LSNPV-12


PŽNV-TA

vprašalnik Prepoznavanje žrtev nasilnega vedenja - Telesna agresivnost


© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008


Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)

LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu


Osnovni podatki o vprašalniku

Kategorija: O - vprašalnik lahko uporablja učitelj ali šolski svetovalni delavec
Starostni razpon: 8 do 18 let
Število postavk: 10
Čas izponjevanja: 5 do 10 minut
Čas vrednotenja: do 5 minut
Izpolnjevanje lestvice: vprašalnik izpolnjujejo učenci, otroci, mladostniki (člani razreda oziroma skupine) sami, ali v obliki usmerjenega razgovora (ocenjevalec vodi učenca oziroma mladostnika od vprašanja do vprašanja in beleži odgovore)


Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)

LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu


Kratek opis vprašalnika

Telesno nasilje je namerno škodljivo vedenje, usmerjeno proti drugi osebi., pri katerem je prisoten telesni stik med storilcem in žrtvijo. Med značilne oblike telesne agresivnosti sodijo udarci, brce, potiskanje, odrivanje, suvanje,, idr. Telesno nasilje lahko pri žrtvah pusti telesne posledice (poškodbe,), lahko pa povzroča tudi hudo čustveno prizadetost in bolečino. Ker se velikokrat usmeri na žrtve, ki se niso zmožne braniti, je lahko tudi zelo dolgotrajno, prav tako dolgotrajne pa so tudi posledice takšnega nasilja za žrtve.

Vprašalnik PŽNV-TA je namenjen ugotavljanju in prepoznavanju tistih članov razreda (ali druge skupine) ki jih najbolj ogroža telesno (fizično) agresivno vedenje sošolcev, vrstnikov in drugih. Uporablja se v skupini ali individualno; poleg učencev oziroma članov skupine (razreda) ga lahko izpolnjujejo tudi drugi, ki skupino dobro poznajo ali delajo z njo (npr. učitelji).

Vprašalnik je namenjen učiteljem, šolskim svetovalnim delavcem, svetovalnim delavcem in drugim strokovnjakom kot pripomoček za prepoznavanje otrok in mladostnikov, ki so v razredu oziroma skupini bolj izpostavljeni različnim oblikam telesnega nasilja in potrebujejo ustrezno podporo, pomoč in ukrepanje. Na ta način z njim pridobimo vpogled v delovanje in dinamiko v razredu (skupini) s strani udeležencev oziroma članov, tudi v tisti del skupinske dinamike, ki je lahko zunanjim opazovalcem (npr. učiteljem, svetovalnim delavcem) manj očiten ali prikrit.

Vprašalnik je namenjen splošni oceni izpostavljenosti ogroženosti posameznikov v razredu oziroma skupini, in ni psihodiagnostični inštrument. Če odgovori izpostavijo nekatere posameznike kot bolj pogoste žrtve telesne agresivnosti, je smiselno razmisliti o poglobljenem pogovoru, analizi in obravnavi njihovih težav z agresivnim in nasilnim vedenjem drugih.

Vprašalnik PŽNV-TA se uporablja pri otrocih od 8. leta starosti naprej. Pri mlajših otrocih lahko poteka izpolnjevanje vprašalnika v obliki strukturiranega intervjuja, odgovorni list pa izpolnjuje učitelj ali svetovalni delavec, ki otroka oziroma učenca vodi od vprašanja do vprašanja.


Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)

LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu

Opozorilo!

Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.

© IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik