|
|
|
|
|
|
|
|
|
VNVŠu
Vprašalnik nasilnega vedenja v šoli - verzija za učenca
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008

Celoten vprašalnik (.pdf, 0.21 MB)
|
|
Osnovni podatki o vprašalniku
Kategorija: S - vprašalnik lahko uporablja psiholog, ali šolski svetovalni delavec, ali drug strokovnjak za svetovanje otrokom in mladostnikom
Starostni razpon: 8 do 16 let
Število postavk: 19
Čas izponjevanja: do 10 minut
Čas vrednotenja: 5 minut
Izpolnjevanje lestvice: samoocenjevanje; pri mlajših otrocih lahko vprašalnik izpolnjuje svetovalni delavec ob usmerjenem razgovoru z učencem
Celoten vprašalnik (.pdf, 0.21 MB)
Kratek opis vprašalnika
Vprašalnik VNVŠu je namenjen ugotavljanju oblik in pogostosti nasilnih vedenj med otroki in mladostniki. Učitelji, psihologi, šolski svetovalni delavci, svetovalci in drugi strokovnjaki ga lahko uporabljajo kot orodje za:
- ugotavljanje nagnjenosti k nasilnemu vedenju pri posameznih učencih,
- ugotavljanje splošne stopnje nasilnega vedenja v šoli,
- ugotavljanje pogostosti nasilniških vedenj in za ugotavljanje, kako dobro učenci razumejo, kaj vse sodi med nasilno vedenje.
Pri učencih, pri katerih pride do nenadnega porasta nasilnih vedenj, lahko vprašalnik pomaga pri iskanju vzrokov za porast pogostosti nasilnih vedenj, in kot orodje pri razvijanju strategij za obvladovanje otrokovih oz. mladostnikovih impulzov in zmanjšanje pojavnosti nasilnih vedenj.
Vprašalnik VNVŠu omogoča primerjavo med samooceno, ki jo na odgovornem listu poda učenec oziroma mladostnik in oceno vedenja, ki jo na vprašalniku VNVŠu poda ocenjevalec. Ta primerjava omogoča vpogled v kritičnost otroka oziroma mladostnika do lastnega vedenja, in v njegovo splošno razumevanje nasilnega vedenja.
Vprašalnik VNVŠu je uporaben kot pripomoček za prepoznavanje učencev in mladostnikov, ki so bolj dovzetni za nasilno reševanje problemov in nasilno ravnanje; ali kot pripomoček za ugotavljanje splošne prisotnosti nasilnih vedenj in nasilnega reševanja problemov v posameznem razredu, skupini, ali na celotni šoli. Uporablja se v okviru vsakdanje pedagoške dejavnosti, ali svetovalnega oziroma preventivnega procesa za individualno ocenjevanje vedenja otrok, učencev in mladostnikov od 8. do 16. leta.
Vprašalnik VNVŠu je namenjen ocenjevanju prisotnosti različnih oblik nasilnega vedenja pri učencih in ni psihodiagnostični inštrument. Če odgovori posameznega učenca ali mladostnika opozorijo na težave na področju zatekanja k nasilnemu reševanju problemov in uporabe nasilja v medosebnih odnosih, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi in obravnavi teh težav, njihovih vzrokov in posledic.
Vprašalnik VNVŠu daje tri pomembne podatke:
- oceno najpogostejših oblik nasilnega vedenja pri učencu,
- oceno pogostosti nasilnih vedenj pri učencu v zadnjem obdobju (pri vprašanju “Kolikokrat si v zadnjem tednu v šoli naredil/a katero od naslednjih stvari” lahko določite ustrezen časovni interval, ocenjevalec lahko npr. ocenjuje vedenje učenca v zadnjem mesecu ali kakšnem drugem določenem časovnem intervalu),
- oceno splošne pogostosti nasilnih vedenj pri učencu.
Celoten vprašalnik (.pdf, 0.21 MB)
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
| Opozorilo!
Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.
|
|
|
|
|