|
|
|
|
|
|
|
|
|
LZSPR
Lestvica zaznane socialne podpore v razredu
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008

Celotna lestvica (.pdf, 0.20 MB)
|
|
Osnovni podatki o lestvici
Kategorija: S - lestvico lahko uporablja šolski psiholog, šolski svetovalni delavec, ali drug strokovnjak na področju svetovanja otrokom in mladostnikom
Starostni razpon: 9 do 18 let
Število postavk: 25
Čas izponjevanja: do 10 minut
Čas vrednotenja: do 10 minut
Izpolnjevanje lestvice: samoocenjevanje, ali usmerjeni razgovor (ocenjevalec skozi razgovor vodi učenca oziroma mladostnika od vprašanja do vprašanja in beleži njegove odgovore v odgovorni list)
Celotna lestvica (.pdf, 0.20 MB)
Kratek opis lestvice
Lestvica LZSPR je namenjena ugotavljanju stopnje socialne podpore, ki jo zaznava otrok oziroma mladostnik v svojem šolskem razredu.
Zaznana socialna podpora s strani sošolcev je pomemben dejavnik pri razvoju samopodobe, samovrednotenja in identitete otrok in mladostnikov. Na eni strani vpliva na zaznavanje in vrednotenje sebe v šolskem in razrednem okolju, na drugi strani pa tudi na oblikovanje odnosa do sošolcev, vrstnikov in drugih ljudi; v obeh vlogah zaznana socialna podpora sošolcev pomembno vpliva na psihično blagostanje otroka oziroma mladostnika. Višja stopnja zaznane socialne podpore se lahko povezuje tudi z nižjo pojavnostjo depresivnih stanj, zaskrbljenosti, tesnobnosti in nekaterih drugih težav.
Lestvica LZSPR je namenjena šolskim svetovalnim delavcem, svetovalnim delavcem ali drugim strokovnjakom kot dopolnilna informacija v procesu svetovanja ali individualne obravnave posameznega otroka oziroma mladostnika. Lestvica je uporabna kot presejalni pripomoček za prepoznavanje otrok in mladostnikov z nizko stopnjo zaznane socialne podpore v razredu in kot orodje v začetnem procesu načrtovanja strategij za pomoč tem otrokom oziroma mladostnikom.
Odgovorni list lahko izpolnjuje otrok oziroma mladostnik sam, ali pa ga izpolnjuje psiholog ali drug svetovalni delavec v okviru usmerjenega strukturiranega razgovora z otrokom oziroma mladostnikom, v katerem sledi posameznim trditvam iz lestvice.
Lestvica LZSPR je namenjena oceni zaznane socialne podpore v razredu in ni psihodiagnostični inštrument. Če odgovori posameznega otroka ali mladostnika na lestvici opozorijo na težave na področju zaznane podpore sošolcev in vrstnikov, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi in obravnavi teh težav, njihovih vzrokov in posledic.
Celotna lestvica (.pdf, 0.20 MB)
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
| Opozorilo!
Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.
|
|
|
|
|