Didaktična mapa
Vrednote in moralna načela - 3. triletje
|
|
|
|
|
|
|
|
Pogled v mapo - 15 strani (.pdf)
Spodbujanje razmišljanja o pomembnih vrednotah
Spodbujanje razvoja moralnega presojanja
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
46 delovnih listov za kopiranje in razmnoževanje |
|
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek 2007
Vezano v žično spiralo s trdimi platnicami (vezava v spiralo omogoča mnogokratno razmnoževanje in kopiranje delovnih listov brez nevarnosti poškodovanja didaktične mape)
Kaj je didaktična mapa “Vrednote in moralna načela”
“Vrednote in moralna načela” je didaktična mapa z gradivi in delovnimi listi, ki učiteljem in svetovalnim delavcem omogočajo pripravo, načrtovanje in izvedbo ur in delavnic za spodbujanje razmišljanja o nekaterih pomembnih človeških vrednotah in moralnih načelih pri učencih v tretjem triletju osnovne šole.
Vsebina didaktične mape “Vrednote in moralna načela”
≈ izbor različnih dejavnosti in delavnic za spodbujanje razmišljanja o pomembnih vrednotah in moralnih načelih
≈ izbor različnih dejavnosti in delavnic za spodbujanje razvoja moralnega presojanja
≈ 46 delovnih listov
Namen didaktične mape “Vrednote in moralna načela”
Spodbujanje razmišljanja o nekaterih pomembnih človeških vrednotah in moralnih načelih; spodbujanje razvoja moralnega presojanja.
Vzgojno-izobraževalna področja, na katera posega mapa “Vrednote in moralna načela”
≈ vrednote
≈ moralna načela
≈ moralno presojanje
Seznam delovnih listov
1. Moj knjižni jaz
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi in o svojih vrednotah in moralnih načelih; spodbujanje razprave.
2. Moj filmski jaz
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi in o svojih vrednotah in moralnih načelih; spodbujanje razprave.
3. Moj stripovski jaz
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi in o svojih vrednotah in moralnih načelih; spodbujanje razprave.
4. Sanjam
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi in o svojih željah.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi, svojih željah; spodbujanje razprave.
5. Moj prihodnji življenjepis
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o sebi in o svojih željah.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi, svojih željah; spodbujanje razprave.
6. Moje življenje
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, identitete, razmišljanja o sebi in o svojih pomembnih doživetjih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o sebi in o svojih pomembnih doživetjih; spodbujanje razprave.
7. Moja gledališka igra
Namen: Spodbujanje ustvarjalnosti, razmišljanja o človeških vedenjih in osebnostih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k ustvarjalnosti in inovativnosti, k razmišljanju o različnih ljudeh in različnih situacijah; spodbujanje razprave.
8. Kartice za igro vlog
Namen: Spodbujanje razmišljanja o učinkovitem reševanju problemov in problemskih situacij v medosebnih odnosih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o učinkovitem reševanju problemov in problemskih situacij v medosebnih odnosih; spodbujanje razprave.
9. Moj knjižni junak
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pozitivnih značajskih in drugih človeških lastnostih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pozitivnih značajskih in drugih človeških lastnostih; spodbujanje razprave.
10. Moj filmski junak
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pozitivnih značajskih in drugih človeških lastnostih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pozitivnih značajskih in drugih človeških lastnostih; spodbujanje razprave.
11. Moj junak iz stripa
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pozitivnih značajskih in drugih človeških lastnostih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pozitivnih značajskih in drugih človeških lastnostih; spodbujanje razprave.
12. Pantomima
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pozitivnih značajskih lastnostih, vrednotah in vrlinah.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pozitivnih značajskih lastnostih, vrednotah in vrlinah; spodbujanje razprave.
13. Pravi nasvet
Namen: Spodbujanje razmišljanja o empatični in altruistični pomoči drugim ljudem.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o empatični in altruistični pomoči drugim; spodbujanje razprave.
14. Televizijski oglas za vrednoto poštenost
15. Televizijski oglas za vrednoto sočutje
16. Televizijski oglas za vrednoto sodelovanje
17. Televizijski oglas za vrednoto pogum
18. Televizijski oglas za vrednoto pravičnost
19. Televizijski oglas za vrednoto prijaznost
20. Televizijski oglas za vrednoto zvestoba
21. Televizijski oglas za vrednoto potrpežljivost
22. Televizijski oglas za vrednoto ponos
23. Televizijski oglas za vrednoto spoštovanje
24. Televizijski oglas za vrednoto odgovornost
25. Televizijski oglas za vrednoto strpnost
Namen: Spodbujanje razmišljanja o vrednotah in njihovem pomenu ter izražanju, razmišljanje o posameznih vrednotah in o njihovem pomenu v odnosih.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o vrednotah in njihovem pomenu ter izražanju, o posameznih vrednotah in o njihovem pomenu v odnosih; spodbujanje razprave.
26. Moji cilji
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu in vlogi osebnih ciljev, o pomenu zastavljanja jasnih in uresničljivih ciljev.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu in vlogi osebnih ciljev, o pomenu zastavljanja jasnih in uresničljivih ciljev; spodbujanje razprave.
27. Moji junaki
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, spodbujanje razmišljanja o pomenu vzornikov in idealov.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu pomenu vzornikov in idealov; spodbujanje razprave.
28. Spoštovanje do staršev
Namen: Spodbujanje razmišljanja o družini, odgovornostih, vzgoji in odnosih v njej.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o družini, odgovornostih, vzgoji in odnosih v njej; spodbujanje razprave.
29. Včasih lahko pomagam tudi naskrivaj
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu empatičnega in altruističnega odnosa in dejanj do soljudi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu empatičnega in altruističnega odnosa in dejanj do soljudi; spodbujanje razprave.
30. Zaupanje drugim ljudem
Namen: Spodbujanje razmišljanja o pomenu zaupanja in zaupljivih odnosov z drugimi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu zaupanja in zaupljivih odnosov z drugimi; spodbujanje razprave.
31. Prijaznost - D
32. Prijaznost M
Namen: Spodbujanje pozitivne samopodobe in samovrednotenja, razmišljanja o pomenu empatičnega in altruističnega odnosa in prijaznih dejanj do drugih ljudi.
Vloga odraslega: Usmerjanje učencev k razmišljanju o pomenu empatičnega in altruističnega odnosa in prijaznih dejanj do drugih ljudi; spodbujanje razprave.
33. Kaj je pravičnost
34. Kaj je poštenost
35. Kaj je spoštovanje
36. Kaj je odgovornost
37. Kaj je sočutje
38. Kaj je prijateljstvo
39. Kaj je strpnost
40. Kaj je pogum
41. Kaj je iskrenost
42. Kaj je miroljubnost
43. Kaj je zvestoba
44. Kaj je skrbnost
45. Kaj je potrpežljivost
46. Kaj je delavnost
Namen: Spodbujanje razmišljanja o nekaterih temeljnih človeških vrednotah.
Vloga odraslega: Usmerjanje otrok in učencev k razmišljanju o nekaterih temeljnih človeških vrednotah, spodbujanje in usmerjanje pogovora.
|