LSNPV-12


LSNV

Lestvica stališč do nasilnega vedenja


© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008


Celotna lestvica (.pdf, 0.26 MB)


Osnovni podatki o lestvici

Kategorija: O - lestvico lahko uporablja učitelj ali svetovalni delavec
Starostni razpon: 10 do 18 let
Število postavk: celotna lestvica 22, podlestvica sprejemljivost nasilja 11, podlestvica nenasilno reševanje problemov 11
Čas izponjevanja: celotna lestvica do 10 minut, vsaka podlestvica do 5 minut
Čas vrednotenja: 5 minut
Izpolnjevanje lestvice: samoocenjevanje, ali usmerjeni razgovor (ocenjevalec skozi razgovor vodi otroka, učenca oziroma mladostnika od vprašanja do vprašanja in beleži njegove odgovore v odgovorni list)


Celotna lestvica (.pdf, 0.26 MB)


Kratek opis lestvice

Lestvica LSNV je namenjena učiteljem, šolskim svetovalnim delavcem, svetovalnim delavcem in drugim strokovnjakom kot orodje za vpogled v stališča učencev in mladostnikov do nasilnega vedenja in nasilnega reševanja težav.

Stališča do nasilja, nasilnega in nenasilnega reševanja problemov se lahko povezujejo z dejanskimi vedenjskimi vzorci učencev in mladostnikov v konfliktnih in frustrirajočih okoliščinah. S tega vidika so stališča do nasilnega in nenasilnega vedenja in reševanja problemov eden od pomembnih kazalnikov nagnjenosti učencev in mladostnikov k določenim vzorcem vedenja. Zato lahko predstavljajo primerno osnovo za načrtovanje učinkovitih vzgojnih strategij za spreminjanje neprimernih vedenjskih vzorcev.

Lestvica LSNV beleži stališča učencev in mladostnikov do nekaterih nasilnih vedenj, načinov reševanja problemov in ravnanj. Lestvica ima dve podlestvici: sprejemanje nasilja in nenasilno reševanje problemov. Podlestvici se lahko uporabljata ločeno, ali skupaj v okviru cele lestvice.

Podlestvica sprejemanje nasilja je namenjena ugotavljanju odnosa učencev oziroma mladostnikov do nasilnega reševanja problemov. Ugotavlja stopnjo sprejemanja, upravičevanja in strpnosti do nasilnega odzivanja na dogodke.

Podlestvica nenasilno reševanje problemov je namenjena ugotavljanju odnosa učencev oziroma mladostnikov do strategij, ki omogočajo miroljubno, nenasilno razreševanje konfliktnih situacij.

Lestvica je uporabna kot pripomoček za prepoznavanje učencev in mladostnikov, ki so bolj dovzetni za nasilno reševanje problemov in nasilno ravnanje. Primerna je tudi za ugotavljanje splošnih stališč do nasilnega vedenja in nenasilnega reševanja problemov v posameznem razredu, skupini, ali na šoli. Uporablja se v okviru vsakdanje pedagoške dejavnosti, ali svetovalnega oziroma preventivnega procesa za ugotavljanje individualnih ali skupinskih stališč do nasilnega in nenasilnega vedenja pri otrocih, učencih in mladostnikih od 10. leta starosti naprej (izjemoma tudi pri mlajših). Starejši otroci in mladostniki lestvico ispolnjujejo sami, bodisi po navodilih odrasle osebe, bodisi sami preberejo navodila, če presodite, da jih razuimejo in ne rabijo posebnih navodil. V okviru usmerjenega individualnega razgovora lahko lestvico izpolnjuje učitelj ali svetovalni delavec, ki učenca oziroma mladostnika usmerja od vprašanja do vprašanja.

Lestvica LSNV je namenjena oceni stališč učencev in mladostnikov in ni psihodiagnostični inštrument. Če odgovori posameznega učenca ali mladostnika na lestvici LSNV opozorijo na težave na področju odnosa do nasilja, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi in obravnavi teh težav, njihovih vzrokov in posledic.


Celotna lestvica (.pdf, 0.26 MB)

Opozorilo!

Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.

© IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik