Didaktična mapa
Mi in čustva - 1. triletje
|
|
|
|
|
|
|
|
Pogled v mapo - 15 strani (.pdf)
Spodbujanje razmišljanja o čustvih
Spodbujanje razmišljanja o občutkih
Spodbujanje razmišljanja o doživljanju, uravnavanju in izražanju čustev
Spodbujanje razvoja čustvene inteligentnosti
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
36 delovnih listov za kopiranje in razmnoževanje |
|
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek 2007
Vezano v žično spiralo s trdimi platnicami (vezava v spiralo omogoča mnogokratno razmnoževanje in kopiranje delovnih listov brez nevarnosti poškodovanja didaktične mape)
Kaj je didaktična mapa “Mi in čustva”
“Mi in čustva” je didaktična mapa z gradivi in delovnimi listi, ki učiteljem in svetovalnim delavcem omogočajo pripravo, načrtovanje in izvedbo ur in delavnic za spodbujanje doživljanja in zrelega izražanja čustev in občutkov otrok in učencev v prvem triletju osnovne šole.
Vsebina didaktične mape “Mi in čustva”
≈ izbor različnih dejavnosti za spodbujanje razmišljanja o čustvih in občutkih, o doživljanju, uravnavanju in izražanju čustev
≈ aktivnosti za uravnavanje doživljanja čustev in občutkov
≈ aktivnosti za spodbujanje razvoja čustvene inteligentnosti
≈ 36 delovnih listov
Namen didaktične mape “Mi in čustva”
Spodbujanje razmišljanja o čustvih in občutkih, samorefleksije pri doživljanju čustev in občutkov, spodbujanje zrelega izražanja občutkov in čustev, spodbujanje uravnavanja doživljanja in izražanja čustev in občutkov, spodbujanje razvoja čustvene inteligentnosti.
Vzgojno-izobraževalna področja, na katera posega mapa “Mi in čustva”
≈ samozavedanje
≈ čustva in občutki
≈ vzročno-posledične zveze med različnimi dogodki, dražljaji in čustvi
≈ razvoj zrelih, primernih, ustreznih načinov izražanja čustev in občutkov
≈ uravnavanje doživljanja in izražanja čustev in občutkov
≈ razvoj čustvene inteligentnosti
Seznam delovnih listov
1. Besede za čustva
Namen: Učenci razmišljajo o različnih čustvih. Skušajo se spomniti čim več različnih čustev in jih zapisati v “slovar čustev”.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o različnih čustvih, odpiranje novih idej, spodbujanje razprave ...
2. Kako bi se počutil - kako bi se počutila
Namen: Otroci razmišljajo o čustvih in občutkih, ki jih izzovejo različne okoliščine in dogodki.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o čustvih in občutkih, o tem, kaj izzove naša čustva in kako jih izražamo; spodbujanje razprave.
3. Krog čustev
Namen: Otroci razmišljajo o svojih trenutnih čustvih in občutkih, in o spremembah čustev, občutkov in razpoloženj.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o čustvih, občutkih, razpoloženjih, in o njihovih spremembah; spodbujanje razprave.
4. Igra čustev
Namen: Otroci razmišljajo o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj; spodbujanje razprave.
5. Pokaži svoja čustva - žalost
Namen: Otroci razmišljajo o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj, delavnica je osredotočena na doživljanje in izražanje žalosti.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj, k razmišljanju o doživljanju in izražanju žalosti; spodbujanje razprave.
6. Pokaži svoja čustva - jeza
Namen: Otroci razmišljajo o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj, delavnica je osredotočena na doživljanje in izražanje jeze.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj, k razmišljanju o doživljanju in izražanju jeze; spodbujanje razprave.
7. Pokaži svoja čustva - sram
Namen: Otroci razmišljajo o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj, delavnica je osredotočena na doživljanje in izražanje sramu.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj, k razmišljanju o doživljanju in izražanju sramu; spodbujanje razprave.
8. Pokaži svoja čustva - strah
Namen: Otroci razmišljajo o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj, delavnica je osredotočena na doživljanje in izražanje strahu.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj, k razmišljanju o doživljanju in izražanju strahu; spodbujanje razprave.
9. Pokaži svoja čustva ljubosumnost - M
10. Pokaži svoja čustva ljubosumnost - D
Namen: Otroci razmišljajo o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj, delavnica je osredotočena na doživljanje in izražanje ljubosumnosti.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj, k razmišljanju o doživljanju in izražanju ljubosumnosti; spodbujanje razprave.
11. Pokaži svoja čustva - veselje
Namen: Otroci razmišljajo o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj, delavnica je osredotočena na doživljanje in izražanje veselja.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o izražanju čustev, občutkov in čustvenih stanj, k razmišljanju o doživljanju in izražanju veselja; spodbujanje razprave.
12. Povej, kako je ...
Namen: Otroci razmišljajo o stvareh, situacijah, okoliščinah, ki pri njih sprožijo različna čustva.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o stvareh, ki situacijah, okoliščinah, ki sprožijo različna čustva; spodbujanje razprave.
13. Najboljša stvar vseh časov
Namen: Otroci razmišljajo o dobrih, prijetnih stvareh, ki so jih doživeli.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o dobrih, prijetnih stvareh, ki so jih doživeli; spodbujanje razprave.
14. Obrazi občutkov
Namen: Otroci razmišljajo o tem, kakšne občutke pri njih izzovejo različne situacije in dogodki.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o občutkih, ki jih sprožijo različni dogodki; spodbujanje razprave.
15. Moje najljubše stvari
Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o sebi in stvareh, ki so otrokom pri srcu.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o stvareh, ki so jim blizu, pri srcu, ljube; spodbujanje razprave.
16. Stvari, ki jih ne maram
Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o sebi in stvareh, ki jih otroci ne marajo.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o stvareh, ki jim niso všeč in jih ne marajo; spodbujanje razprave.
17. Kaj si želim
Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o sebi in o svojih željah.
Vloga odraslega: Usmerjanjeoge, pričakovanja in odgovornosti; spodbujanje razprave.
18. Kaj si želim za rojstni dan
Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o sebi in o svojih željah.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o svojih željah; spodbujanje razprave.
19. Mi je všeč, mi ni všeč
Namen: Otroci in učenci razmišljajo o svojih občutkih.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok in učencev k razmišljanju o občutkih in čustvih, ki jim jih izzovejo različni dražljaji, dogodki, stvari, ljudje; spodbujanje in usmerjanje razprave.
20. Moje najljubše jedi
Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o jedeh, ki jih imajo otroci najraje.
Vloga odraslega: Usmerjanje k razmišljanju o jedeh, ki jih imajo najraje; spodbujanje razprave.
21. Kaj največkrat čutim
Namen: Učenci razmišljajo o svojih občutkih in čustvih.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o različnih občutkih in čustvih, ki jih doživljajo, in o okoliščinah, ki jih sprožijo; spodbujanje in usmerjanje razprave.
22. Moja družina
Namen: Učenci razmišljajo o svojih družinah in občutkih in čustvih povezanih z družino.
Vloga odraslega: Usmerjanje k razmišljanju o družini in občutkih in čustvih povezanih z družino; spodbujanje razprave ...
23. Darila za družino - M
24. Darila za družino D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini in o odnosu do članov svoje družine.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu družine in odnosov v družini; spodbujanje razprave.
25. Kako bi se počutil M
26. Kako bi se počutila D
Namen: Otroci razmišljajo o dogodkih in stvareh, ki sprožijo različna čustva, o tem, katera čustva so primerna kakšni situaciji.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o dogodkih in stvareh, ki sprožijo različna čustva; spodbujanje razprave.
27. Kako se počutim M
28. Kako se počutim D
Namen: Učenci razmišljajo o svojih občutkih in čustvih.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o različnih občutkih in čustvih, ki jih doživljajo, in o okoliščinah, ki jih sprožijo; spodbujanje in usmerjanje razprave.
29. Velikan
Namen: Spodbujanje razmišljanja o različnih občutkih v različnih okoliščinah.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o različnih občutkih v različnih okoliščinah; spodbujanje razprave.
30. Kadar sem jezen M
31. Kadar sem jezen D
Namen: Spodbujanje pozitivnih vedenjskih vzorcev, konstruktivnega reševanja frustracij, medosebnih problemov in sporov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih vedenjskih vzorcev, konstruktivnega reševanja frustracij medosebnih problemov in sporov; spodbujanje razprave.
32. Goooool! 1. list
33. Goooool! 2. list
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu osebnih ciljev in o pomenu njihovega uresničevanja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu osebnih ciljev in o pomenu njihovega uresničevanja; spodbujanje razprave.
34. Veriga uspehov
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu osebnih ciljev in o pomenu njihovega uresničevanja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu osebnih ciljev in o pomenu njihovega uresničevanja; spodbujanje razprave.
35. Različna čustva
Namen: Otroci razmišljajo o čustvih in občutkih, o njihovem izražanju.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o čustvih in občutkih, in o njihovem izražanju; spodbujanje razprave.
36. Prepoznavanje čustvenih izrazov
Namen: Otroci razmišljajo o čustvih in občutkih, o njihovem izražanju z obrazom in telesom.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o čustvih in občutkih, in o njihovem izražanju; spodbujanje razprave.
|