uporabljajo, tiskajo in razmnožujejo vsebino portala. Spreminjanje vsebine ni dovoljeno.