|
|
|
|
|
|
|
|
|
LPS-SOS
Lestvica pozitivnega samovrednotenja - splošen odnos do sebe
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008

Celotna lestvica (.pdf, 0.26 MB)
|
|
Osnovni podatki o lestvici
Kategorija: O - lestvico lahko uporablja učitelj, svetovalni delavec, ali drug strokovnjak na področju svetovanja
Starostni razpon: 8 let in naprej
Število postavk: 13
Čas izponjevanja: do 5 minut
Čas vrednotenja: do 5 minut
Izpolnjevanje lestvice: samoocenjevanje, ali usmerjeni razgovor (ocenjevalec skozi razgovor vodi učenca oziroma mladostnika od vprašanja do vprašanja in beleži njegove odgovore v odgovorni list)
Celotna lestvica (.pdf, 0.26 MB)
Kratek opis lestvice
Razvoj pozitivnega odnosa do sebe in do svojih zmožnosti pomembno vpliva na uspešnost otrok in mladostnikov v različnih okoliščinah in pri različnih razvojnih in življenjskih nalogah. Pozitivno samovrednotenje in zaupanje v svoje zmožnosti varuje otroke in mladostnike v trenutkih, ko se soočajo z različnimi izzivi okolja in družbe; krepi njihove zmožnosti za uspešno in učinkovito soočanje z različnimi pomebnimi izzivi in nalogami; olajšuje upravljanje s konflikti in upiranje negativnim pritiskom okolja.
Za otroke in mladostnike z nizkim samovrednotenjem in pomanjkanjem zaupanja v sebe in v svoje zmožnosti so lahko različni življenjski izzivi vir stresa, občutkov tesnobe in frustracij. Njihova zmožnost za spopadanje s težavami in reševanje problemov je lahko okrnjena; neuspehi, ki so posledica nizkega samozaupanja, lahko kot samouresničujoča prerokba prek povratne zanke vplivajo na nadaljnje utrjevanje nizkega samovrednotenja. V skrajnih okoliščinah lahko izrazito negativno samovrednotenje in nezaupanje v lastne zmožnosti prispeva k pasivnosti, izključevanju iz socialnih situacij in depresivnosti.
Samovrednotenje kot zbirka vrednostnih sodb o sebi, o svojih zmožnostih in sposobnostih, se začne oblikovati v zgodnjem otroštvu. Kot eno od temeljnih področij osebnosti se postopno oblikuje od otroštva dalje in se razvija vse življenje. Na njegovo oblikovanje vplivajo na eni strani izkušnje ob doseganju različnih mejnikov in uspehov, na drugi strani pa povratne informacije pomembnih oseb (staršev, vzgojiteljev, učiteljev) ob teh dosežkih, ki vzbujajo občutek zmožnosti, kompetentnosti (ali občutek nekompetentnosti).
Lestvica je namenjena ugotavljanju različnih vidikov samovrednotenja učencev in mladostnikov.
Namenjena je učiteljem, šolskim svetovalnim delavcem in drugim strokovnjakom kot orodje za vpogled v samovrednotenje učencev oziroma mladostnikov. Uporabna je za prepoznavanje učencev in mladostnikov, ki bi lahko imeli težave z vrednotenjem lastne kompetentnosti, uspešnosti in zmožnosti na različnih pomembnih življenjskih področjih. Primerna je tudi za ugotavljanje splošnega samovrednotenja učencev oziroma mladostnikov v posameznem razredu ali skupini. Uporablja se v okviru vsakdanje pedagoške dejavnosti, ali svetovalnega oziroma preventivnega procesa za individualno ali skupinsko ocenjevanje samovrednotenja otrok, učencev in mladostnikov od 10. leta starosti naprej.
Lestvica je namenjena oceni samovrednotenja in ni psihodiagnostični inštrument. Če odgovori posameznega otroka ali mladostnika na lestvici opozorijo na težave s samovrednotenjem, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi in obravnavi teh težav, njihovih vzrokov in posledic.
Celotna lestvica (.pdf, 0.26 MB)
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
| Opozorilo!
Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.
|
|
|
|
|