|
|
|
|
|
|
|
|
|
LZHV
Lestvica znakov opozicionalnega/ kljubovalnega vedenja
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008

Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)
LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu
|
|
Osnovni podatki o lestvici
Kategorija: S - lestvico lahko uporablja psiholog, svetovalni delavec, ali drug strokovnjak na področju svetovanja v zvezi z vedenjem otrok in mladostnikov
Starostni razpon: 8 do 18 let
Število postavk: 9
Čas izponjevanja: 5 do 10 minut
Čas vrednotenja: 5 minut
Izpolnjevanje lestvice: starš; učitelj; odrasel, ki dobro pozna otroka oziroma učenca; pri starejših mladostnikih tudi vrstnik, ki dobro pozna mladostnika

Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)
LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu
Kratek opis lestvice
Prepoznavanje znakov kljubovalnega oziroma opozicionalnega vedenja je pomembno za načrtovanje ustrezne pomoči in podpore otrokom in učencem, pri katerih so ta vedenja izražena do te mere, da niso le moteča, pač pa tudi ovirajo njihove odnose z vrstniki in odraslimi v šoli in v drugih okoljih. Otrokovo oziroma mladostnikovo moteče vedenje lahko okrni njegovo uspešnost v medosebnih odnosih in prispeva k postopnemu izključevanju iz socialnih situacij.
Lestvica LZOKV je namenjena beleženju motečega vedenja pri posameznem otroku oziroma mladostniku. Osredotoča se na nekatera vedenja, ki se lahko povezujejo z motečo, pretirano opozicionalnostjo, kljubovalnostjo. Odgovorni list lestvice izpolnjuje učitelj, starš ali drug odrasel, ki dobro pozna otroka oziroma mladostnika in njegovo vsakdanje vedenje.
Lestvica LZOKV je namenjena šolskim svetovalnim delavcem, svetovalnim delavcem in drugim strokovnjakom kot dopolnilna informacija s strani tistih, ki dobro poznajo otroka in njegovo vedenje v razredu ali v drugem okolju. Lestvica je uporabna kot presejalni pripomoček za prepoznavanje otrok in mladostnikov, ki bi lahko imeli težave z obvladovanjem opozicionalnega oziroma kljubovalnega vedenja, in kot orodje v začetnem procesu načrtovanja učinkovitih strategij za pomoč otroku, pri katerem obstaja možnost, da ima oziroma lahko v prihodnosti pričakuje težave na tem področju. Uporablja se lahko tudi v okviru svetovalnega oziroma preventivnega procesa.
Lestvica LZOKV je namenjena oceni znakov opozicionalnega oziroma kljubovalnega vedenja in ni psihodiagnostični inštrument za merjenje morebitne opozicionalno kljubovalne motnje vedenja. Če rezultati posameznega otroka ali mladostnika na LZOKV opozorijo na težave na področju vedenja, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi in obravnavi teh težav, njihovih vzrokov in posledic. Če psiholog, svetovalni delavec ali drug strokovnjak na podlagi rezultata na LZOKV meni, da bi lahko pri otroku ali mladostniku šlo za resnejše težave ali za opozicionalno kljubovalno motnjo vedenja, je za njeno ugotavljanje potreben nadaljnji podrobnejši in poglobljen diagnostični postopek.
Lestvica LZOKV daje dva pomembna podatka:
- oceno pogostosti vedenj, ki opozarjajo na morebitne znake pretirano opozicionalnega oziroma kljubovalnega vedenja
- oceno spreminjanja izraženosti vedenj, ki opozarjajo na morebitne znake pretirano opozicionalnega oziroma kljubovalnega vedenja

Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)
LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu
|
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|
| Opozorilo!
Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.
|
|
|
|
|