LSNPV-12


LPS-DU

Lestvica pozitivnega samovrednotenja - dosežki in uspehi


© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008


Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)

LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu


Osnovni podatki o lestvici

Kategorija: O - lestvico lahko uporablja učitelj, svetovalni delavec, ali drug strokovnjak na področju svetovanja
Starostni razpon: 10 let in naprej
Število postavk: 13
Čas izponjevanja: do 5 minut
Čas vrednotenja: do 5 minut
Izpolnjevanje lestvice: samoocenjevanje, ali usmerjeni razgovor (ocenjevalec skozi razgovor vodi učenca oziroma mladostnika od vprašanja do vprašanja in beleži njegove odgovore v odgovorni list)


Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)

LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu


Kratek opis lestvice

Pozitivno samovrednotenje in pozitiven odnos do sebe in do svojih zmožnosti pomembno vpliva na uspešnost učencev in mladostnikov v različnih okoliščinah in pri različnih razvojnih in življenjskih nalogah. Pozitivno vrednotenje svojih dosežkov in uspehov in zaupanje v svoje zmožnosti varuje otroke in mladostnike v trenutkih, ko se soočajo z različnimi izzivi okolja in družbe. Zaupanje v svoje sposobnosti in zmožnosti krepi njihove zmožnosti za uspešno in učinkovito soočanje z različnimi pomembnimi izzivi in nalogami, olajšuje upravljanje s konflikti in upiranje negativnim pritiskom okolja.

Za otroke in mladostnike z nizkim vrednotenjem svojih dosežkov in pomanjkanjem zaupanja v sebe in v svoje zmožnosti so lahko različni življenjski izzivi vir stresa, občutkov tesnobe in frustracij. Njihova zmožnost za spopadanje s težavami in reševanje problemov je lahko okrnjena; neuspehi, ki so posledica nizkega samozaupanja lahko kot samouresničujoča prerokba prek povratne zanke vplivajo na nadaljnje utrjevanje nezaupanja v svoje zmožnosti. V skrajnih okoliščinah lahko izrazito negativno samovrednotenje in nezaupanje vase prispeva k pasivnosti, izključevanju iz socialnih situacij in depresivnosti.

Samovrednotenje kot zbirka vrednostnih sodb o sebi, o svojih zmožnostih in sposobnostih, se začne oblikovati v zgodnjem otroštvu. Kot eno od temeljnih področij osebnosti se postopno oblikuje od otroštva dalje in se razvija vse življenje. Na njegovo oblikovanje vplivajo na eni strani izkušnje ob doseganju različnih ciljev in uspehov, na drugi strani pa povratne informacije pomembnih oseb (staršev, vzgojiteljev, učiteljev) ob teh dosežkih, ki vzbujajo občutek zmožnosti in kompetentnosti (ali občutek nemoči).

Lestvica LPS-DU je namenjena učiteljem, svetovalnim delavcem in drugim strokovnjakom kot orodje za vpogled v tiste vidike samovrednotenja učencev oziroma mladostnikov, ki so povezani z vrednotenjem svojih uspehov in dosežkov. Lestvica je uporabna kot pripomoček za prepoznavanje učencev in mladostnikov, ki bi lahko imeli težave z vrednotenjem lastne kompetentnosti, uspešnosti in zmožnosti. Primerna je tudi za ugotavljanje splošnega vrednotenja lastnih dosežkov in uspehov učencev oziroma mladostnikov v posameznem razredu ali skupini. Uporablja se v okviru vsakdanje pedagoške dejavnosti, ali svetovalnega oziroma preventivnega procesa za individualno ali skupinsko ocenjevanje samovrednotenja otrok, učencev in mladostnikov od 10. leta starosti naprej.

Lestvica LPS-DU je namenjena oceni samovrednotenja in ni psihodiagnostični inštrument. Če odgovori posameznega učenca ali mladostnika opozorijo na težave s samovrednotenjem, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi in obravnavi teh težav, njihovih vzrokov in posledic.


Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)

LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu

Opozorilo!

Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.

© IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik