Didaktična mapa
Učinkovito vedenje - 2. triletje
|
|
|
|
|
|
|
|
Pogled v mapo - 15 strani (.pdf)
Spodbujanje pozitivnih vedenjskih vzorcev
Uravnavanje neprimernega vedenja
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
50 delovnih listov za kopiranje in razmnoževanje |
|
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek 2007
Vezano v žično spiralo s trdimi platnicami (vezava v spiralo omogoča mnogokratno razmnoževanje in kopiranje delovnih listov brez nevarnosti poškodovanja didaktične mape)
Kaj je didaktična mapa “Učinkovito vedenje”
“Učinkovito vedenje” je didaktična mapa z gradivi in delovnimi listi, ki učiteljem in svetovalnim delavcem omogočajo pripravo, načrtovanje in izvedbo ur in delavnic za spodbujanje učinkovitih vzorcev vedenja pri učencih v tretjem triletju osnovne šole.
Vsebina didaktične mape “Učinkovito vedenje”
≈ izbor različnih dejavnosti in delavnic za spodbujanje in utrjevanje pozitivnih vedenjskih vzorcev
≈ izbor različnih dejavnosti in delavnic za uravnavanje neprimernega, manj prilagojenega in motečega vedenja
≈ 50 delovnih listov
Namen didaktične mape “Učinkovito vedenje”
Spodbujanje učinkovitih navad, spodbujanje pozitivnih vedenjskih vzorcev in uravnavanje neprimernega vedenja.
Vzgojno-izobraževalna področja, na katera posega mapa “Učinkovito vedenje”
≈ vedenje
≈ navade
≈ pozitivni vedenjski vzorci
≈ uravnavanje vedenja
≈ samonadzor vedenja
≈ neprimerno vedenje
Seznam delovnih listov
1. Ko stvari ne gredo po naše - M
2. Ko stvari ne gredo po naše - D
Namen: Učenci razmišljajo o frustracijah, ki nastopijo, kadar stvari ne potekajo tako kot bi si želeli, o naših odzivih v takšnih situacijah, in o tem, da se lahko včasih tudi stvari, ki ne gredo po naših željah, končajo bolje, kot smo pričakovali.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o frustracijah, konstruktivnih in nekonstruktivnih odzivih nanje, o njihovih posledicah, spodbujanje razprave ...
3. Skrbi zaradi sprememb - M
4. Skrbi zaradi sprememb - D
Namen: Učenci razmišljajo o tem, kako doživljajo spremembe in novosti okrog sebe, kako se odzivajo nanje.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o svojem odnosu do sprememb in novosti v življenju; spodbujanje razprave ...
5. Pesimizem
Namen: Učenci razmišljajo o tem, kako nekateri ljudje v vsaki situaciji pričakujejo najslabši možen izid; o tem, kaj takšna miselna naravnanost pomeni za doživljanje in občutke.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o možnih vzrokih in posledicah negativnih pričakovanj, o tem, kako nadomestiti negativna pričakovanja s pozitivnimi; spodbujanje razprave ...
6. Kako se “odskrbimo”
Namen: Učenci razmišljajo o tem, kako se lahko znebimo vsaj nekaterih skrbi, še posebno tistih, ki so nekonstruktivne in nas ovirajo in omejujejo.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o skrbeh in njihovem vplivu na naše doživljanje, občuthe, ravnanje; spodbujanje razprave ...
7. Skrbi, ki so izginile - M
8. Skrbi, ki so izginile - D
Namen: Učenci razmišljajo o različnih skrbeh, o tem, zakaj nastanejo in kakšne so njihove posledice, kako vplivajo na nas, kako so nekatere skrbi nepotrebne in nam le škodijo, ker nas zavirajo.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o različnih vrstah skrbi, o njihovih vzrokih in posledicah, spodbujanje razprave ...
9. Kartice za igro vlog
Namen: Spodbujanje razmišljanja o reševanju različnih problemov in problemskih situacij v medosebnih odnosih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o reševanju različnih problemov in problemskih situacij v medosebnih odnosih.
10. Nenapisana pravila v družinah
Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, vlogah, pravilih in odnosih v njej.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, vlogah, pravilih in odnosih v njej; spodbujanje razprave.
11. Kako si v družini izražamo čustva
Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, načinih izražanja čustev in odnosih v njej.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, načinih izražanja čustev in odnosih v njej; spodbujanje razprave.
12. Če zaupamo napačnim ljudem
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu zaupanja in zaupljivih odnosov z drugimi, in o pomenu nezaupljivosti in drugih posledicah razočaranja nad izdanim zaupanjem.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu zaupanja, o nezaupljivosti in drugih posledicah razočaranja nad izdanim zaupanjem; spodbujanje razprave.
13. Pogovarjanje o problemih - M
14. Pogovarjanje o problemih - D
Namen: Razmišljanje o pomenu konstruktivnega reševanja problemov s pogovorom.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega reševanja problemov s pogovorom; spodbujanje razprave.
15. Tožarjenje
Namen: Spodbujanje razmišljanja o tožarjenju.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o tožarjenju; spodbujanje razprave.
16. Bodimo opaženi - M
17. Bodimo opaženi - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o konstruktivnih in nekonstruktivnih načinih samoizražanja, vedenja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o konstruktivnih in nekonstruktivnih načinih samoizražanja, vedenja; spodbujanje razprave.
18. Kako sem obnašal danes - M
19. Kako sem obnašala danes - D
Namen: Spodbujanje pozitivnih vedenjskih vzorcev, spoštovanja pravil, učinkovitega nadzorovanja vedenja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih vedenjskih vzorcev, spoštovanja pravil, učinkovitega nadzorovanja vedenja; spodbujanje razprave.
20. Kako sem obnašal ta teden - M
21. Kako sem obnašala ta teden - D
Namen: Spodbujanje pozitivnih vedenjskih vzorcev, spoštovanja pravil, učinkovitega nadzorovanja vedenja.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih vedenjskih vzorcev, spoštovanja pravil, učinkovitega nadzorovanja vedenja; spodbujanje razprave.
22. Prepiral sem se - M
23. Prepirala sem se - D
Namen: Spodbujanje pozitivnih vedenjskih vzorcev, reševanja medosebnih problemov, sporov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih vedenjskih vzorcev, konstruktivnega reševanja medosebnih problemov in sporov; spodbujanje razprave.
24. Kadar sem jezen - M
25. Kadar sem jezna - D
Namen: Spodbujanje pozitivnih vedenjskih vzorcev, konstruktivnega reševanja frustracij, medosebnih problemov in sporov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih vedenjskih vzorcev, reševanja frustracij, problemov in sporov; spodbujanje in usmerjanje razprave.
26. Pravila
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pravil za uravnavanje medosebnih odnosov, reda.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pravil za uravnavanje medosebnih odnosov in reda; spodbujanje razprave.
27. Pravila v razredu
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pravil za uravnavanje medosebnih odnosov, reda.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pravil za uravnavanje medosebnih odnosov in reda; spodbujanje razprave.
28. 50 dobrih dejanj - M
29. 50 dobrih dejanj - D
Namen: Spodbujanje prosocialnega, želenega in pozitivnega vedenja in vedenjskih vzorcev.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu prosocialnega, želenega in pozitivnega vedenja in vedenjskih vzorcev; spodbujanje razprave.
30. Prepiranje - M
31. Prepiranje - D
Namen: Spodbujanje konstruktivnega reševanja problemov in konfliktov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega reševanja problemov in konfliktov; spodbujanje razprave.
32. Reševanje problemov - M
33. Reševanje problemov - D
Namen: Spodbujanje konstruktivnega reševanja problemov in konfliktov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega reševanja problemov in konfliktov; spodbujanje razprave.
34. Načini reševanja problemov
Namen: Spodbujanje konstruktivnega reševanja problemov in konfliktov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega reševanja problemov in konfliktov; spodbujanje razprave.
35. Kaj pomaga pri jezi - M
36. Kaj pomaga pri jezi - D
Namen: Spodbujanje konstruktivnega soočenja z jezo in agresijo, in konstruktivnega reševanja frustracij, problemov in konfliktov.
Vloga odraslega: Usmerjanje k razmišljanju o pomenu konstruktivnega soočenja z jezo in agresijo, konstruktivnega reševanja frustracij, problemov, konfliktov; spodbujanje razprave.
37. Kako začnemo pogovor
Namen: Spodbujanje razmišljanja o učinkovitih načinih navezovanja stikov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu učinkovitih načinov navezovanja stikov; spodbujanje razprave.
38. Sprejemanje in zavračanje
Namen: Spodbujanje razmišljanja o odzivih, ki jih pri drugih sproži naše vedenje in ravnanje.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu razumevanja odzivov, ki jih pri drugih sproži naše vedenje in ravnanje; spodbujanje razprave.
39. Omalovaževanje
Namen: Spodbujanje razmišljanja o odzivih, ki jih pri drugih sproži naše vedenje in ravnanje.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu razumevanja odzivov, ki jih pri drugih sproži naše vedenje in ravnanje; spodbujanje razprave.
40. Značke za sošolce
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnih povratnih informacij za samopodobo in samovrednotenje.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnih povratnih informacij za samopodobo in samovrednotenje; spodbujanje razprave.
41. Pravila za razredne sestanke
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in spoštovanju pravil.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in spoštovanju pravil; spodbujanje razprave.
42. Pozitivno gledanje na stvari
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu pozitivnega razmišljanja in optimizma.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pozitivnega razmišljanja in optimizma; spodbujanje razprave.
43. Je to tožarjenje?
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu učinkovitega reševanja problemov in konfliktov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu učinkovitega reševanja problemov in konfliktov; spodbujanje razprave.
44. Jezne besede - M
45. Jezne besede - D
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu obvladovanja jeze in agresije, o pomenu učinkovitega reševanja problemov in konfliktov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu obvladovanja jeze in agresije, o pomenu učinkovitega reševanja problemov in konfliktov; spodbujanje razprave.
46. Ali so to naredili nalašč?
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu razumevanja motivov in namenov drugih, kadar pride do nesoglasij.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu razumevanja motivov in namenov drugih, kadar pride do nesoglasij; spodbujanje razprave.
47. Govorica jeze - M
48. Govorica jeze - D
Namen: Spodbujanje konstruktivnega izražanja jeze in agresije, učinkovitega sočanja s konflikti in frustracijami.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu konstruktivnega izražanja jeze in agresije, učinkovitega sočanja s konflikti in frustracijami; spodbujanje razprave.
49. Odnosi v razredu
Namen: Spodbujanje razmišjanja o odnosih in počutju v razredu.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o odnosih in počutju v razredu; spodbujanje razprave.
50. Razredni dogovor
Namen: Dogovor med razredom in učiteljem.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k spoštovanju dogovora; spodbujanje razprave.
|