LSNPV-12


LZSPR

Lestvica zaznane socialne podpore v razredu


© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008


Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)


Osnovni podatki o lestvici

Kategorija: S - lestvico lahko uporablja šolski psiholog, šolski svetovalni delavec, ali drug strokovnjak na področju svetovanja otrokom in mladostnikom
Starostni razpon: 9 do 18 let
Število postavk: 25
Čas izponjevanja: do 10 minut
Čas vrednotenja: do 10 minut
Izpolnjevanje lestvice: samoocenjevanje, ali usmerjeni razgovor (ocenjevalec skozi razgovor vodi učenca oziroma mladostnika od vprašanja do vprašanja in beleži njegove odgovore v odgovorni list)


Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)


Kratek opis lestvice

Lestvica LZSPR je namenjena ugotavljanju stopnje socialne podpore, ki jo zaznava otrok oziroma mladostnik v svojem šolskem razredu.

Zaznana socialna podpora s strani sošolcev je pomemben dejavnik pri razvoju samopodobe, samovrednotenja in identitete otrok in mladostnikov. Na eni strani vpliva na zaznavanje in vrednotenje sebe v šolskem in razrednem okolju, na drugi strani pa tudi na oblikovanje odnosa do sošolcev, vrstnikov in drugih ljudi; v obeh vlogah zaznana socialna podpora sošolcev pomembno vpliva na psihično blagostanje otroka oziroma mladostnika. Višja stopnja zaznane socialne podpore se lahko povezuje tudi z nižjo pojavnostjo depresivnih stanj, zaskrbljenosti, tesnobnosti in nekaterih drugih težav.

Lestvica LZSPR je namenjena šolskim svetovalnim delavcem, svetovalnim delavcem ali drugim strokovnjakom kot dopolnilna informacija v procesu svetovanja ali individualne obravnave posameznega otroka oziroma mladostnika. Lestvica je uporabna kot presejalni pripomoček za prepoznavanje otrok in mladostnikov z nizko stopnjo zaznane socialne podpore v razredu in kot orodje v začetnem procesu načrtovanja strategij za pomoč tem otrokom oziroma mladostnikom.

Odgovorni list lahko izpolnjuje otrok oziroma mladostnik sam, ali pa ga izpolnjuje psiholog ali drug svetovalni delavec v okviru usmerjenega strukturiranega razgovora z otrokom oziroma mladostnikom, v katerem sledi posameznim trditvam iz lestvice.

Lestvica LZSPR je namenjena oceni zaznane socialne podpore v razredu in ni psihodiagnostični inštrument. Če odgovori posameznega otroka ali mladostnika na lestvici opozorijo na težave na področju zaznane podpore sošolcev in vrstnikov, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi in obravnavi teh težav, njihovih vzrokov in posledic.


Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)

Opozorilo!

Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.

© IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik