LSNPV-12


LPS-TV

Lestvica pozitivnega samovrednotenja - telesni videz


© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008


Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)

LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu


Osnovni podatki o lestvici

Kategorija: O - lestvico lahko uporablja učitelj, svetovalni delavec, ali drug strokovnjak na področju svetovanja
Starostni razpon: 10 let in naprej
Število postavk: 13
Čas izponjevanja: do 5 minut
Čas vrednotenja: do 5 minut
Izpolnjevanje lestvice: samoocenjevanje, ali usmerjeni razgovor (ocenjevalec skozi razgovor vodi učenca oziroma mladostnika od vprašanja do vprašanja in beleži njegove odgovore v odgovorni list)


Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)

LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu


Kratek opis lestvice

Razvoj pozitivnega odnosa do sebe, do svojega telesa in do svojega videza pomembno vpliva na uspešnost učencev in mladostnikov v različnih okoliščinah in pri različnih razvojnih in življenjskih nalogah. Pozitivno vrednotenje svojega telesa in videza varuje učence in mladostnike v trenutkih, ko se soočajo z različnimi izzivi socialnega okolja. Zaupanje vase in pozitivno samovrednotenje krepi njihove zmožnosti za uspešno in učinkovito soočanje z različnimi izzivi in nalogami, olajšuje upravljanje s konflikti in upiranje negativnim pritiskom okolja.

Za učence in mladostnike z negativnim samovrednotenjem na področju telesnega videza so lahko različne socialne okoliščine in izzivi vir stresa, občutkov tesnobe in frustracij. Njihova zmožnost za spopadanje s težavami in reševanje problemov je lahko okrnjena. Negativno samovrednotenje lahko vodi v začarani krog: novi neuspehi, ki so posledica nizkega samozaupanja lahko kot samouresničujoča prerokba prek povratne zanke vplivajo na nadaljnje utrjevanje nezaupanja vase. V skrajnih okoliščinah lahko izrazito negativno samovrednotenje prispeva k pasivnosti, izključevanju iz socialnih situacij in depresivnosti.

Samovrednotenje kot zbirka vrednostnih sodb o sebi, o svojih lastnostih in sposobnostih, se začne oblikovati v zgodnjem otroštvu. Kot eno od temeljnih področij osebnosti se postopno oblikuje od otroštva dalje in se razvija vse življenje. Na njegovo oblikovanje vplivajo povratne informacije pomembnih oseb (staršev, vzgojiteljev, učiteljev) in informacije iz okolja, ki vzbujajo občutek zadovoljstva s sabo, s svojimi dosežki, telesom in videzom (ali občutek nezadovoljstva).

Lestvica je namenjena ugotavljanju pozitivnega samovrednotenja učencev in mladostnikov na področju telesnega videza.

Namenjena je učiteljem, šolskim svetovalnim delavcem, svetovalnim delavcem in drugim strokovnjakom kot orodje za vpogled v tiste vidike samovrednotenja učencev oziroma mladostnikov, ki se nanašajo na vrednotenje svojega telesa in zunanjega videza. Lestvica je uporabna kot pripomoček za prepoznavanje učencev in mladostnikov, ki bi lahko imeli težave z odnosom do svojega telesa. Primerna je tudi za ugotavljanje splošnega odnosa do svojega telesa in zunanjosti pri učencih oziroma mladostnikih v posameznem razredu ali skupini. Uporablja se v okviru vsakdanje pedagoške dejavnosti, ali svetovalnega oziroma preventivnega procesa za individualno ali skupinsko ocenjevanje samovrednotenja otrok, učencev in mladostnikov od 10. leta starosti naprej.

Lestvica LPS-TV je namenjena oceni samovrednotenja in ni psihodiagnostični inštrument. Če odgovori posameznega učenca ali mladostnika na lestvici LPS-TV opozorijo na težave s samovrednotenjem, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi in obravnavi teh težav, njihovih vzrokov in posledic.


Primer lestvice (.pdf, 0.19 MB)

LZSPR - Lestvica zaznane socialne podpore v razredu

Opozorilo!

Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.

© IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik