Didaktična mapa
Samozavedanje - 1. triletje
|
|
|
|
|
|
|
|
Pogled v mapo - 15 strani (.pdf)
Spodbujanje samozavedanja
Spodbujanje pozitivne samopodobe
Spodbujanje pozitivnega samovrednotenja
Spodbujanje razvoja identitete
Spodbujanje razvoja kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
36 delovnih listov za kopiranje in razmnoževanje |
|
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek 2007
Vezano v žično spiralo s trdimi platnicami (vezava v spiralo omogoča mnogokratno razmnoževanje in kopiranje delovnih listov brez nevarnosti poškodovanja didaktične mape)
Kaj je didaktična mapa “Samozavedanje - 1. triletje”
“Samozavedanje - 1. triletje” je didaktična mapa z gradivi in delovnimi listi, ki učiteljem in svetovalnim delavcem omogočajo pripravo, načrtovanje in izvedbo ur in delavnic za spodbujanje samozavedanja otrok in učencev v prvem triletju osnovne šole.
Vsebina didaktične mape “Samozavedanje - 1. triletje”
≈ izbor različnih dejavnosti za spodbujanuje samozavedanja, pozitivne samopodobe, pozitivnega samovrednotenja in razvoja identitete
≈ izbor različnih dejavnosti za spodbujanuje razvoja kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev
≈ 36 delovnih listov
Namen didaktične mape “Samozavedanje - 1. triletje”
Spodbujanje samozavedanja pri otrocih in učencih, njihove pozitivne samopodobe, pozitivnega samovrednotenja, razvoja identitete in razvoja kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev.
Vzgojno-izobraževalna področja, na katera posega mapa “Samozavedanje - 1. triletje”
≈ samozavedanje
≈ pozitivna samopodoba
≈ pozitivno samovrednotenje
≈ razvoj identitete
≈ razvoj kompetenc na področju zastavljanja in doseganja ciljev
Seznam delovnih listov
1. Kdo sem jaz - dečki
2. Kdo sem jaz - deklice
Namen: Otroci razmišljajo o sebi in se opišejo.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o sebi.
3. Moji prstni odtisi
Namen: Otroci razmišljajo o sebi, o svoji enkratnosti, neponovljivosti in individualnosti.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o tem, da je vsak med nami popolnoma enkraten in neponovljiv, da na celem svetu ni nobenega identičnega otroka oziroma človeka; spodbujanje razprave.
4. Moja prijateljstva
Namen: Otroci razmišljajo o prijateljstvu in svojih prijateljih.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o pomenu prijateljstva, o tem, kaj pomeni prijateljstvo, kaj pomeni imeti dobre prijatelje in biti dober prijatelj; spodbujanje razprave.
5. Avtoportret
Namen: Otroci razmišljajo o sebi.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o sebi, videnju sebe, samopodobi, samovrednotenju; spodbujanje razprave.
6. Moja pesem z akrostihom
Namen: Otroci razmišljajo o sebi.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o sebi, videnju sebe, samopodobi, samovrednotenju; spodbujanje razprave.
7. Všeč sem si, všeč sem ti
Namen: Otroci razmišljajo o sebi in o tem, kako jih vidijo drugi.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o sebi, videnju sebe, samopodobi, samovrednotenju, k razmišljanju o tem, kako jih zaznavajo in vidijo drugi; spodbujanje razprave.
8. Kaj nam je všeč pri tebi 25 vpisov
9. Kaj nam je všeč pri tebi 12 vpisov
Namen: Otroci razmišljajo o sebi, kako sami vidijo sebe in kako jih vidijo drugi.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o sebi, videnju sebe, samopodobi, samovrednotenju; spodbujanje razprave.
10. Moja roža
Namen: Otroci razmišljajo o sebi in o stvareh, pri katerih so uspešni in zadovoljni sami s sabo.
Vloga odraslega: Otroci razmišljajo o sebi in o stvareh, pri katerih so uspešni in zadovoljni sami s sabo.
11. Prijateljska dlan
Namen: Otroci razmišljajo o tem, kako jih drugi vidijo in kaj cenijo pri njih.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o tem, kako jih drugi vidijo, kako jih zaznavajo in kaj cenijo pri njih; spodbujanje razprave.
12. Moj posebni prijatelj moja posebna prijateljica
Namen: Otroci razmišljajo o tem, kaj cenijo in kaj jim je všeč pri prijateljih in jim to tudi povedo.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o tem, kaj cenijo pri svojih prijateljih, o pomenu pozitivne povratne informacije - kako pomembno je, da ljudem okrog sebe povedo, kaj jim je všeč pri njih; spodbujanje razprave.
13. Prijateljska zgodba
Namen: Otroci razmišljajo o prijateljstvu.
Vloga odraslega: Napiši zgodbo o tem, kaj sta skupaj počela ali bi počela s prijateljem ali prijateljico.
14. Najboljša stvar vseh časov
Namen: Otroci razmišljajo o dobrih, prijetnih stvareh, ki so jih doživeli.
Vloga odraslega:Usmerjanje otrok k razmišljanju o dobrih, prijetnih stvareh, ki so jih doživeli; spodbujanje razprave.
15. Vsak je dober pri čem - dečki
16. Vsak je dober pri čem - deklice
Namen: Spodbujanje pozitivnega samovrednotenja in pozitivnega vrednotenja drugih - otroci razmišljajo o tem, kaj zmorejo njihovi prijatelji in prijateljice.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o tem kaj znajo in zmorejo oni in kaj znajo in zmorejo njihovi prijatelji in prijateljice; spodbujanje razprave.
17. Moje najljubše stvari
Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o sebi in stvareh, ki so otrokom pri srcu.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o stvareh, ki so jim blizu, pri srcu, ljube; spodbujanje razprave.
18. Stvari, ki jih ne maram
Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o sebi in stvareh, ki jih otroci ne marajo.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o stvareh, ki jim niso všeč in jih ne marajo; spodbujanje razprave.
19. Kaj si želim za rojstni dan
Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o sebi in o svojih željah.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o svojih željah; spodbujanje razprave.
20. Mi je všeč, mi ni všeč
Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o sebi, o interesih, všečnih stvareh.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o stvareh, ki so jim všeč in jih radi počnejo.
21. Kaj mislim o dejavnostih v šoli
Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o stvareh, ki jih otroci radi počnejo v šoli; iskanje močnih in manj močnih področij.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o stvareh, ki jih radi in manj radi počnejo v šoli; spodbujanje razprave.
22. Če bi bil žival - dečki
23. Če bi bila žival - deklice
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodbe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi, ki so učencem všeč.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi, o tem, kako se vidijo; spodbujanje razprave.
24. Moja družina
Namen: Spodbujanje razmišljanja o svoji družini, o tem, kaj učenci cenijo pri svoji družini in njenih članih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o svoji družini in družinskih članih; spodbujanje razprave.
25. Kako bi se predstavil - dečki
26. Kako bi se predstavila - deklice
Namen: Razmišljanje o sebi, o tem, kako se otroci in učenci vidijo in opišejo.
Vloga odraslega: Spodbujanje razmišljanja o sebi, svojih značilnostih in posebnostih.
27. Moje najljubše jedi
Namen: Spodbujanje samopodobe - razmišljanje o jedeh, ki jih imajo otroci najraje.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o sebi; spodbujanje razprave.
28. Kaj vse zna moja noga
Namen: Spodbujanje pozitivnega samovrednotenja - otroci razmišljajo o tem, kaj zmorejo.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o tem kaj zmorejo; spodbujanje razprave.
29. Kaj vse zna moja roka
Namen: Spodbujanje pozitivnega samovrednotenja - otroci razmišljajo o tem, kaj zmorejo.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok k razmišljanju o tem kaj zmorejo; spodbujanje razprave.
30. Sam svoj šef - dečki
31. Sam svoja šefinja - deklice
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodbe in samovrednotenja, premagovanja svojih pomanjkljivosti, razumevanja pomena osebne moči.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivne samopodbe in samovrednotenja, spodbujanje razumevanja pomena osebne moči; spodbujanje razprave.
32. Goooool! žoge
33. Goooool! - gol
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu osebnih ciljev in o pomenu njihovega uresničevanja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu osebnih ciljev in o pomenu njihovega uresničevanja; spodbujanje razprave.
34. Veriga uspehov
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu osebnih ciljev in njihovega uresničevanja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu osebnih ciljev in o pomenu njihovega uresničevanja; spodbujanje razprave.
35. Kaj mi gre dobro
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivne samopodobe in samovrednotenja; spodbujanje razprave.
36. Kaj lahko povem o mojem otroku - list za starše
Namen: Ugotavljanje, kako starši vidijo svojega otroka; pridobivanje dodatnih pomembnih podatkov o otroku, takšnih, ki se zdijo staršem pomembni za tiste, ki želijo bolje spoznati njihovega otroka.
Vloga odraslega: Posredovanje vprašalnika staršem (oziroma otrokom za njihove starše).
|