|
|
|
|
|
|
|
|
|
KLOŠ
Kratka lestvica osamljenosti v šoli
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008

Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)
LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu
|
|
Osnovni podatki o lestvici
Kategorija: S - lestvico lahko uporablja psiholog, ali šolski svetovalni delavec, ali drug strokovnjak za svetovanje otrokom in mladostnikom ter njihovim staršem
Starostni razpon: 8 do 18 let
Število postavk: 13
Čas izponjevanja: 5 minut
Čas vrednotenja: 5 minut
Izpolnjevanje lestvice: samoocenjevanje, ali usmerjeni razgovor (ocenjevalec skozi razgovor vodi učenca oziroma mladostnika od vprašanja do vprašanja in beleži njegove odgovore v odgovorni list)

Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)
LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu
Kratek opis lestvice
Lestvica KLOŠ je namenjena ugotavljanju občutka osamljenosti v šoli pri otrocih in mladostnikih. Namenjena je šolskim svetovalnim delavcem, svetovalnim delavcem in drugim strokovnjakom kot orodje za vpogled v morebitne občutke osamljenosti in socialne izoliranosti otrok in mladostnikov
Osamljenost je resen pojav, ki lahko povzroča številne trenutne in dolgotrajne negativne posledice za otroka ali mladostnika. Otroci in mladostniki, ki se počutijo osamljene, imajo lahko težave v odnosih z vrstniki. Nekateri se počutijo izključene, takšni občutki pa lahko uničujoče vplivajo na razvijajočo samopodobo in samovrednotenje. K občutkom osamljenosti prispevajo različni dejavniki, nekateri od teh so izrazito povezani z življenjem otrok in mladostnikov v šoli.
Med občutki in čustvi, ki se povezujejo z osamljenostjo, so otožnost, malodušnost, dolgočasje in občutek odtujenosti. Osamljeni otroci in mladostniki imajo lahko zaradi redkejših priložnosti za interakcije z vrstniki težave pri učenju in razvoju pomembnih življenjskih spretnosti.
Mnogovrstni odnosi z vrstniki so pomemben temelj poznejših odnosov v drugih življenjskih vlogah. Zato lahko osamljenost v otroštvu napoveduje tudi težave z navezovanjem stikov in osamljenost v poznejših življenjskih obdobjih.
Lestvica KLOŠ je uporabna kot pripomoček za prepoznavanje otrok in mladostnikov, ki imajo težave z navezovanjem stikov in osamljenostjo, ali kot pripomoček za ugotavljanje splošnih značilnosti občutkov osamljenosti v posameznem razredu, skupini, ali v šoli. Uporablja se v okviru vsakdanje pedagoške dejavnosti, ali svetovalnega oziroma preventivnega procesa.
Lestvica KLOŠ je namenjena ugotavljanju morebitnih občutkov osamljenosti pri otrocih in mladostnikih in ni psihodiagnostični inštrument. Če odgovori posameznega otroka, učenca ali mladostnika na lestvici KLOŠ opozorijo na težave na področju socialnih odnosov, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi in psihološki obravnavi teh težav, njihovih vzrokov in posledic v okviru svetovalnega procesa.
Lestvica KLOŠ je uporabna za individualno ali skupinsko ocenjevanje vedenja otrok, učencev in mladostnikov od 8. do 18. leta starosti.

Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)
LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu
|
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|
| Opozorilo!
Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.
|
|
|
|
|